Wzrost turystyki w Chinach podczas obchodów Nowego Roku
21.02.2024
Chińczycy, świętując Chiński Nowy Rok, nie tylko tłumnie podróżowali w kraju, ale także wydawali więcej niż przed pandemią COVID-19. Na pierwszy rzut oka to bardzo optymistyczny sygnał, ale warto przyjrzeć się bliżej, aby zrozumieć całą sytuację.
Zgodnie z danymi Ministerstwa Kultury i Turystyki w Chinach podczas 8-dniowego świętowania Nowego Roku Chińczycy odbyli aż o 34 proc. więcej podróży krajowych niż rok wcześniej, a nawet o 19 proc. więcej niż przed pandemią. To spowodowało również znaczny wzrost wydatków na turystykę, które sięgnęły prawie 633 mld juanów, czyli około 88 mld USD. To oczywiście krok w dobrą stronę dla chińskiej turystyki, jednakże istnieje pewien haczyk.
Wydatki na podróże
Mimo że ogólne wydatki na turystykę w Chinach są wyższe niż przed pandemią, średnie wydatki na jedną podróż spadły o 9,5 proc. w porównaniu do roku 2019. Oznacza to, że pomimo zwiększenia liczby podróży przeciętny Chińczyk wydawał mniej podczas obchodów Nowego Roku.
Siła konsumpcji w Chinach
Takie dane mogą wydawać się niejednoznaczne, ale dla wielu analityków stanowią ważny wskaźnik siły konsumpcji w Chinach w nadchodzącym roku. Chiński Nowy Rok jest bowiem często postrzegany jako wskaźnik tego, jak Chińczycy będą wydawać pieniądze w kolejnych miesiącach. Warto też pamiętać, że zgodnie z kalendarzem księżycowym rok smoka, który właśnie się zaczął, będzie trwał do stycznia 2025 roku.
Wzrost ruchu turystycznego
Świętowanie Chińskiego Nowego Roku jest głównie czasem spędzanym w gronie rodziny, z tradycyjnymi spotkaniami, przyjęciami i różnymi obrzędami. To również czas, kiedy Chińczycy tłumnie podróżują do swoich rodzinnych domów, co zwiększa ruch turystyczny w kraju.
Dynamika konsumpcji
Mimo pozytywnych danych, które świadczą o odbiciu turystyki w Chinach, istnieje również pewna niepewność co do dynamiki konsumpcji. Spadek przeciętnych wydatków może być sygnałem, że konsumenci niekoniecznie planują dużo więcej wydawać w najbliższych miesiącach. Zatem, mimo że Chiński Nowy Rok przynosi z sobą ruch w turystyce, to wciąż pozostaje wiele pytań co do przyszłych wzrostów konsumpcji.
Źródło: Obserwator Gospodarczy
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (735)
- Wiedza (310)
- Kalendarz (1240)
- Centrum Wsparcia (324)
-
Wydarzenie
Go Global – Kujawsko-Pomorski Biznes na Bliskim Wschodzie
Wydarzenie organizowane w ramach projektu „Promocja gospodarki regionalnej” dedykowane jest MŚP z ku…
WydarzenieŚniadanie Biznesowe w Toruniu
Szkolenie jest skierowane do przedsiębiorców z województwa kujawsko-pomorskiego, którzy planują zagr…
-
Artykuł
Szanse i zagrożenia dla polskich marek eksportowych podczas Black Week
W 2023 roku globalne wydatki konsumenckie podczas Black Week wyniosły około 1,2 bln USD
ArtykułDzień Uprzemysłowienia Afryki
Modernizacja infrastruktury jest niezbędna do rozwoju przemysłu na kontynencie
-
Wydarzenie
Go Global – Kujawsko-Pomorski Biznes na Bliskim Wschodzie
Wydarzenie organizowane w ramach projektu „Promocja gospodarki regionalnej” dedykowane jest MŚP z ku…
WydarzenieŚniadanie Biznesowe w Toruniu
Szkolenie jest skierowane do przedsiębiorców z województwa kujawsko-pomorskiego, którzy planują zagr…
-
Oferta wsparcia
Polskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
ArtykułPromocja marki innowacyjnych MŚP
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.