Wzrost turystyki w Chinach podczas obchodów Nowego Roku
21.02.2024
Chińczycy, świętując Chiński Nowy Rok, nie tylko tłumnie podróżowali w kraju, ale także wydawali więcej niż przed pandemią COVID-19. Na pierwszy rzut oka to bardzo optymistyczny sygnał, ale warto przyjrzeć się bliżej, aby zrozumieć całą sytuację.

Zgodnie z danymi Ministerstwa Kultury i Turystyki w Chinach podczas 8-dniowego świętowania Nowego Roku Chińczycy odbyli aż o 34 proc. więcej podróży krajowych niż rok wcześniej, a nawet o 19 proc. więcej niż przed pandemią. To spowodowało również znaczny wzrost wydatków na turystykę, które sięgnęły prawie 633 mld juanów, czyli około 88 mld USD. To oczywiście krok w dobrą stronę dla chińskiej turystyki, jednakże istnieje pewien haczyk.
Wydatki na podróże
Mimo że ogólne wydatki na turystykę w Chinach są wyższe niż przed pandemią, średnie wydatki na jedną podróż spadły o 9,5 proc. w porównaniu do roku 2019. Oznacza to, że pomimo zwiększenia liczby podróży przeciętny Chińczyk wydawał mniej podczas obchodów Nowego Roku.
Siła konsumpcji w Chinach
Takie dane mogą wydawać się niejednoznaczne, ale dla wielu analityków stanowią ważny wskaźnik siły konsumpcji w Chinach w nadchodzącym roku. Chiński Nowy Rok jest bowiem często postrzegany jako wskaźnik tego, jak Chińczycy będą wydawać pieniądze w kolejnych miesiącach. Warto też pamiętać, że zgodnie z kalendarzem księżycowym rok smoka, który właśnie się zaczął, będzie trwał do stycznia 2025 roku.
Wzrost ruchu turystycznego
Świętowanie Chińskiego Nowego Roku jest głównie czasem spędzanym w gronie rodziny, z tradycyjnymi spotkaniami, przyjęciami i różnymi obrzędami. To również czas, kiedy Chińczycy tłumnie podróżują do swoich rodzinnych domów, co zwiększa ruch turystyczny w kraju.
Dynamika konsumpcji
Mimo pozytywnych danych, które świadczą o odbiciu turystyki w Chinach, istnieje również pewna niepewność co do dynamiki konsumpcji. Spadek przeciętnych wydatków może być sygnałem, że konsumenci niekoniecznie planują dużo więcej wydawać w najbliższych miesiącach. Zatem, mimo że Chiński Nowy Rok przynosi z sobą ruch w turystyce, to wciąż pozostaje wiele pytań co do przyszłych wzrostów konsumpcji.
Źródło: Obserwator Gospodarczy
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (824)
- Wiedza (394)
- Kalendarz (1498)
- Centrum Wsparcia (348)
-
Wydarzenie
EXPO DIY 2025 Smart Green Home
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do udziału w targach EXPO DIY 2025 Smart Green Home.
ArtykułJajka na eksport – jak Polska stała się czołowym dostawcą dla Europy
W 2024 r. Polska wyeksportowała 238 tys. ton jaj, osiągając przychody w wysokości 472 mln euro
-
Artykuł
Misja przyjazdowa importerów żywności z Azji
Od sesji spotkań B2B rozpoczęła się trzydniowa misja azjatyckich kontrahentów
ArtykułPawilon Polski na Expo 2025 otwarty
Przestrzeń, gdzie dziedzictwo kulturowe inspiruje przyszłość
-
Artykuł
Jajka na eksport – jak Polska stała się czołowym dostawcą dla Europy
W 2024 r. Polska wyeksportowała 238 tys. ton jaj, osiągając przychody w wysokości 472 mln euro
ArtykułPsychologia handlu – jak nie uzależniać eksportu od jednego klienta
Koncentracja na jednym kliencie wynika z naturalnej potrzeby bezpieczeństwa i unikania niepewności
-
Wydarzenie
EXPO DIY 2025 Smart Green Home
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do udziału w targach EXPO DIY 2025 Smart Green Home.
WydarzenieMoney20/20 Global 2025
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza polskie firmy do udziału w targach Money20/20 Global. Wy…
-
Oferta wsparcia
Polskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
ArtykułPromocja marki innowacyjnych MŚP
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.