Sukcesy eksportowe PAIH
20.03.2024
Tysiące spotkań B2B, setki kontraktów eksportowych za miliony złotych i dziesiątki wydarzeń promocyjnych. Tak wyglądał rok 2023 dla Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Dzięki wytężonej pracy ekspertów PAIH o produktach z Polski zaczęło być głośno na świecie, a kolejni polscy przedsiębiorcy zaczęli śmiało wchodzić na zagraniczne rynki.
Od 2020 roku liczba kontraktów eksportowych podpisanych przez firmy z Polski stale rośnie. W roku 2023 przy wsparciu PAIH zawarto przeszło 600 umów o łącznej wartości ponad 205 mln PLN. A w przyszłości tych kontraktów może być jeszcze więcej, bo Agencja nieustannie i znacząco zwiększa także liczbę organizowanych spotkań B2B polskich przedsiębiorców z potencjalnymi zagranicznymi partnerami handlowymi. W 2023 roku takich rozmów było niemal 5500, co jest podwojeniem wyniku za rok 2022 i pięciokrotnością liczby spotkań z 2021 roku.
Więcej przedsiębiorców zagranicznych zainteresowanych współpracą
Rośnie także ogólna rozpoznawalność Polski i PAIH na świecie, zapytania od zagranicznych firm o polski rynek niemal podwoiły się w ostatnich latach. W zeszłym roku Agencja obsłużyła prawie 3000 przedsiębiorców zainteresowanych Polską. Na ten znaczący wzrost rozpoznawalności na pewno przekładają się liczne wydarzenia i misje branżowe organizowane przez PAIH oraz obecność pracowników Agencji na najważniejszych i największych światowych konferencjach i targach. W 2023 roku liczba zorganizowanych przez PAIH wydarzeń w Polsce i za granicą, których celem była właśnie promocja Polski i polskiego eksportu przekroczyła 600.
Rośnie liczba wydarzeń
Dzięki Agencji tysiące polskich przedsiębiorców mogło uczestniczyć w licznych wydarzeniach na całym świecie. W ramach misji PAIH do Bostonu ponad 30 polskich firm biotechnologicznych zaprezentowało światu swoje produkty na jednej z największych i najważniejszych imprez tego sektora – BIO International Convention. Polacy byli także obecni na największej na świecie imprezie dotyczącej nowoczesnych technologii finansowych – Singapore Fintech Festival i jednej z najważniejszych międzynarodowych konferencji technologicznych – portugalskim Web Summit oraz na największych targach kosmetycznych Europy – Cosmoporf Bolonia.
Za sprawą PAIH odbyło się również pierwsze Polsko-Kenijskie Forum Biznesowe, piąta edycja British Polish Technology Forum i misja gospodarcza na Tajwan przy okazji targów SEMICON 2023, a także przeszło 5000 osób mogło spróbować polskich produktów rolno-spożywczych podczas Polish Night at MaBru w Brukseli. Dla firm udział w tego typu wydarzeniach to przede wszystkim ogromna promocja, ale też realne korzyści finansowe. Podczas Caucasus Build 2023 aż trzy polskie przedsiębiorstwa zawarły kontrakty eksportowe z gruzińskimi kontrahentami.
Organizacja misji gospodarczych i spotkań B2B jest dla nas bardzo ważna, ale robimy także znacznie więcej. Poprzez naszą codzienną pracę pomagamy zainteresowanym przedsiębiorcom weryfikować partnerów biznesowych, przezwyciężać bariery językowe, doradzamy w całym procesie internacjonalizacji działalności, edukujemy w zakresie kodów kulturowych oraz tworzymy analizy potencjału eksportowego. Dzięki naszym niemal 60, rozsianym po całym świecie, Biurom Handlowym jesteśmy także na miejscu dla przedsiębiorców zagranicznych. Im również pomagamy i udzielamy niezbędnych informacji o naszym kraju oraz organizujemy wizyty studyjne do Polski
– mówi Łukasz Grabowski, Dyrektor Departamentu Eksportu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Źródło: Polska Agencja Inwestycji i Handlu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. (PAIH S.A.)
ul. Krucza 50
00-025 Warszawa
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (29)
- Wiedza (3)
- Kalendarz (3)
- Centrum Wsparcia (2)
-
Wydarzenie
Współpraca z sektorem publicznym w Szwecji – trendy, możliwości, wyzwania, …
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza na webinarium pt. „Współpraca z sektorem publicznym w Sz…
-
Artykuł
Katalog polskiej branży AI i biometrii w FinTechu
Stwórz z PAIH katalog promujący polską branżę AI i biometrii w FinTechu!
ArtykułRegionalne Biuro Handlowe w Rzeszowie otwarte
Polska Agencja Inwestycji i Handlu uruchomiła kolejne z Regionalnych Biur Handlowych
-
Artykuł
Międzynarodowy charakter transportu intermodalnego
Wzrost wolumenu handlu internetowego w okresie pandemii i tuż po przyczynił się pośrednio do rozwoju…
-
Wydarzenie
Współpraca z sektorem publicznym w Szwecji – trendy, możliwości, wyzwania, …
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza na webinarium pt. „Współpraca z sektorem publicznym w Sz…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.