Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Rebranding Marki Polskiej Gospodarki
Artykuł

Rebranding Marki Polskiej Gospodarki

Pierwsze oficjalne logo Marki Polskiej Gospodarki powstało ponad 10 lat temu w oparciu o wyniki przeprowadzonych badań wizerunkowych Polski. Na tej podstawie stworzyliśmy logotyp i księgę znaku Marki Polskiej Gospodarki. Określiliśmy w niej atrybuty Marki i system identyfikacji wizualnej. Wsłuchując się w głos przedsiębiorców o potrzebie unowocześnienia znaku, jak również idąc z duchem czasu, dokonaliśmy, we współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu, rebrandingu znaku Marki Polskiej Gospodarki.

Rebranding Marki Polskiej Gospodarki

Dokonując rebrandingu Marki Polskiej Gospodarki wykorzystaliśmy potencjał znaku, który został przygotowany w związku z udziałem Polski w Expo w Dubaju (Poland.Expo2020.Dubai). Podstawowy znak Poland. stwarza przestrzeń do wielowymiarowości i modułowości, a także swoistego rodzaju dialogu z Polską i Polakami, a na świecie o Polsce i o Polakach. Otwartość tego znaku pozwala na rozwijanie hasła i szeroką interpretację  „Czym ta Polska jest dla Ciebie?”. Takie podejście otworzyło przestrzeń do uporządkowania i ustrukturyzowania procesu budowania i zarządzania Marką kraju.

Tak powstała idea Poland. Business Forward, obejmująca biznesowy komponent budowania rozpoznawalności polskich przedsiębiorców na arenie międzynarodowej.

Co i kogo Marka ma promować?

Znak Poland. Business Forward ma budować wiarygodność Marki Polskiej Gospodarki, a tym samym umacniać wizerunek i rozpoznawalność Polski na całym świecie. Koncepcja wielowymiarowości  znaku otworzyła przestrzeń do komunikacji o potencjale i innowacyjności strategicznych dla Polski sektorów.

Przykładowe logotypy strategicznych sektorów w programie Brand Hub

Dzięki otwartości i modułowości znaku Poland. Business Forward stworzyliśmy rodzaj parasola, pod którym zmieścić się może wiele projektów związanych z promocją Marki Polskiej Gospodarki realizowanych przez instytucje centralne i samorządowe. Inkluzywność tego znaku wskazuje, że polska gospodarka i biznes nieustannie się przenikają, a poprzez skalę zaangażowania polskich przedsiębiorców uwiarygodniamy esencję i ponadczasową siłę przekazu Poland. Business Forward.

W jaki sposób, gdzie?

Znak Poland. Business Forward wykorzystujemy w wydarzeniach służących promocji polskiej gospodarki organizowanych przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii lub inne instytucje, z którymi Ministerstwo współpracuje.  

Poland. Business Forward komunikujemy we wszystkich działaniach projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” (działanie 2.26 FENG) realizowanego przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii oraz jego Partnerów. Marka używana jest także przez przedsiębiorców realizujących projekty w ramach działania 2.25 FENG.

  • Wytyczne dla wnioskodawców w ramach działania 2.25 FENG. znajdziesz tutaj
  • Wytyczne dla wnioskodawców w ramach działania 2.25 FENG EXPO 2025. znajdziesz tutaj

Kontakt

Koordynator Marki Polskiej Gospodarki

Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. (PAIH S.A.)


ul. Krucza 50
00-025 Warszawa

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.