15 mld euro nadwyżki europejskiej strefy handlowej
18.06.2024
Według danych Eurostatu, pierwsze szacunki bilansu handlowego strefy euro wykazały nadwyżkę w handlu towarami z rynkami pozaunijnymi o wysokości 15 mld euro w kwietniu 2024 roku, w porównaniu z deficytem wynoszącym ponad 11 mld euro w kwietniu poprzedniego roku.
![Europejski port](https://www.trade.gov.pl/wp-content/uploads/2024/06/europejski-port-scaled.jpg)
Jak podają analitycy Eurostatu, eksport towarów ze strefy euro w kwietniu 2024 roku wyniósł ponad 247 miliardów euro, co stanowi wzrost o 14% w porównaniu z kwietniem 2023 roku (ponad 217 mld euro). Wartość importu wyniosła ponad 232 mld euro, co stanowi około 2% wzrost w porównaniu z kwietniem 2023 roku (ponad 228 mld euro).
W kwietniu 2024 roku, w porównaniu do marca 2024 roku, nadwyżka strefy euro zmniejszyła się z prawie 24 mld euro do 15 mld euro. Przyczyną tego był rosnący deficyt w sektorze energetycznym (z około 24 mld euro do ponad 26 mld euro). Również spadek nadwyżki w sektorze chemicznym (z 23,4 mld euro do 21,2 mld euro) przyczynił się do niekorzystnego wyniku.
W okresie od stycznia do kwietnia 2024 roku strefa euro odnotowała nadwyżkę w wysokości około 73 mld euro, w porównaniu z deficytem wynoszącym ponad 20 mld euro w okresie od stycznia do kwietnia 2023 roku.
Eksport towarów ze strefy euro wzrósł do 953 mld euro (wzrost o 0,8% w porównaniu z okresem styczeń-kwiecień 2023), a import spadł do ponad 880 mld euro (spadek o 8,9% w porównaniu z okresem styczeń-kwiecień 2023). Handel wewnątrz strefy euro spadł do około 875 mld euro w okresie styczeń-kwiecień 2024 roku, co stanowi ponad 5% spadek w porównaniu z wynikami odnotowanymi w okresie styczeń-kwiecień 2023 roku.
Źródło: Euro area international trade in goods surplus €15.0 bn, Eurostat
- Wszystko
- Aktualności (607)
- Wiedza (270)
- Kalendarz (1022)
- Centrum Wsparcia (323)
-
Artykuł
Wyzwania polskiego eksportu
W 2022 roku jedynie 4,8% polskich firm sprzedawało swoje wyroby za granicę
TematProjekt Brand Hub
Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodar…
-
Artykuł
Wyzwania polskiego eksportu
W 2022 roku jedynie 4,8% polskich firm sprzedawało swoje wyroby za granicę
ArtykułKluczowe porozumienia polsko-chińskie
Ważne ustalenia w czasie wizyty Prezydenta RP w Chinach w dniach 22-26 czerwca
-
Artykuł
Kultura biznesu we Francji
Skuteczne prowadzenie biznesu we Francji wymaga zrozumienia unikalnych aspektów francuskiej kultury
ArtykułNowe trendy w wysyłce dokumentów transportowych
Źle dostarczone dokumenty przyczyną opóźnień w płatnościach w branży transportowej.
-
Wydarzenie
Webinarium dla Game Developerów: Jak radzić sobie z opodatkowaniem sprzedaż…
Rynek gier wideo w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, obecnie jest już jednym z kluczowych sektorów …
WydarzenieWspółpraca z sektorem publicznym w Szwecji – trendy, możliwości, wyzwania, …
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza na webinarium pt. „Współpraca z sektorem publicznym w Sz…
-
Oferta wsparcia
Współpraca z biznesem na rzecz przygotowań do powojennej odbudowy Ukrainy
Program „Odbudowa Ukrainy” ma na celu wspieranie Ukrainy w powojennej odbudowie, skupiając się na ws…
Oferta wsparciaINTEREUROPA – umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw z województw…
Głównym celem projektu jest zwiększenie skali potencjału eksportowego firm z sektora MŚP
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.