Stoisko narodowe na targach Detroit Auto Show – relacja
06.02.2025
Targi motoryzacyjne Detroit Auto Show są jednymi z najważniejszych wydarzeń branżowych w Ameryce Północnej. Narodowe stoisko Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, zrealizowane w ramach programu Brand HUB, zapewniło polskim firmom możliwość zaprezentowania swojej oferty. Z przestrzeni stoiska skorzystały trzy podmioty specjalizujące się w procesach produkcyjnych w branży samochodowej. Detroit jest kolebką i symbolem amerykańskiego przemysłu motoryzacji, targi w tym mieście skupiają najważniejszych przedstawicieli branży w Stanach.
Przedstawiciele branży na Detroit Auto Show
Detroit Auto Show, które odbyły się w dniach 10-20 stycznia 2025 roku, w poprzednich edycjach znany były jako North American International Auto Show (NAIAS). Każda edycja tego wydarzenia gromadzi blisko milion zwiedzających. Na targach wystawiały się największe, globalne marki branży motoryzacyjnej, takie jak Ford, General Motors, Chrysler, Mercedes-Benz, BMW, Toyota, Honda, Audi.
Ze stoiska narodowego na targach Detroit Auto Show skorzystały trzy polskie firmy – Otinus, Solvera oraz Suret. Ich przedstawiciele pozytywnie ocenili przede wszystkim odbywające się w ramach targów. Industry Days, skierowane do przedstawicieli sektora motoryzacyjnego w Stanach Zjednoczonych. Firmy, oprócz pozyskania cennych kontaktów biznesowych, miały możliwość uczestniczenia w panelach dyskusyjnych nt. innowacji i trendów technologicznych w branży.
Wizyta przedstawiciela Ambasady RP w USA
Stoisko Narodowe odwiedził także Bartosz Folusiak, Kierownik Wydziału Ekonomicznego Ambasady RP w USA. Przedstawiciel MSZ zaprezentował przedsiębiorcom ramy i zakres wsparcia, które mogą uzyskać od Ambasady RP oraz Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w kontekście ich planów ekspansji na rynku amerykańskim. W wydarzeniu uczestniczył również Michał Rzeźnik, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Chicago. Udział przedstawiciela zagranicznej placówki w Stanach pozwolił na podzielenie się doświadczeniem i wiedzą na temat lokalnych uwarunkowań biznesowych w USA.
Stoisko Narodowe jest elementem programu Brand HUB – Umiędzynarodowienie MŚP, który Polska Agencja Inwestycji i Handlu realizuje we współpracy z Ministerstwem Rozwoju i Technologii. Głównym założeniem programu jest wsparcie najbardziej perspektywicznych sektorów gospodarczych poprzez organizację stoisk narodowych na najważniejszych wydarzeniach branżowych na świecie.
Zaproszenie na AAPEX 2025 w Las Vegas
W 2025 roku PAIH zorganizuje stoisko również na innym kluczowym wydarzeniu branży motoryzacyjnej w Stanach Zjednoczonych, targach AAPEX w Las Vegas. Wydarzenie odbędzie się w dniach 4-6 listopada tego roku. Firmy chcące uzyskać informacje dotyczące wsparcia branży motoryzacyjnej i związanych z nią wydarzeń zapraszamy do kontaktu pod adresem brandhub@paih.gov.pl.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. (PAIH S.A.)
ul. Krucza 50
00-025 Warszawa
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (1)
- Kalendarz (2)
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.