Pawilon Polski na Expo 2025 otwarty
17.04.2025
13 kwietnia 2025 roku oficjalnie otwarto Pawilon Polski na Wystawie Światowej Expo 2025 w Osace. To nie tylko symboliczny moment prezentacji naszego kraju na arenie międzynarodowej, lecz także konkretny impuls dla polskiej gospodarki – szczególnie w kontekście relacji z Japonią i innymi rynkami azjatyckimi.

Gospodarka w centrum uwagi
Pawilon Polski w Osace to nowoczesna przestrzeń promocji gospodarczej, której celem jest wzmocnienie rozpoznawalności Marki Polskiej Gospodarki oraz zwiększenie obecności polskich firm na rynkach pozaeuropejskich. Expo 2025 stwarza unikalną możliwość prezentacji naszego potencjału eksportowego przed ponad 28 milionami odwiedzających – w tym 3,5 miliona gości zagranicznych.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) przygotowała ponad 100 wydarzeń biznesowych i promocyjnych. Ich trzonem są branże o najwyższym potencjale eksportowym: sektor medyczny i farmaceutyczny, sektor kosmetyczny, sektor IT/Fintech, sektor zielonych technologii (w tym branża wodorowa), sektor rolno-spożywczy (w tym AgriTech), sektor gamingowy.
Forum eksportowe i inwestycyjne
Jednym z najważniejszych punktów programu gospodarczego będzie Polsko-Japońskie Forum Eksportowe, które odbędzie się 20 maja w hotelu Hilton Osaka. Przedsiębiorcy będą mogli nawiązać kontakty, zaprezentować produkty i pozyskać wiedzę o specyfice rynku japońskiego. Na 30 września zaplanowano natomiast Polsko-Japońskie Forum Inwestycyjne, które ma służyć rozwojowi projektów dwustronnych i pozyskaniu japońskich inwestorów.
Pawilon jako gospodarcza wizytówka Polski
Blisko 1000 m² powierzchni Pawilonu Polski zlokalizowanego w strefie „Ratowanie Życia” stanowi nie tylko spektakularny przykład polskiej architektury, lecz również platformę do prezentacji nowoczesnych technologii i innowacji. W specjalnej strefie „Plantacja Idei” odwiedzający mogą poznać praktyczne zastosowania polskich rozwiązań w takich dziedzinach jak transformacja cyfrowa, zrównoważona energetyka czy zaawansowane systemy informatyczne.
Codzienne recitale, cyfrowe instalacje i interaktywne doświadczenia artystyczne służą nie tylko celom kulturalnym – mają budować markę Polski jako kraju nowoczesnego, otwartego i kreatywnego.
Działania promocyjne i dyplomacja gospodarcza
Promocja gospodarcza Polski na Expo Osaka 2025 jest wspierana przez szeroko zakrojoną współpracę międzyresortową – m.in. z Ministerstwem Rozwoju i Technologii, Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego czy resortem kultury. W działania zaangażowane są też ambasady, instytuty kultury i polscy dyplomaci, co przekłada się na silny wymiar dyplomacji ekonomicznej – bilateralnej i unijnej.
W ramach programu przewidziano również tematyczne tygodnie branżowe i regionalne, w tym Tydzień Polskiej Nauki i Edukacji, Tydzień Polskiej Muzyki i Tańca, Tydzień Fryderyka Chopina, Tydzień Polskiej Kultury czy Tydzień Polskiej Turystyki i Sportu.
Polska gospodarka gotowa na Azję
Minister rozwoju i technologii Krzysztof Paszyk podkreślił, że obecność Polski w Osace to szansa na wzmocnienie pozycji naszego kraju jako stabilnej, innowacyjnej i odpornej gospodarki. – Polska jest gotowa do pokazania światu swojego potencjału – mamy śmiałą agendę, jesteśmy odporni na kryzysy, a nasze technologie i rozwiązania odpowiadają na globalne wyzwania – mówił podczas otwarcia Pawilonu.
Wystawa Światowa Expo 2025 w Osace to dla Polski nie tylko prestiż, ale przede wszystkim konkretne działanie gospodarcze. Pawilon Polski to przestrzeń spotkań i rozmów o przyszłości, która – jak wskazuje hasło naszej obecności – wyrasta z dziedzictwa, ale zmierza ku nowoczesności. To także platforma dla przedsiębiorców, by zaznaczyć swoją obecność w Azji i nawiązać nowe relacje biznesowe, które mogą zaowocować długoterminową współpracą.






Expo 2025 potrwa do 13 października. Polska zaprasza – do Pawilonu i do współpracy.
Aktualne informacje o wydarzeniach w Pawilonie Polski znajdziesz na stronie Expo
- Wszystko
- Aktualności (12)
- Wiedza (8)
- Kalendarz (39)
- Centrum Wsparcia (1)
-
Wydarzenie
Japan Health 2025
Japan Health to prestiżowe wydarzenie branży medyczno-farmaceutycznej regionu całej Azji Północno-Ws…
WydarzenieJapanese Food and Beverage Days
Wirtualne spotkania b2b dla importerów z sektora spożywczego
-
Artykuł
Japońskie inwestycje w województwie łódzkim
Japońskie inwestycje kolejnym impulsem dla rozwoju regionu
ArtykułRusza konkurs na Operatora Restauracji w Pawilonie Polski na Expo 2025
W konkursie mogą uczestniczyć firmy z co najmniej 3-letnim doświadczeniem w branży gastronomicznej
-
Artykuł
Japońskie inwestycje w Polsce
W 2022 roku Japonia była trzecim największym inwestorem w Polsce spośród krajów spoza UE
PodcastWschodnia Harmonia: Biznesowe Wyzwania i Możliwości w Japonii
W siódmym odcinku Trade ON AIR o tym, jak z powodzeniem wprowadzić markę na rynek japoński.
-
Wydarzenie
Japan Health 2025
Japan Health to prestiżowe wydarzenie branży medyczno-farmaceutycznej regionu całej Azji Północno-Ws…
WydarzenieJapanese Food and Beverage Days
Wirtualne spotkania b2b dla importerów z sektora spożywczego
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.