Jak rozpocząć sprzedaż internetową w Indiach?
03.10.2023
![](https://www.trade.gov.pl/wp-content/uploads/2022/03/india-scaled.jpg)
Indie są krajem wielu możliwości, choć nie jest to rynek polecany dla początkujących eksporterów. To największa demokracja świata, ale utrzymująca liczne utrudnienia w dostępie do rynku, z istotną rolą biurokracji i powiązań nieformalnych. Za kilka lat Indie zostaną jednak najliczniejszym krajem na świecie, a większość mieszkańców to osoby poniżej 35. roku życia. Klasa średnia jest szacowana w Indiach na około 20% ludności. W liczbach bezwzględnych to około 280 milionów czyli więcej niż połowa populacji Unii Europejskiej!
Handel internetowy napędza powszechne używanie smartfonów i stopniowy wzrost zamożności społeczeństwa. Istotną rolę odgrywa duża populacja miejska w zatłoczonych metropoliach. Pandemia covid przyzwyczaiła indyjskich konsumentów do zakupów online.
Najłatwiejszym i najwygodniejszym sposobem rozpoczęcia sprzedaży online w Indiach jest wykorzystanie platform typu marketplace, takicj jak Amazon, Myntra lub Flipkart. Sprzedawca nie musi skupiać się na rozwoju logistyki i płatności. Dla zagranicznych sprzedawców formalności obejmują rejestrację firmy, uzyskanie numeru podatkowego oraz otwarcia rachunku bankowego. Zagraniczne firmy najczęściej decydują się na założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością („a private limited company”).
Jeśli chodzi o social media, to w 2021 r. WhatsApp miał w Indiach 530 milionów użytkowników, YouTube – 448 milionów, Facebook – 410 milionów, Instagram – 210 milionów , a Twitter – 17,5 miliona.
Ambitni eksporterzy z Polski, np. producenci kosmetyków, czy zabawek, nie mogą zignorować indyjskiego rynku.
- Wszystko
- Aktualności (54)
- Wiedza (36)
- Kalendarz (241)
- Centrum Wsparcia (64)
-
Wydarzenie
Stoisko PAIH na targach Equip’Hotel 2024 w Paryżu
Targi wyposażenia, modernizacji i aprowizacji hoteli oraz restauracji zaliczane są do największych w…
WydarzenieWebinarium „Rynek spożywczy w Chile – szanse dla polskich eksporterów”
KOWR zaprasza przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego, na webinarium poświęcone rynkowi Chile
-
Artykuł
Polska szarlotka i sernik najlepsze na świecie w rankingu Taste Atlas 2024
Polska szarlotka najlepszym słodkim ciastem świata, a sernik nr 1. wśród serowych deserów
ArtykułRośnie wymiana handlowa między Polską a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi
Rok 2023 rekordowy dla polskiego eksportu
-
Wydarzenie
Stoisko PAIH na targach Equip’Hotel 2024 w Paryżu
Targi wyposażenia, modernizacji i aprowizacji hoteli oraz restauracji zaliczane są do największych w…
WydarzenieWebinarium „Rynek spożywczy w Chile – szanse dla polskich eksporterów”
KOWR zaprasza przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego, na webinarium poświęcone rynkowi Chile
-
Oferta wsparcia
Kierunek Azja – umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw z wojewódz…
Projekt „Kierunek Azja – umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw z województwa łódzkiego po…
Oferta wsparciaPromocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)
Zdobądź do 50% dofinansowania dla MŚP na EXPO 2025. Sprawdź szczegóły programu.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.