Wzrost wartości polskiego eksportu rolno-spożywczego w okresie I-X 2022 r.
03.01.2023
W okresie styczeń-październik 2022 r. wartość eksportu ogółem towarów rolno-spożywczych z Polski wzrosła o 27,3 proc. do rekordowego poziomu 39,2 mld EUR (183 mld zł) względem analogicznego okresu 2021 r.
Ponad 74 proc. wpływów z eksportu produktów rolno-spożywczych wygenerowała sprzedaż do krajów Unii Europejskiej. Na rynku unijnym sprzedano towary o wartości ponad 29 mld EUR, co oznaczało wzrost o 30 proc. w odniesieniu do okresu styczeń-październik 2021 r.
Największe przychody z eksportu do Unii Europejskiej uzyskano ze sprzedaży do:
- Niemiec (9,7 mld EUR, wzrost o 26 proc.),
- Niderlandów (2,6 mld EUR, wzrost o 43 proc.),
- Francji (2,4 mld EUR, wzrost o 34 proc.),
- Włoch (1,9 mld EUR, wzrost o 20 proc.),
- Czech (1,8 mld EUR, wzrost o 34 proc.).
Do krajów pozaunijnych wyeksportowano produkty rolno-spożywcze o wartości ponad 10,1 mld EUR (wzrost o 20 proc.).
Wiodącymi pozaunijnymi odbiorcami krajowych artykułów rolno-spożywczych były przede wszystkim:
- Wielka Brytania (przychody na poziomie 3,0 mld EUR, wzrost o 26 proc.),
- Ukraina (786 mln EUR, wzrost o 20 proc.),
- Stany Zjednoczone (638 mln EUR, wzrost o 29 proc.) oraz
- Arabia Saudyjska (435 mln EUR, spadek o 8 proc.).
Więcej informacji na stronie KOWR
- Wszystko
- Aktualności (613)
- Wiedza (270)
- Kalendarz (1026)
- Centrum Wsparcia (323)
-
Artykuł
UE wprowadza wyższe cła na wybrane produkty rolne z Rosji i Białorusi
Nowe przepisy obowiązują na terenie UE od 1 lipca 2024 roku
ArtykułEurobarometr: Europejczycy odczuwają korzyści z handlu międzynarodowego
74 proc. Europejczyków uważa, że UE skutecznie broni interesów handlowych państw członkowskich
-
Artykuł
UE wprowadza wyższe cła na wybrane produkty rolne z Rosji i Białorusi
Nowe przepisy obowiązują na terenie UE od 1 lipca 2024 roku
ArtykułEurobarometr: Europejczycy odczuwają korzyści z handlu międzynarodowego
74 proc. Europejczyków uważa, że UE skutecznie broni interesów handlowych państw członkowskich
-
Artykuł
Kultura biznesu we Francji
Skuteczne prowadzenie biznesu we Francji wymaga zrozumienia unikalnych aspektów francuskiej kultury
ArtykułNowe trendy w wysyłce dokumentów transportowych
Źle dostarczone dokumenty przyczyną opóźnień w płatnościach w branży transportowej.
-
Wydarzenie
Misja gospodarcza do Palermo
Ośrodek EEN przy PARP zaprasza polskich importerów i dystrybutorów żywności i napojów do udziału w m…
WydarzenieOtwarci na kraje DACHL
Już 18 września 2024 roku w Hotelu Omega w Olsztynie czekają na Ciebie niepowtarzalne możliwości naw…
-
Oferta wsparcia
Współpraca z biznesem na rzecz przygotowań do powojennej odbudowy Ukrainy
Program „Odbudowa Ukrainy” ma na celu wspieranie Ukrainy w powojennej odbudowie, skupiając się na ws…
Oferta wsparciaINTEREUROPA – umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw z województw…
Głównym celem projektu jest zwiększenie skali potencjału eksportowego firm z sektora MŚP
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.