3. edycja raportu „The Game Industry of Poland”
10.07.2023
„The Game Industry of Poland” to publikacja mająca przybliżyć międzynarodowej społeczności polską branżę gier. Raport został przygotowany przy wsparciu Ministerstwa Rozwoju i Technologii, Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych i Game Industry Conference, a także Fundacji Indie Games Polska.
Publikację opracowała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w ramach projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej. Poprzednie edycje raportu odbiły się szerokim echem wśród środowiska branżowego, a także były wielokrotnie cytowane zarówno przez polskie, jak i zagraniczne media związane z sektorem gier komputerowych.
Polska branża gier komputerowych ma wciąż wiele do zaoferowania i z każdym rokiem zyskuje coraz wyższą pozycję na arenie międzynarodowej. Branża gier w Polsce jest jednym z sektorów, który nie słabnie, a pod wieloma względami się umacnia. Gry są kołem zamachowym nie tylko polskiej gospodarki, lecz także narzędziem popularyzacji nauki, dziedziną sztuki. Nie ma wątpliwości, że w branży gier rośniemy, zarówno jeśli spojrzymy na wielkość zatrudnienia, jak i na liczbę przedsiębiorstw. W 2022 r. na polskim rynku funkcjonowało 490 producentów i wydawców gier, a prawie 20 proc. z nich było notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych. Warto podkreślić, że odsetek kobiet w tej branży jest jednym z najwyższych na świecie, a obecność obcokrajowców wśród pracowników polskich firm świadczy o tym, że polski gamedev jest atrakcyjny i może przyciągać talenty właściwie z całego świata
– podkreśla Dariusz Budrowski, prezes PARP.
Celem tegorocznej edycji raportu jest nie tylko przybliżenie profilu polskiej branży gier, jej potencjału i mocnych stron, lecz także uwypuklenie wysokiej pozycji krajowego gamedevu w środowisku międzynarodowym. Raport zawiera zaktualizowane dane statystyczne uwzględniające aktualną sytuację, w której funkcjonuje cała światowa gospodarka.
Rynek gier komputerowych to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu kreatywnego w Polsce. W procesie ich projektowania najważniejsi są ludzie – ich wiedza, kreatywność i znajomość światowych trendów. Jako kraj możemy się poszczyć wybitnymi fachowcami. Polskie firmy produkujące gry komputerowe mają ugruntowaną pozycję na rynku i ciągle rosną w siłę
– mówi Janusz Cieszyński, minister cyfryzacji.
- Wszystko
- Aktualności (38)
- Wiedza (10)
- Kalendarz (103)
- Centrum Wsparcia (56)
-
Wydarzenie
Podlascy przedsiębiorcy na Misji Gospodarczej do Japonii – Osaka 2025
Misja Gospodarcza do Japonii to okazja dla podlaskich przedsiębiorców do nawiązania kontaktów biznes…
WydarzeniePolskie Stoisko Narodowe na Mobile World Congress 2025
MWC to jedno z największych na świecie wydarzeń poświęconych branży telekomunikacyjnej
-
Artykuł
Sektor ICT w Polsce i na świecie
Zaledwie 10 państw odpowiada za 82 proc. światowego eksportu dóbr ICT
ArtykułAkt o sztucznej inteligencji opublikowany
Dokument stanowi kamień milowy w regulacjach dotyczących stosowania AI w UE
-
Wydarzenie
Podlascy przedsiębiorcy na Misji Gospodarczej do Japonii – Osaka 2025
Misja Gospodarcza do Japonii to okazja dla podlaskich przedsiębiorców do nawiązania kontaktów biznes…
WydarzeniePolskie Stoisko Narodowe na Mobile World Congress 2025
MWC to jedno z największych na świecie wydarzeń poświęconych branży telekomunikacyjnej
-
Oferta wsparcia
Kierunek Azja – umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw z wojewódz…
Projekt „Kierunek Azja – umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw z województwa łódzkiego po…
Oferta wsparciaHorizon4Poland
Dzięki udziałowi w wydarzeniu Horizon4Poland dowiesz się, który BPK najlepiej wesprze Twoje potrzeby…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.