Zamówienia publiczne ONZ – sukces polskich firm
19.07.2023
W minionym roku Polska dostarczyła do ONZ towary i usługi za ponad 71 mln dolarów. To duży sukces – rok wcześniej było to tylko niecałe 5 mln dolarów.
Minister Waldemar Buda, komentując wyniki opublikowane przez ONZ, podkreślił, że polskie firmy „mają duży potencjał do odnoszenia sukcesów w światowej rywalizacji o zamówienia publiczne”. Aktywnie wspiera je w tym Ministerstwo Rozwoju i Technologii, organizując szkolenia i warsztaty dla przedsiębiorców oraz publikując na swojej stronie internetowej najważniejsze informacje dotyczące międzynarodowych zamówień publicznych i konkretnych przetargów.
Jak informuje MRiT, Polska dostarczyła do ONZ towary i usługi za 71,71 mln dolarów (wobec 4,86 mln USD w 2021 r.) i tym samym zajęła 70. miejsce pod względem wartości dostaw (wobec 158. w 2021 r.). W minionym roku z ONZ współpracowało 330 polskich firm, podczas gdy w 2021 r. były to 92 przedsiębiorstwa.
Najważniejszymi odbiorcami towarów i usług z Polski były:
- Światowy Program Żywnościowy (WFP) – 30,3 mln dolarów,
- UNICEF – 13,8 mln dolarów,
- WHO – 10,3 mln dolarów,
- UNHCR – 6,8 mln dolarów,
- IOM – 5,7 mln dolarów,
- UNDP – 1,9 mln dolarów,
- UN Secretariat – 1,1 mln dolarów,
- UNOPS – 1 mln dolarów.
Największą grupę towarową stanowiły żywność, napoje i środki medyczne, a wśród usług – usługi medyczne oraz transport i logistyka.
- Wszystko
- Aktualności (734)
- Wiedza (309)
- Kalendarz (1234)
- Centrum Wsparcia (324)
-
Wydarzenie
Francja – szanse i bariery stojące przed lubuskimi przedsiębiorcami w kraju…
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego zaprasza lubuskich przedsiębiorców na kolejne bezpłatne s…
WydarzenieEgipski rynek spożywczy – jak skutecznie wprowadzić polskie produkty
Aktualne możliwości eksportowe, specyfika rynku i perspektywy współpracy handlowej z Egiptem
-
Artykuł
Dzień Uprzemysłowienia Afryki
Modernizacja infrastruktury jest niezbędna do rozwoju przemysłu na kontynencie
ArtykułCoraz więcej wyłudzeń w branży transportowej
Wyłudzenia środków za pomocą fałszywych e-maili to rosnące zagrożenie w branży transportowej
-
Wydarzenie
Francja – szanse i bariery stojące przed lubuskimi przedsiębiorcami w kraju…
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego zaprasza lubuskich przedsiębiorców na kolejne bezpłatne s…
WydarzenieEgipski rynek spożywczy – jak skutecznie wprowadzić polskie produkty
Aktualne możliwości eksportowe, specyfika rynku i perspektywy współpracy handlowej z Egiptem
-
Oferta wsparcia
Polskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
ArtykułPromocja marki innowacyjnych MŚP
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.