8. edycja raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”
14.06.2023
Izba Gospodarki Elektronicznej i Mobile Institute opublikowały najnowszą, ósmą już edycję raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, w którym zaprezentowano dane na temat popularności e-commerce w Polsce, znaczenia wielokanałowości czy digital marketingu.
Omni-commerce to inaczej zakup wielokanałowy, czyli proces, w ramach którego klient wykorzystuje minimum dwa kanały – mogą to być zarówno kanały online, jak i offline. 73 proc. konsumentów wskazuje, że ważna jest dla nich dostępność marek zarówno stacjonarnie, jak i w Internecie, a 74 proc. deklaruje, że kupują te same marki w wielu kanałach.
Najnowszy raport prezentuje także dane, które mówią, że już 100 proc. internautów kiedykolwiek kupowało w sieci, a 42 proc. kupuje online 5 i więcej razy w miesiącu.
Klienci chcą jednak samodzielnie decydować o tym, kiedy, gdzie i w jaki sposób będą dokonywać zakupów, choć zaledwie 19 proc. z nich uznaje sklepy stacjonarne za ulubione miejsce zakupów.
Coraz większego znaczenia w procesie zakupowym nabierają płatności odroczone – korzysta z nich już prawie połowa internautów. Ich najważniejszą zaletą jest to, że są bezpłatne oraz fakt, ze można dokonać zakupów pomimo braku środków. Nie bez znaczenia jest także opcja przedłużenia terminu spłaty. Płatności odroczone zwiększają częstotliwość zakupów w Internecie oraz podnoszą wartość cyfrowych koszyków zakupowych.
- Wszystko
- Aktualności (7)
- Wiedza (5)
- Kalendarz (7)
-
Artykuł
E-handel rośnie w tempie dwucyfrowym: październikowe dane
Po wakacyjnej stagnacji sprzedaż w Internecie wystrzeliła w górę o 10,2 proc.
RaportRaport „Odpowiedzialny e-commerce 2024”
Aż 38 proc. badanych chciałoby, aby e-sklepy aktywnie informowały o zagrożeniach w sieci
-
Artykuł
E-handel rośnie w tempie dwucyfrowym: październikowe dane
Po wakacyjnej stagnacji sprzedaż w Internecie wystrzeliła w górę o 10,2 proc.
ArtykułImponujący wzrost polskiego e-commerce w lipcu br.
Obroty w e-commerce w lipcu 2024 roku osiągnęły wartość 7,109 mld PLN
-
Raport
Raport „Odpowiedzialny e-commerce 2024”
Aż 38 proc. badanych chciałoby, aby e-sklepy aktywnie informowały o zagrożeniach w sieci
ArtykułE-commerce w Singapurze: nowe nawyki zakupowe i wpływ technologii
Aż 80 proc. Singapurczyków przyznaje, że woli robić zakupy spożywcze przez Internet
-
Wydarzenie
„E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm”, Warszawa
Bezpłatne szkolenie o cross-border e-commerce dla MŚP z województwa mazowieckiego
WydarzenieEuropejski Szczyt e-Commerce
23 maja 2024 r. w Warszawie odbędzie się pierwszy w historii Polski Europejski Szczyt e-Commerce.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.