Branża outdoorowa w Chinach
24.01.2023

Chińscy konsumenci podejmują coraz więcej aktywności na świeżym powietrzu: jazda na rowerze, biwakowanie, trekking, nurkowanie, narciarstwo, surfowanie, kajakarstwo, stand up paddle. Do końca ubiegłego roku ponad 400 milionów mieszkańców uprawiało sporty plenerowe.
Chińska Generalna Administracja Sportu, Ministerstwo Kultury i Turystyki oraz inne organy rządowe oficjalnie zatwierdziły program rozwoju branży outdoorowej.
Ma on na celu stworzenie lepszych warunków dla zrównoważonego rozwoju branży, przekształcając ją w jeden z filarów gospodarki narodowej. W ramach programu zostaną wdrożone działania zmierzające do optymalizacji struktury branży, wzbogacania dostaw odpowiednich produktów i usług, zachęt konsumpcyjnych i wzmocnienia rządowego wsparcia dla aktywności plenerowych.
Prognozy zawarte w programie pokazują, że do 2025 r. branża outdoorowa osiągnie wartość 3 bilionów juanów (431 mld dol.).
Ogólnie rzecz biorąc, większość lokalnych konsumentów wybiera aktywności plenerowe wymagające mniejszego zaangażowania i nie wiążące się z dużym ryzykiem. W przeciwieństwie do swoich zagranicznych odpowiedników chińscy konsumenci mniej gorliwie uprawiają sporty na świeżym powietrzu i rzadziej integrują je ze stylem życia.
W programie rozwoju branży podkreślono także znaczenie szkolenia profesjonalistów, na przykład w zakresie zarządzania kempingami, a także zwiększania świadomości bezpieczeństwa kempingowców i ich umiejętności outdoorowych.
Szacuje się, że do 2030 roku liczba osób uprawiających sporty na świeżym powietrzu w Chinach wzrośnie do 560 milionów. Można zatem wnioskować, że wzrost branży outdoorowej, napędzony przez zimowe igrzyska olimpijskie i pandemię, będzie długotrwały i perspektywiczny.
Źródło: ZBH Szanghaj
- Wszystko
- Aktualności (14)
- Wiedza (9)
- Kalendarz (34)
- Centrum Wsparcia (2)
-
Wydarzenie
Webinarium PAIH – jak wykorzystać WeChat’a w marketingu na rynku chiń…
WeChat to aplikacja, którą w Chinach wykorzystuje się zarówno w codziennym życiu, jak i w biznesie
ArtykułE-mobility: rozwój branży automotive w Chińskiej Republice Ludowej
Chińskie zakłady były w 2024 r. zdolne wyprodukować nawet 20 mln samochodów elektrycznych
-
Artykuł
Polska i Chiny – nowe perspektywy współpracy gospodarczej
Polskie produkty spożywcze i gaming jako wrota do chińskiego rynku
ArtykułNowe taryfy celne USA na import z Chin
Nowe taryfy są częścią działań mających na celu stymulowanie innowacji i konkurencyjności
-
Artykuł
E-mobility: rozwój branży automotive w Chińskiej Republice Ludowej
Chińskie zakłady były w 2024 r. zdolne wyprodukować nawet 20 mln samochodów elektrycznych
ArtykułCła na produkty z Chińskiej Republiki Ludowej. Perspektywa globalna
Priorytetem władz są budowa samowystarczalności technologicznej i uodpornienie gospodarki na sankcje
-
Wydarzenie
Webinarium PAIH – jak wykorzystać WeChat’a w marketingu na rynku chiń…
WeChat to aplikacja, którą w Chinach wykorzystuje się zarówno w codziennym życiu, jak i w biznesie
WydarzenieChina International Supply Chain Expo 2024
Targi skupiają się na czterech filarach: promocji handlu, wspieraniu współpracy inwestycyjnej, przyc…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.