E-commerce w Polsce wciąż silny. W kwietniu z 14,2% wzrostem r/r
19.06.2024
W kwietniu 2024 roku Polacy kupili w internecie towary o wartości 7,011 mld zł, co oznacza wzrost 14,2% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Podobnie rośnie udział e-commerce w całości handlu, który w kwietniu osiągnął 8,8%.
E-commerce w Polsce w kwietniu 2024 r.
Na przestrzeni ostatnich miesięcy dynamika roczna sprzedaży w handlu detalicznym ulegała obniżaniu aż do grudnia i dopiero w pierwszych miesiącach 2024 roku zaczęła rosnąć. Spadek był w znacznej mierze efektem postępujących procesów dezinflacyjnych w gospodarce.
Obroty w e-commerce w kwietniu 2024 roku stanowiły 8,8% obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (79,675 mld PLN) i osiągnęły wartość 7,011 mld PLN. Były one o 9,2% większe niż w marcu. Wzrost nie miał charakteru sezonowego (oczekiwać raczej należałoby spadku). Wyniki obrotów w e-commerce w kwietniu okazały się także o 14,2% wyższe niż przed rokiem.
Najpopularniejsze kategorie w polskim e-commerce w kwietniu 2024 r.
Wśród 7,011 mld zł wydanych w kwietniu 2024 r. w polskich sklepach internetowych, największą popularnością cieszyły się m.in.:
- Tekstylia, odzież i obuwie: 16,0% (1,123 mld zł)
- Meble, RTV, AGD: 14,1% (0,985 mld zł)
Mniejsze udziały w sprzedaży miały:
- Żywność, napoje i wyroby tytoniowe: 1,7% udziału w sprzedaży, o wartości 0,116 mld zł.
- Pojazdy samochodowe, motocykle i części: 1,5% udziału w sprzedaży, o wartości 0,109 mld zł.
Prezentowane dane dotyczące e-handlu dotyczą sektora przedsiębiorstw – czyli podmiotów zatrudniających powyżej 9 osób. Podmioty te realizują ok. ¾ całości obrotów realizowanych w handlu detalicznym.
Więcej informacji na temat handlu online w Polsce w kwietniu 2024 roku można znaleźć w raporcie Krajowej Izby Gospodarczej: Miesięcznik E-handel
Comiesięczny przegląd wyników e-handlu – kwiecień 2024
2024-05-23-Miesiecznik-ehandlu.pdf
PDF (394,36KB)
Rozwój e-commerce ważny dla całej gospodarki
E-handel staje się w ostatnich latach coraz bardziej znaczącym segmentem rynku detalicznego w Polsce. Rozwój rynku e-commerce jest jednym z ważnych czynników wpływających na tempo cyfryzacji polskiej gospodarki – stymulując nie tylko rozwój infrastruktury dla sprzedaży internetowej, ale będąc również impulsem do podnoszenia kompetencji cyfrowych Polaków.
Źródło: Krajowa Izba Gospodarcza
- Wszystko
- Aktualności (8)
- Wiedza (5)
- Kalendarz (7)
-
Artykuł
E-handel rośnie w tempie dwucyfrowym: październikowe dane
Po wakacyjnej stagnacji sprzedaż w Internecie wystrzeliła w górę o 10,2 proc.
RaportRaport „Odpowiedzialny e-commerce 2024”
Aż 38 proc. badanych chciałoby, aby e-sklepy aktywnie informowały o zagrożeniach w sieci
-
Artykuł
E-handel rośnie w tempie dwucyfrowym: październikowe dane
Po wakacyjnej stagnacji sprzedaż w Internecie wystrzeliła w górę o 10,2 proc.
ArtykułGlobalny handel towarami w 2024 roku
Średni wzrost kwartalny w ostatnich dwóch kwartałach wyniósł 0,7 proc.
-
Raport
Raport „Odpowiedzialny e-commerce 2024”
Aż 38 proc. badanych chciałoby, aby e-sklepy aktywnie informowały o zagrożeniach w sieci
ArtykułE-commerce w Singapurze: nowe nawyki zakupowe i wpływ technologii
Aż 80 proc. Singapurczyków przyznaje, że woli robić zakupy spożywcze przez Internet
-
Wydarzenie
„E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm”, Warszawa
Bezpłatne szkolenie o cross-border e-commerce dla MŚP z województwa mazowieckiego
WydarzenieEuropejski Szczyt e-Commerce
23 maja 2024 r. w Warszawie odbędzie się pierwszy w historii Polski Europejski Szczyt e-Commerce.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.