Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Aktualności > E-commerce w Polsce wciąż silny. W kwietniu z 14,2% wzrostem r/r
Artykuł

E-commerce w Polsce wciąż silny. W kwietniu z 14,2% wzrostem r/r

W kwietniu 2024 roku Polacy kupili w internecie towary o wartości 7,011 mld zł, co oznacza wzrost 14,2% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Podobnie rośnie udział e-commerce w całości handlu, który w kwietniu osiągnął 8,8%.

mały koszyk zakupowy obok komputera i człowieka trzymającego w ręku kartę kredytową

E-commerce w Polsce w kwietniu 2024 r.

Na przestrzeni ostatnich miesięcy dynamika roczna sprzedaży w handlu detalicznym ulegała obniżaniu aż do grudnia i dopiero w pierwszych miesiącach 2024 roku zaczęła rosnąć. Spadek był w znacznej mierze efektem postępujących procesów dezinflacyjnych w gospodarce.

Obroty w e-commerce w kwietniu 2024 roku stanowiły 8,8% obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (79,675 mld PLN) i osiągnęły wartość 7,011 mld PLN. Były one o 9,2% większe niż w marcu. Wzrost nie miał charakteru sezonowego (oczekiwać raczej należałoby spadku). Wyniki obrotów w e-commerce w kwietniu okazały się także o 14,2% wyższe niż przed rokiem.

Najpopularniejsze kategorie w polskim e-commerce w kwietniu 2024 r.

Wśród 7,011 mld zł wydanych w kwietniu 2024 r. w polskich sklepach internetowych, największą popularnością cieszyły się m.in.:

  • Tekstylia, odzież i obuwie: 16,0% (1,123 mld zł)
  • Meble, RTV, AGD: 14,1% (0,985 mld zł)

Mniejsze udziały w sprzedaży miały:

  • Żywność, napoje i wyroby tytoniowe: 1,7% udziału w sprzedaży, o wartości 0,116 mld zł.
  • Pojazdy samochodowe, motocykle i części: 1,5% udziału w sprzedaży, o wartości 0,109 mld zł.

Prezentowane dane dotyczące e-handlu dotyczą sektora przedsiębiorstw – czyli podmiotów zatrudniających powyżej 9 osób. Podmioty te realizują ok. ¾ całości obrotów realizowanych w handlu detalicznym.

Więcej informacji na temat handlu online w Polsce w kwietniu 2024 roku można znaleźć w raporcie Krajowej Izby Gospodarczej: Miesięcznik E-handel

Comiesięczny przegląd wyników e-handlu – kwiecień 2024

2024-05-23-Miesiecznik-ehandlu.pdf

PDF (394,36KB)

Rozwój e-commerce ważny dla całej gospodarki

E-handel staje się w ostatnich latach coraz bardziej znaczącym segmentem rynku detalicznego w Polsce. Rozwój rynku e-commerce jest jednym z ważnych czynników wpływających na tempo cyfryzacji polskiej gospodarki – stymulując nie tylko rozwój infrastruktury dla sprzedaży internetowej, ale będąc również impulsem do podnoszenia kompetencji cyfrowych Polaków.

Źródło: Krajowa Izba Gospodarcza

  • Wszystko
  • Aktualności (4)
  • Wiedza (2)
  • Kalendarz (6)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.