Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Aktualności > E-handel rośnie w tempie dwucyfrowym: październikowe dane
Artykuł

E-handel rośnie w tempie dwucyfrowym: październikowe dane

Według szacunków Krajowej Izby Gospodarczej, opartych o sprawozdawczość Głównego Urzędu Statystycznego, w październiku 2024 roku obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 112,228 mld PLN. Okazały się one o 8,1 proc. wyższe niż we wrześniu oraz o 1,4 proc. wyższe niż w październiku roku 2023.

KIG szacuje, że 75,1 proc. z w/w obrotów zostało zrealizowane w placówkach zatrudniających powyżej 9 osób (określanych w sprawozdawczości jako sektor przedsiębiorstw). Zamknęły się one kwotą 84,283 mld PLN. Była ona o 8,2 proc. wyższa niż we wrześniu i o 2,3 proc. wyższa niż przed rokiem.

Obroty w e-handlu w październiku 2024 roku stanowiły 9,1 proc. obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (84,283 mld PLN) i osiągnęły wartość 7,670 mld PLN. Były one o 10,7 proc. większe niż we wrześniu. Wzrost miał charakter sezonowy. Wyniki okazały się o 2,5 proc. wyższe niż przed rokiem.

Odzież i obuwie wciąż królują w e-commmerce, duży wzrost w kategorii samochody i części 

Październik był bardzo dobrym miesiącem dla e-handlu. Po wakacyjnej stagnacji sprzedaż w Internecie wystrzeliła w górę o 10,2 proc. i patrząc na poszczególne kategorie według klasyfikacji GUS, wypada podkreślić, że wszystkie zakończyły październik na plusie. W porównaniu do października 2023 r. e-handel wzrósł o 2,5 proc. 

E-handel w październiku

Do październikowych wzrostów e-handlu w największym stopniu przyczyniła się sprzedaż tekstyliów, odzieży i obuwia – na skutek nowych kolekcji i ciekawych kampanii sprzedaż w tym sektorze wzrosła w ostatnim miesiącu o 25 proc. E-handel posiada już nieco ponad ćwierć udziału w całej sprzedaży detalicznej w tej grupie i jest największą kategorią pod względem kwotowym w polskim e-commerce – w październiku wydaliśmy ponad 1 mld 213 mln złotych, czyli niemal 250 mln więcej! 

Dobrze poradziła sobie także sprzedaż pojazdów samochodowych, motocykli i części – w porównaniu do września wydatki w tej kategorii wzrosły bowiem aż o 44,8 proc. i podwoiły się w porównaniu do października ubiegłego roku.  

Pamiętajmy, że wciąż jesteśmy w okresie przed największym peakiem sprzedażowym w Internecie, stąd mamy nadzieję, że okres listopada i grudnia będzie w tym roku rekordowy dla e-handlu – mówi Małgorzata Zienkowska, ekspertka e-commerce z Krajowej Izby Gospodarczej.

Więcej informacji na temat handlu online w Polsce w październiku 2024 roku można znaleźć w raporcie Krajowej Izby Gospodarczej.

Krajowa Izba Gospodarcza

ul. Trębacka 4, 00-074 Warszawa
  • Wszystko
  • Aktualności (8)
  • Wiedza (5)
  • Kalendarz (7)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.