E-handel w maju. Sezonowy spadek, ale z prawie 7% wzrostem r/r
02.07.2024
W maju 2024 roku Polacy kupili w internecie towary o wartości 6,845 mld PLN. Największy udział w sprzedaży online w Polsce miała grupa tekstylia, odzież i obuwie (15,8% – 1,081 mld PLN).
Polski rynek e-commerce w maju 2024
Według szacunków Krajowej Izby Gospodarczej opartych o sprawozdawczość Głównego Urzędu Statystycznego, w maju 2024 roku obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 105,134 mld PLN. Okazały się one o 0,2% niższe niż w kwietniu oraz o 4,6% wyższe niż w maju roku 2023.
Obroty w e-handlu w maju 2024 roku stanowiły 8,6% obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (79,595 mld PLN) i osiągnęły wartość 6,845 mld PLN. Były one o 2,6% mniejsze niż w kwietniu. Spadek miał charakter sezonowy. Wyniki okazały się o 6,8% wyższe niż przed rokiem.
Obroty ogółem w e-handlu w ostatnich dwunastu miesiącach (VI 2023– V 2024) stanowiły 8,8% obrotów ogółem handlu detalicznego w sektorze przedsiębiorstw (939,330 mld PLN) i wyniosły 82,327 mld PLN. Były one o 0,2% większe niż rok wcześniej.
Sprzedaż online w Polsce z podziałem na kategorie
W maju 2024 roku polscy konsumenci najchętniej kupowali online:
- Tekstylia, odzież i obuwie: 15,8% (1,081 mld zł)
- Pozostałe: 13,5% (0,925 mld zł)
Najmniejszym powodzeniem z zauważalnym spadkiem do kwietnia 2024 cieszyły się:
- Pojazdy samochodowe, motocykle i części: 1,1% udziału w sprzedaży, o wartości 0,068 mld zł.
- Żywność, napoje i wyroby tytoniowe: 0,6% udziału w sprzedaży, o wartości 0,118 mld zł.
Więcej informacji na temat handlu online w Polsce w maju 2024 roku można znaleźć w raporcie Krajowej Izby Gospodarczej:https://kig.pl/wp-content/uploads/2024/06/KIG-Comiesieczny-przeglad-wynikow-e-handlu-26062024.pdf
Comiesięczny przegląd wyników e-handlu – kwiecień 2024
Polski e-commerce rośnie w siłę
Zwiększa się grono przedsiębiorstw, które wykorzystują internet jako kanał sprzedaży – zarówno na rynku konsumenckim, jak i B2B. Według danych GUS w 2023 r. 18,0% przedsiębiorstw w Polsce prowadziło sprzedaż elektroniczną; 12,5% przedsiębiorstw dokonywało sprzedaży przez własną stronę internetową lub aplikację, 9,5% – za pośrednictwem internetowych platform handlowych.
Źródło: Krajowa Izba Gospodarcza
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (7)
- Wiedza (5)
- Kalendarz (7)
-
Artykuł
E-handel rośnie w tempie dwucyfrowym: październikowe dane
Po wakacyjnej stagnacji sprzedaż w Internecie wystrzeliła w górę o 10,2 proc.
RaportRaport „Odpowiedzialny e-commerce 2024”
Aż 38 proc. badanych chciałoby, aby e-sklepy aktywnie informowały o zagrożeniach w sieci
-
Artykuł
E-handel rośnie w tempie dwucyfrowym: październikowe dane
Po wakacyjnej stagnacji sprzedaż w Internecie wystrzeliła w górę o 10,2 proc.
ArtykułImponujący wzrost polskiego e-commerce w lipcu br.
Obroty w e-commerce w lipcu 2024 roku osiągnęły wartość 7,109 mld PLN
-
Raport
Raport „Odpowiedzialny e-commerce 2024”
Aż 38 proc. badanych chciałoby, aby e-sklepy aktywnie informowały o zagrożeniach w sieci
ArtykułE-commerce w Singapurze: nowe nawyki zakupowe i wpływ technologii
Aż 80 proc. Singapurczyków przyznaje, że woli robić zakupy spożywcze przez Internet
-
Wydarzenie
„E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm”, Warszawa
Bezpłatne szkolenie o cross-border e-commerce dla MŚP z województwa mazowieckiego
WydarzenieEuropejski Szczyt e-Commerce
23 maja 2024 r. w Warszawie odbędzie się pierwszy w historii Polski Europejski Szczyt e-Commerce.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.