Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Aktualności > E-handel w maju. Sezonowy spadek, ale z prawie 7% wzrostem r/r
Artykuł

E-handel w maju. Sezonowy spadek, ale z prawie 7% wzrostem r/r

W maju 2024 roku Polacy kupili w internecie towary o wartości 6,845 mld PLN. Największy udział w sprzedaży online w Polsce miała grupa tekstylia, odzież i obuwie (15,8% – 1,081 mld PLN).

dwie ręce na przeciwko siebie wystające z monitorów tabletów. Jedna ręka trzyma plik pieniędzy, druga ręka trzyma papierową torbę z zakupami

Polski rynek e-commerce w maju 2024

Według szacunków Krajowej Izby Gospodarczej opartych o sprawozdawczość Głównego Urzędu Statystycznego, w maju 2024 roku obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 105,134 mld PLN. Okazały się one o 0,2% niższe niż w kwietniu oraz o 4,6% wyższe niż w maju roku 2023.

Obroty w e-handlu w maju 2024 roku stanowiły 8,6% obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (79,595 mld PLN) i osiągnęły wartość 6,845 mld PLN. Były one o 2,6% mniejsze niż w kwietniu. Spadek miał charakter sezonowy. Wyniki okazały się o 6,8% wyższe niż przed rokiem.

Obroty ogółem w e-handlu w ostatnich dwunastu miesiącach (VI 2023– V 2024) stanowiły 8,8% obrotów ogółem handlu detalicznego w sektorze przedsiębiorstw (939,330 mld PLN) i wyniosły 82,327 mld PLN. Były one o 0,2% większe niż rok wcześniej.

Sprzedaż online w Polsce z podziałem na kategorie

W maju 2024 roku polscy konsumenci najchętniej kupowali online:

  • Tekstylia, odzież i obuwie: 15,8% (1,081 mld zł)
  • Pozostałe: 13,5% (0,925 mld zł)

Najmniejszym powodzeniem z zauważalnym spadkiem do kwietnia 2024 cieszyły się:

  • Pojazdy samochodowe, motocykle i części: 1,1% udziału w sprzedaży, o wartości 0,068 mld zł.
  • Żywność, napoje i wyroby tytoniowe: 0,6% udziału w sprzedaży, o wartości 0,118 mld zł.

Więcej informacji na temat handlu online w Polsce w maju 2024 roku można znaleźć w raporcie Krajowej Izby Gospodarczej:https://kig.pl/wp-content/uploads/2024/06/KIG-Comiesieczny-przeglad-wynikow-e-handlu-26062024.pdf

Comiesięczny przegląd wyników e-handlu – kwiecień 2024

Załączniki

Miesięcznik e-handlu. Maj 2024

Miesiecznik-e-handlu-_Maj-2024.pdf

PDF (427,31KB)

Polski e-commerce rośnie w siłę

Zwiększa się grono przedsiębiorstw, które wykorzystują internet jako kanał sprzedaży – zarówno na rynku konsumenckim, jak i B2B. Według danych GUS w 2023 r. 18,0% przedsiębiorstw w Polsce prowadziło sprzedaż elektroniczną; 12,5% przedsiębiorstw dokonywało sprzedaży przez własną stronę internetową lub aplikację, 9,5% – za pośrednictwem internetowych platform handlowych.

Źródło: Krajowa Izba Gospodarcza

  • Wszystko
  • Aktualności (4)
  • Wiedza (2)
  • Kalendarz (6)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.