Eksportowe rekordy PAIH
04.08.2023
Tysiące spotkań B2B, setki kontraktów za miliony złotych i dziesiątki wydarzeń. Tak wyglądało ostatnie pół roku w wydaniu Departamentu Eksportu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Dzięki wytężonej pracy ekspertów PAIH kolejni polscy przedsiębiorcy zaczęli podbijać zagraniczne rynki.
Porównując pierwsze półrocze 2022 roku z 2023 Agencja notuje znaczne wzrosty. Liczba podpisanych kontraktów eksportowych wzrosła o 70%, do Agencji skierowano także o 28% więcej zapytań. Większe grono osób chciało również uczestniczyć w misjach gospodarczych organizowanych przez PAIH (wzrost o 73%). Dzięki wysiłkom ekspertów Agencji najbardziej wzrosła jednak liczba spotkań B2B między polskimi a zagranicznym przedsiębiorcami. W porównaniu do zeszłego roku udało się ich zorganizować o ponad 230% więcej.
W pierwszym półroczu 2023 roku eksperci Departamentu Eksportu PAIH intensywnie działali na rzecz wsparcia aktywności eksportowej i inwestycyjnej polskich przedsiębiorców zarówno w formie wirtualnej, jak i stacjonarnej. Oferta była dostosowywana do potrzeb polskiego biznesu. Przedsiębiorcom dostarczaliśmy najaktualniejszych informacji o rynkach zagranicznych oraz organizowaliśmy liczne wydarzenia o charakterze informacyjno-promocyjnym. Patrząc na wyniki za ostatnie pół roku, widzimy, że nasze wysiłki nie poszły na marne
– podkreśla Paweł Kurtasz, prezes zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
W pierwszym półroczu 2023 r. polscy przedsiębiorcy podpisali z pomocą Agencji 333 kontrakty eksportowe o wartości ponad 113 mln PLN. Największe umowy zrealizowane zostały z firmami reprezentującymi branżę spożywczą, maszynową, jachtową, budowlaną oraz przemysłu ciężkiego. W tym roku pracownicy PAIH odpowiedzialni za wsparcie eksportu obsłużyli już także niemal 5 tys. klientów polskich oraz ponad 1,4 tys. klientów zagranicznych, realizując na ich rzecz przeszło 16 tys. usług wsparcia.
Eksperci Agencji pomagali zainteresowanym przedsiębiorcom weryfikować partnerów biznesowych oraz przezwyciężać bariery językowe, doradzali w całym procesie internacjonalizacji działalności i edukowali w zakresie kodów kulturowych oraz tworzyli analizy potencjału eksportowego. Oprócz wymienionych już usług wsparcia, dla firm zainteresowanych internacjonalizacją działalności, organizowane były również liczne rozmowy B2B. Dzięki PAIH w pierwszym półroczu br. odbyło się przeszło 2,6 tys. spotkań reprezentantów polskich firm z potencjalnymi kontrahentami zagranicznymi.
Przedsiębiorcy mieli także okazję uczestniczyć w licznych wydarzeniach na całym świecie. W ramach misji gospodarczej PAIH do Bostonu ponad 30 polskich firm biotechnologicznych zaprezentowało światu swoje produkty na jednej z największych i najważniejszych imprez tego sektora – BIO International Convention. Polacy byli także obecni na największej międzynarodowej wystawie branży lotniczej i kosmicznej w Australii. Dzięki wsparciu Agencji na targach Avalon w Melbourne zaprezentowało się 20 polskich firm. Polacy uczestniczyli także w targach nowych technologii Vivatech we Francji, ochrony środowiska FIMA w Bogocie oraz wielu innych. W ramach ułatwiania nawiązywania kontaktów z zagranicznymi przedsiębiorcami odbyły się także duże wydarzenia organizowane przez PAIH. Wśród nich warto wymienić jedne z największych, Polsko-Emirackie Forum Gospodarcze, w którym uczestniczyło ponad sto osób z samej Polski czy Polsko-Mongolskie Forum Biznesowe z udziałem prezydentów, dzięki któremu reprezentanci 19 polskich firm mieli okazję poznać daleki rynek mongolski.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. (PAIH S.A.)
ul. Krucza 50
00-025 Warszawa
- Wszystko
- Aktualności (754)
- Wiedza (318)
- Kalendarz (1275)
- Centrum Wsparcia (324)
-
Artykuł
Polskie pierniki – smak tradycji, który podbija świat
Polska w czołówce największych eksporterów pierników na świecie
Wydarzenie7 kroków we wdrożeniu ESG do MŚP w Bydgoszczy
Jak wdrożyć raportowanie niefinansowe w firmie
-
Artykuł
Polskie pierniki – smak tradycji, który podbija świat
Polska w czołówce największych eksporterów pierników na świecie
ArtykułPolska trzecim eksporterem bombek w Europie
Wartość eksportu bombek świątecznych z Polski w 2023 roku wyniosła 68,2 mln euro
-
Artykuł
Polskie i europejskie mikrofirmy
Wyzwania, potencjał i kierunki rozwoju krajowych mikroprzedsiębiorstw
ArtykułNowa Komisja Europejska na lata 2024-2029
Priorytety nowej KE to bezpieczna i konkurencyjna Unia Europejska
-
Wydarzenie
7 kroków we wdrożeniu ESG do MŚP w Bydgoszczy
Jak wdrożyć raportowanie niefinansowe w firmie
WydarzenieKonferencja „POSTAW NA EKSPORT” w kujawsko-pomorskim
Zaproszenie dla regionalnych przedsiębiorców z sektora MŚP, którzy chcą rozwijać działalność ekspor…
-
Oferta wsparcia
Polskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
ArtykułPromocja marki innowacyjnych MŚP
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.