09.04.2024
ESG w MŚP
Z badania przeprowadzonego przez Bank Gospodarstwa Krajowego wynika, że niemal połowa firm z sektora MŚP postrzega regulacje ESG i zrównoważonego rozwoju jako dodatkowe koszty dla biznesu.

Jednocześnie 7 na 10 badanych firm sprowadza zarządzanie ryzykiem ESG tylko do sprawozdań, zgodnie z wymogami regulacyjnymi. Niewiele ponad 10% ankietowanych wskazało, że kwestie ESG mają wpływ na podejmowane w firmie decyzje. Mniej niż 1% ogółu przedsiębiorców, którzy wzięli udział w badaniu, zadeklarowało, że kwestie ESG są wpisane do strategii biznesowej ich firmy.
Im mniejsza firma tym częstsze przekonanie, że zaangażowanie w zagadnienia zrównoważonego rozwoju i ESG są nieopłacalne. Z kolei 41% spośród większych przedsiębiorców uważa, że kwestie związane z ESG to raczej szansa dla biznesu.
Na tle całego sektora MŚP, największą wiedzą o ESG i jej implementowaniu do strategii firmy i decyzji biznesowych, wykazały się średnie przedsiębiorstwa. To głównie właśnie te, podejście do ESG i zrównoważonego rozwoju traktują jako integralny element swojej działalności.
Ponad połowa z badanych firm, które jeszcze nie wprowadziły ESG w swojej strategii biznesowej, przeszkody w jej wdrażaniu tłumaczyło brakiem odpowiednich zasobów, kompetencji i wiedzy w organizacji. Wysokie koszty związane z implementacją ESG wskazało 30 % z nich, a 13% nie widzi w tym znaczących korzyści.
Cały raport dostępny tutaj
Źródło: BGK
- Wszystko
- Aktualności (822)
- Wiedza (390)
- Kalendarz (1489)
- Centrum Wsparcia (348)
-
Wydarzenie
Spotkanie biznesowe z PAIH w Jarocinie
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza przedsiębiorców z województwa wielkopolskiego na „Spotka…
WydarzenieChina International Supply Chain Expo 2025
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do współtworzenia stoiska PAIH na targach China Internat…
-
Artykuł
GUS: Obroty towarowe handlu zagranicznego w styczniu-lutym 2025
Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 5,0 mld PLN
ArtykułPolska potęgą mięsną – eksport drobiu siłą napędową branży
Eksport pozostaje największą szansą dla rozwoju branży mięsnej w Polsce
-
Artykuł
Lokalny komponent jako klucz do sukcesu w Kazachstanie
Kazachstan mówi zagranicznym firmom: „Nie tylko sprzedawajcie, ale i twórzcie z nami”
ArtykułKultura biznesu w Hiszpanii
Hiszpania to kraj, w którym biznes i kultura są nierozerwalnie splecione
-
Wydarzenie
Spotkanie biznesowe z PAIH w Jarocinie
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza przedsiębiorców z województwa wielkopolskiego na „Spotka…
WydarzenieChina International Supply Chain Expo 2025
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do współtworzenia stoiska PAIH na targach China Internat…
-
Oferta wsparcia
Polskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
ArtykułPromocja marki innowacyjnych MŚP
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.