GUS: Obroty handlu zagranicznego (styczeń-grudzień 2022)
15.02.2023

Obroty towarowe handlu zagranicznego w okresie styczeń-grudzień 2022 r. wyniosły w cenach bieżących 1 607, PLN w eksporcie oraz 1 699,8 mld PLN w imporcie – informuje GUS. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku eksport wzrósł o 22,1 proc., a import o 28,5 proc.
W okresie styczeń-grudzień 2022 roku ujemne saldo wyniosło 92,5 mld PLN, podczas gdy w analogicznym okresie 2021 roku wyniosło minus 7 mld PLN.
Według danych GUS największy udział w eksporcie ogółem Polska ma z krajami rozwiniętymi – 87,2 proc., a w imporcie z krajami rozwiniętymi – 62,1 proc. W analogicznym okresie 2021 roku było to odpowiednio 86,4 proc. i 62,7 proc. Natomiast najmniejszy udział odnotowano z krajami Europy Środkowo-Wschodniej, który w eksporcie ogółem wyniósł 4,9 proc., a w imporcie 6,3 proc., wobec odpowiednio 5,7 proc. i 7,9 proc. w analogicznym okresie 2021 roku.
Obroty towarowe handlu zagranicznego ogółem i według krajów w okresie styczeń – grudzień 2022 r.
obroty_towarowe_handlu_zagranicznego_ogolem_i_wedlug_krajow_w_okresie_styczen__grudzien_2022_r.pdf
PDF (595,07KB)
- Wszystko
- Aktualności (789)
- Wiedza (355)
- Kalendarz (1392)
- Centrum Wsparcia (342)
-
Wydarzenie
Seminarium o rynku rumuńskim „Doing Business in Romania”
Polsko Rumuńska Bilateralna Izba Handlowo-Przemysłowa zaprasza do udziału w specjalistycznym seminar…
WydarzenieZamówienia ONZ i Banku Światowego na rzecz Odbudowy Ukrainy
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza na szkolenie z zakresu międzynarodowych zamówień publicz…
-
Artykuł
Przegląd gospodarek europejskich – luty 2025 r.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR
ArtykułKompendium Handlu Zagranicznego Polski – luty 2025 r.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR
-
Artykuł
Eksport bez gaf: jak zrozumienie kultury buduje relacje
Zrozumienie różnic kulturowych to klucz do sukcesu w eksporcie i budowania trwałych relacji
PodcastPolski biznes w Norwegii – jak wykorzystać sektor publiczny
W 12. odcinku o tym, jak zaistnieć na rynku i wykorzystać jego potencjał
-
Wydarzenie
Seminarium o rynku rumuńskim „Doing Business in Romania”
Polsko Rumuńska Bilateralna Izba Handlowo-Przemysłowa zaprasza do udziału w specjalistycznym seminar…
WydarzenieZamówienia ONZ i Banku Światowego na rzecz Odbudowy Ukrainy
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza na szkolenie z zakresu międzynarodowych zamówień publicz…
-
Oferta wsparcia
Polskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
ArtykułPromocja marki innowacyjnych MŚP
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.