GUS: Obroty handlu zagranicznego (styczeń-sierpień 2022)
17.10.2022

Obroty towarowe handlu zagranicznego w styczniu – sierpniu br. wyniosły w cenach bieżących 1024,3 mld PLN w eksporcie oraz 1083,7 mld PLN w imporcie – informuje GUS. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku eksport wzrósł o 22,2 proc., a import o 30,9 proc.
W okresie styczeń-sierpień 2022 roku ujemne saldo wyniosło 59,5 mld PLN, podczas gdy w analogicznym okresie 2021 roku było dodatnie i wyniosło 10,2 mld PLN.
Według danych GUS największy udział w eksporcie ogółem Polska ma z krajami rozwiniętymi – 87,5 proc., a w imporcie z krajami rozwiniętymi – 61,9 proc. W analogicznym okresie 2021 roku było to odpowiednio 86,4 proc. i 64,0 proc. Natomiast najmniejszy udział odnotowano z krajami Europy Środkowo-Wschodniej, który w eksporcie ogółem wyniósł 4,5 proc., a w imporcie 7,3 proc., wobec odpowiednio 5,6 proc. i 7,4 proc. w analogicznym okresie 2021 roku.
Obroty towarowe handlu zagranicznego ogółem i według krajów w okresie styczeń – sierpień 2022 r.
obroty_towarowe_handlu_zagranicznego_ogolem_i_wedlug_krajow_w_okresie_styczen-sierpien_2022_r.pdf
PDF (284,76KB)
- Wszystko
- Aktualności (787)
- Wiedza (353)
- Kalendarz (1390)
- Centrum Wsparcia (346)
-
Wydarzenie
National Construction Summit 2025
Zaproszenie PAIH skierowane jest szczególnie do przedsiębiorców z sektora budowlanego, działających …
WydarzenieXVI Tydzień Rolniczy w Bagdadzie
XVI Tydzień Rolniczy to największa wystawa rolno-spożywcza organizowana w Iraku
-
Artykuł
USA chcą przywrócenia ceł na stal i aluminium – skutki dla Polski i UE
Z polskiego punktu widzenia najważniejsze są europejskie łańcuchy dostaw
ArtykułGUS: Obroty handlu zagranicznego (styczeń-grudzień 2024)
Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 3,0 mld PLN
-
Artykuł
Kierunki rozwoju e-commerce w Indiach
W 2024 r. wartość rynku e-commerce przekroczyła 123 mld dolarów
PodcastPortugalia jako brama do nowych rynków – jak zaplanować ekspansję
W 11. odcinku o tym, dlaczego Portugalia to więcej niż tylko lokalny rynek
-
Wydarzenie
National Construction Summit 2025
Zaproszenie PAIH skierowane jest szczególnie do przedsiębiorców z sektora budowlanego, działających …
WydarzenieXVI Tydzień Rolniczy w Bagdadzie
XVI Tydzień Rolniczy to największa wystawa rolno-spożywcza organizowana w Iraku
-
Oferta wsparcia
Polskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
ArtykułPromocja marki innowacyjnych MŚP
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.