GUS: Obroty handlu zagranicznego (styczeń-wrzesień 2022)
18.11.2022

Obroty towarowe handlu zagranicznego w okresie styczeń-wrzesień br. wyniosły w cenach bieżących 1 170,9 mld PLN w eksporcie oraz 1 239,3 mld PLN w imporcie – informuje GUS. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku eksport wzrósł o 22,9 proc., a import o 31,4 proc.
W okresie styczeń-wrzesień 2022 roku ujemne saldo wyniosło 68,3 mld PLN, podczas gdy w analogicznym okresie 2021 roku było dodatnie i wyniosło 9,1 mld PLN.
Według danych GUS największy udział w eksporcie ogółem Polska ma z krajami rozwiniętymi – 87,5 proc., a w imporcie z krajami rozwiniętymi – 61,7 proc. W analogicznym okresie 2021 roku było to odpowiednio 86,4 proc. i 63,7 proc. Natomiast najmniejszy udział odnotowano z krajami Europy Środkowo-Wschodniej, który w eksporcie ogółem wyniósł 4,6 proc., a w imporcie 7 proc., wobec odpowiednio 5,6 proc. i 7,5 proc. w analogicznym okresie 2021 roku.
Obroty towarowe handlu zagranicznego ogółem i według krajów w okresie styczeń – wrzesień 2022 r.
obroty_towarowe_handlu_zagranicznego_ogolem_i_wedlug_krajow_w_okresie_styczen-wrzesien_2022.pdf
PDF (255,78KB)
- Wszystko
- Aktualności (827)
- Wiedza (399)
- Kalendarz (1504)
- Centrum Wsparcia (348)
-
Wydarzenie
Strategia internacjonalizacji: Klucz do sukcesu eksportowego MŚP
Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego zaprasza na konferencję, podczas której uczestnicy poznają in…
WydarzenieCertyfikacja procesów recyklingu na Litwie
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza na webinarium pt. „Certyfikacja procesów recyklingu na L…
-
Artykuł
Przegląd gospodarek europejskich – kwiecień 2025 r.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR
ArtykułMarket Access Day – jak Polska i UE wspierają eksporterów
MRiT i KE zapraszają do dialogu o możliwościach i barierach w handlu z rynkami pozaunijnymi
-
Artykuł
Psychologia handlu – decyzje cenowe w eksporcie
Jak ustalić cenę, by nie zaniżyć wartości, nie odstraszyć i nie stracić marży?
ArtykułKultura biznesu w Szwecji
Kultura biznesowa Szwecji opiera się na powściągliwości emocjonalnej i przejrzystości przekazu
-
Wydarzenie
Strategia internacjonalizacji: Klucz do sukcesu eksportowego MŚP
Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego zaprasza na konferencję, podczas której uczestnicy poznają in…
WydarzenieCertyfikacja procesów recyklingu na Litwie
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza na webinarium pt. „Certyfikacja procesów recyklingu na L…
-
Oferta wsparcia
Polskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
ArtykułPromocja marki innowacyjnych MŚP
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.