GUS: Obroty towarowe handlu zagranicznego
17.11.2023

Obroty towarowe handlu zagranicznego w okresie styczeń-wrzesień br. wyniosły w cenach bieżących 1 204,2 mld PLN w eksporcie oraz 1 160,5 mld PLN w imporcie – informuje GUS. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku eksport wzrósł o 1,7 proc., a import spadł o 7,5 proc.
W okresie styczeń-wrzesień 2023 roku dodatnie saldo wyniosło 43,8 mld PLN, podczas gdy w analogicznym okresie 2022 roku było wyniosło minus 70,5 mld PLN.
Według danych GUS największy udział w eksporcie ogółem Polska ma z krajami rozwiniętymi – 86,7 proc., a w imporcie z krajami rozwiniętymi – 65,7 proc. W analogicznym okresie 2022 roku było to odpowiednio 87,6 proc. i 62,1 proc. Natomiast najmniejszy udział odnotowano z krajami Europy Środkowo-Wschodniej, który w eksporcie ogółem wyniósł 5,0 proc., a w imporcie 2,3 proc., wobec odpowiednio 4,5 proc. i 6,9 proc. w analogicznym okresie 2022 roku.
Obroty towarowe handlu zagranicznego ogółem i według krajów w okresie styczeń – wrzesień 2023 r.
obroty_towarowe_handlu_zagranicznego_ogolem_i_wedlug_krajow_w_styczniu_-_wrzesniu_2023_r.pdf
PDF (250,10KB)
W okresie styczeń-wrzesień 2023 r. wśród głównych partnerów handlowych Polski w eksporcie odnotowano wzrosty w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku. Wyjątkami są: Słowacja (spadek o 5,1 proc.), Czechy (spadek o 2,4 proc.) oraz Holandia (spadek o 1,1 proc.). W imporcie odnotowano spadek z Chinami (o 13,7 proc.), Niemcami (o 10 proc.), Włochami (o 6,1 proc.), Belgią (o 4,3 proc.), Czechami (o 3,8 proc.), Holandią (o 2,3 proc.) oraz Stanami Zjednoczonymi (o 0,6 proc.).
- Wszystko
- Aktualności (817)
- Wiedza (377)
- Kalendarz (1467)
- Centrum Wsparcia (348)
-
Artykuł
Polska silnie obecna na Foodex Japan 2025 – podsumowanie
W wydarzeniu uczestniczyło 40 polskich firm, które zaprezentowały swoje produkty
ArtykułInnowacyjność Polski – marzec 2025 r.
Zapraszamy do zapoznania się z wydanym przez Biuro Analiz PFR raportem „Innowacyjność Polski”
-
Artykuł
Rynki nietradycyjne – szansa dla firm czy strata czasu?
Zbyt rzadko rozważany jest eksport na rynki afrykańskie czy latynoamerykańskie
ArtykułMołdawia rośnie w IT
Technologie odpowiadają już za ponad 5 proc. PKB kraju. To więcej niż tradycyjny przemysł winiarski
-
Wydarzenie
XR EXPO 2025 & Virtual Worlds w Stuttgarcie
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do współtworzenia stoiska PAIH w ramach kongresu XR EXPO…
-
Oferta wsparcia
Polskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
ArtykułPromocja marki innowacyjnych MŚP
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.