Handel samochodami elektrycznymi stale rośnie
05.12.2022

Samochody elektryczne stanowią ważny element transformacji energetycznej. Zyskują na popularności, a międzynarodowy handel samochodami hybrydowymi (zarówno plug-in, jak i klasycznymi) oraz w pełni elektrycznymi wzrasta.
W 2021 r. UE wydała 11,8 mld euro na importowane spoza Unii klasyczne samochody hybrydowe (41 proc. całkowitego pozaunijnego importu samochodów hybrydowych i elektrycznych), 11,4 mld euro na samochody w pełni elektryczne (39 proc.) i 5,9 mld euro na samochody hybrydowe typu plug-in (20 proc.). W przypadku wszystkich trzech kategorii wartość importu była jednak mniejsza niż wartość eksportu – dla klasycznych hybryd 22,9 mld EUR (55 proc. eksportu poza UE aut hybrydowych i elektrycznych), dla samochodów w pełni elektrycznych – 12,3 mld EUR (29 proc.), a dla hybryd plug-in – 6,8 mld EUR (16 proc.).
Pod względem wartości całkowity eksport samochodów hybrydowych i elektrycznych poza UE w 2021 r. wyniósł 42 mld euro, co stanowi wzrost o prawie 800 proc. w porównaniu z 2017 r. (4,7 mld euro). Całkowita wartość importu wzrosła o ponad 400 proc. – z 5,6 mld euro w 2017 r. do 29 mld euro w 2021 r.
Źródło: Eurostat
- Wszystko
- Aktualności (787)
- Wiedza (353)
- Kalendarz (1390)
- Centrum Wsparcia (346)
-
Wydarzenie
National Construction Summit 2025
Zaproszenie PAIH skierowane jest szczególnie do przedsiębiorców z sektora budowlanego, działających …
WydarzenieXVI Tydzień Rolniczy w Bagdadzie
XVI Tydzień Rolniczy to największa wystawa rolno-spożywcza organizowana w Iraku
-
Artykuł
USA chcą przywrócenia ceł na stal i aluminium – skutki dla Polski i UE
Z polskiego punktu widzenia najważniejsze są europejskie łańcuchy dostaw
ArtykułGUS: Obroty handlu zagranicznego (styczeń-grudzień 2024)
Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 3,0 mld PLN
-
Artykuł
Kierunki rozwoju e-commerce w Indiach
W 2024 r. wartość rynku e-commerce przekroczyła 123 mld dolarów
PodcastPortugalia jako brama do nowych rynków – jak zaplanować ekspansję
W 11. odcinku o tym, dlaczego Portugalia to więcej niż tylko lokalny rynek
-
Wydarzenie
National Construction Summit 2025
Zaproszenie PAIH skierowane jest szczególnie do przedsiębiorców z sektora budowlanego, działających …
WydarzenieXVI Tydzień Rolniczy w Bagdadzie
XVI Tydzień Rolniczy to największa wystawa rolno-spożywcza organizowana w Iraku
-
Oferta wsparcia
Polskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
ArtykułPromocja marki innowacyjnych MŚP
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.