Imponujący wzrost polskiego e-commerce w lipcu br.
28.08.2024
W lipcu tego roku polscy konsumenci zostawili w sklepach online 7,109 mld złotych. Największy wzrost sprzedaży e-commerce odnotowały produkty z kategorii meble, RTV, AGD. Ich udział w sprzedaży wyniósł 14,9 proc.
Według szacunków Krajowej Izby Gospodarczej opartych o sprawozdawczość Głównego Urzędu Statystycznego, w lipcu 2024 roku obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 107,863 mld PLN. Okazały się one o 1,4 proc. wyższe niż w czerwcu oraz o 3,6 proc. wyższe niż w lipcu roku 2023.
Polski rynek e-commerce w lipcu 2024
Krajowa Izba Gospodarcza szacuje, że 74,9 proc. z w/w obrotów zostało zrealizowane w placówkach zatrudniających powyżej 9 osób (określanych w sprawozdawczości jako sektor przedsiębiorstw). Zamknęły się one kwotą 80,789 mld PLN. Była ona o 1,5 proc. wyższa niż w czerwcu i o 5 proc. wyższa niż przed rokiem.
Obroty w e-commerce w lipcu 2024 roku stanowiły 8,8 proc. obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (80,789 mld PLN) i osiągnęły wartość 7,109 mld PLN. Były one o 8,4 proc. większe niż w czerwcu. Wzrost nie miał charakteru sezonowego. Wyniki okazały się o 16,7 proc. wyższe niż przed rokiem.
Obroty ogółem w e-handlu w ostatnich dwunastu miesiącach (VIII 2023 – VII 2024) stanowiły 8,9 proc. obrotów ogółem handlu detalicznego w sektorze przedsiębiorstw (946,973 mld PLN) i wyniosły 84,048 mld PLN. Były one o 3,3 proc. większe niż rok wcześniej.
Sprzedaż online w Polsce z podziałem na kategorie
Na ogólny wzrost sprzedaży w e-handlu w lipcu w ujęciu miesięcznym wpłynęły lepsze niż miesiąc wcześniej wyniki w niemal wszystkich analizowanych przez GUS kategoriach, w tym w szczególności:
- meble, rtv, agd o 12,6 proc.;
- pozostałe o 8,6 proc.;
- prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach o 8,3 proc.;
- farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny o 6,9 proc.;
- pojazdy samochodowe, motocykle, części o 4,8 proc.;
- tekstylia, odzież i obuwie o 2,5 proc.
Spadła jedynie sprzedaż w grupie żywność, napoje i wyroby tytoniowe – o 0,3 proc.
Więcej informacji na temat handlu online w Polsce w lipcu 2024 roku można znaleźć w raporcie Krajowej Izby Gospodarczej.
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (6)
- Wiedza (5)
- Kalendarz (7)
-
Raport
Raport „Odpowiedzialny e-commerce 2024”
Aż 38 proc. badanych chciałoby, aby e-sklepy aktywnie informowały o zagrożeniach w sieci
ArtykułE-commerce w Singapurze: nowe nawyki zakupowe i wpływ technologii
Aż 80 proc. Singapurczyków przyznaje, że woli robić zakupy spożywcze przez Internet
-
Artykuł
E-commerce w czerwcu 2024: wzrost o 11,8 proc. r/r
W czerwcu 2024 roku Polacy kupili w internecie towary o wartości 6,527 mld PLN
ArtykułE-handel w maju. Sezonowy spadek, ale z prawie 7% wzrostem r/r
W maju 2024 roku Polacy kupili w internecie towary o wartości 6,845 mld PLN.
-
Raport
Raport „Odpowiedzialny e-commerce 2024”
Aż 38 proc. badanych chciałoby, aby e-sklepy aktywnie informowały o zagrożeniach w sieci
ArtykułE-commerce w Singapurze: nowe nawyki zakupowe i wpływ technologii
Aż 80 proc. Singapurczyków przyznaje, że woli robić zakupy spożywcze przez Internet
-
Wydarzenie
„E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm”, Warszawa
Bezpłatne szkolenie o cross-border e-commerce dla MŚP z województwa mazowieckiego
WydarzenieEuropejski Szczyt e-Commerce
23 maja 2024 r. w Warszawie odbędzie się pierwszy w historii Polski Europejski Szczyt e-Commerce.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.