Polscy przedsiębiorcy zaplanowali działania na 2024 r.
04.01.2024
Wzmacnianie relacji z klientami, zacieśnianie kontaktów z partnerami biznesowymi, i inwestycje w jakość kadry – to główne działania zaplanowane na bieżący rok przez polskie firmy.
Planowanie na nowy rok to proces, który umożliwia firmie skoncentrowanie się na celach, strategiach i działaniach niezbędnych do osiągnięcia sukcesu. W grudniu 2023 r. Polski Instytut Ekonomiczny przeprowadził ankietę wśród 1 tys. polskich firm, pytając ich o plany na najbliższy rok.
Relacje biznesowe i dobór kadr
Na podstawie badań przeprowadzonych przez PIE w grudniu zeszłego roku wynika, że wzmacnianie relacji z klientami deklaruje 90 proc. respondentów (wobec 83 proc. w 2023). Nieco mniej przedsiębiorców (78 proc.) zaplanowało zacieśnianie kontaktów biznesowych z partnerami w biznesie, a 68 proc. ankietowanych chce inwestować w jakość kadry. Duże firmy deklarują też większe wydatki na marketing (67 proc.), rozszerzenie oferty (64 proc.) oraz zakup oprogramowania i baz danych (57 proc.).
Inwestycje w sztuczną inteligencję
Słabym punktem są inwestycje w narzędzia związane ze sztuczną inteligencją – zaledwie 8 proc. polskich firm zdecydowało się na tego rodzaju działania. Trzeba jednak podkreślić, że w 2024 r. odsetek przedsiębiorców planujących inwestycje w SI wzrósł do 18 proc. Są to przede wszystkim firmy informacyjno-komunikacyjne (41 proc.) oraz przedstawiciele działalności naukowej i profesjonalnej (po 28 proc.)
Ekspansja zagraniczna i działania proekologiczne
Jeśli chodzi o plany rozszerzenia działalności o rynki zagraniczne, to na czołówkę wysuwają się firmy z branży transportowej (57 proc.), które mają również ambitne plany dotyczące zmniejszenia szkodliwego oddziaływania na środowisko.
Źródło: Tygodnik Gospodarczy PIE 1/2024
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (753)
- Wiedza (318)
- Kalendarz (1272)
- Centrum Wsparcia (324)
-
Wydarzenie
Stoisko narodowe na targach Cosmoprof w Bolonii
PAIH zaprasza polskie firmy do udziału w targach kosmetycznych Cosmoprof Bologna, które odbędą się w…
WydarzenieStoisko narodowe na targach Boot Düsseldorf 2025
PAIH zaprasza polskie firmy do udziału na stoisku narodowym na targach Boot Dusseldorf, które odbędą…
-
Artykuł
Polska trzecim eksporterem bombek w Europie
Wartość eksportu bombek świątecznych z Polski w 2023 roku wyniosła 68,2 mln euro
ArtykułPolska w europejskiej czołówce eksporterów choinek
W 2023 r. Polska wyeksportowała roku ponad milion żywych choinek
-
Artykuł
Polskie i europejskie mikrofirmy
Wyzwania, potencjał i kierunki rozwoju krajowych mikroprzedsiębiorstw
ArtykułNowa Komisja Europejska na lata 2024-2029
Priorytety nowej KE to bezpieczna i konkurencyjna Unia Europejska
-
Wydarzenie
Stoisko narodowe na targach Cosmoprof w Bolonii
PAIH zaprasza polskie firmy do udziału w targach kosmetycznych Cosmoprof Bologna, które odbędą się w…
WydarzenieStoisko narodowe na targach Boot Düsseldorf 2025
PAIH zaprasza polskie firmy do udziału na stoisku narodowym na targach Boot Dusseldorf, które odbędą…
-
Oferta wsparcia
Polskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
ArtykułPromocja marki innowacyjnych MŚP
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.