Polish Fashion Designers w Nowym Jorku
13.09.2023
„Paryż jest tylko jeden”, ale stolic mody jest już od dawna na świecie wiele. Moda „made in Poland” coraz lepiej widoczna. Polish Fashion Designers zadebiutował w Nowym Jorku.
New York Fashion Week, nowojorski tydzień mody jesień-zima 2023/2024 to miejsce, gdzie zdecydowano co będzie nosić się w tym sezonie na ulicach, salonach i czerwonych dywanach na całym świecie. Zaprezentowano tam kolekcje wielkich marek takich jak: Michael Kors, Carolina Herrera, Proenza Schouler, Altuzarra czy Tory Burch, ale także, charakterystyczny dla miasta, awangardowy street style. Tacy projektanci jak Collin Strada, Area i Puppets and Poppets zaprosili do swoich pokazów m.in. dojrzałe modelki i modelów, po raz kolejny udowadniając, że moda nie ma wieku.
Moda „made in Poland”
Wspaniałym wydarzeniem na NYFW 2023 była zorganizowana z wielkim rozmachem, prezentacja mody z metką „made in Poland”. Po raz pierwszy w historii, polskie wydarzenie modowe zostało wpisane do kalendarza CSDA NY Fashion Week.
Polski pokaz odbył się w imponujących wnętrzach Joseph Raphael De Lamar House, rezydencji przy Madison Avenue na Manhattanie, będącej siedzibą Konsulatu RP w Nowym Jorku. Wydarzenie przygotowywane na tak wysokim poziomie, w dodatku w ramach oficjalnego kalendarza pokazów NYFW, często jest jeszcze poza zasięgiem pojedynczych polskich marek. Dlatego powstał pomysł na Polish Fashion Designers, czyli jeden widowiskowy wspólny pokaz dziesięciu znakomitych polskich projektantów. Zaproszeni do niego zostali: Łukasz Jemioł, Angelika Józefczyk, Monika Ptaszek, Dawid Tomaszewski , Natalia Ślizowska, Reinkreacja, Lamu, NAOKO, MUZA i Jackob Buczyński, dla którego samego, zaproszenie było ogromnym zaskoczeniem i spełnieniem najśmielszych marzeń.
Polish Fashion Designers powstał aby pomóc polskim talentom utorować drogę do najważniejszych przedstawicieli branży mody na świecie. Nowy Jork jest fantastycznym miejscem na pierwszą edycję, bowiem PFD może mieć swój ciąg dalszy i stać się wizytówką mody „made in Poland”.
Pomysł jest współpracą Maggie Haese – ze strony amerykańskiej oraz Magdaleny Christofi i Katazryny Wojtery, ze strony polskiej – dwóch kobiet o dużym doświadczeniu w tworzeniu spektakularnych wydarzeń modowych na najwyższym, światowym poziomie. O uwagę przedstawicieli mediów i rynku modowego, zadbała nowojorska agencja public relations CURRENT•LY. Za relację fotograficzną pokazu odpowiadał Sivan Miller, a za make up Juan Alberto Bazan. Polski pokaz był złożony z różnych, indywidualnych projektów. Kreatywność projektantów, różnorodność koncepcji i inspiracji pomógł przedstawić międzynarodowej publiczności Waldek Szymkowiak, który zadbał o wspólną ich oprawę i wizję, mając doświadczenie z reżyserowania pokazów m.in. dla Jean-Paul Gaultier, Jacqmeus i Victoria’s Secret.
New York Fashion Week to jedno z tych wydarzeń, które przykuwają uwagę najważniejszych osób świata mody i mediów. Polish Fashion Designers zadebiutował dzięki współpracy z Konsulatem RP w Nowym Jorku oraz Polską Agencją Inwestycji i Handlu. Partnerami wydarzenia byli Sunew, INGLOT, OSHEE, Muszynianka, Square Enterprises Żubrówka, Wawel, Brooklyn Imports i Midtown Loft. Partnerami medialnymi – WP, Anywhere, Moda w Polsce i Global Fashion Channel.
- Wszystko
- Aktualności (7)
- Wiedza (4)
- Kalendarz (41)
-
Wydarzenie
Szanse dla firm IT na rynku amerykańskim – debata
Dowiedz się, gdzie najlepiej ulokować firmę IT lub start-up, i jak skutecznie przygotować się na wyz…
WydarzenieStoisko PAIH na targach CES 2025
Targi CES są prognostykiem tego, co w technologii będzie się działo na rynku w nadchodzącym roku
-
Artykuł
Biznesowy American Dream: Rynki i Możliwości w USA
W dziewiątym odcinku Trade ON AIR o tym, jak z powodzeniem wprowadzić markę na rynek amerykański.
ArtykułKultura biznesu w USA
Poznanie kultury biznesu Stanów Zjednoczonych jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w amerykańskim ś…
-
Wydarzenie
Szanse dla firm IT na rynku amerykańskim – debata
Dowiedz się, gdzie najlepiej ulokować firmę IT lub start-up, i jak skutecznie przygotować się na wyz…
WydarzenieStoisko PAIH na targach CES 2025
Targi CES są prognostykiem tego, co w technologii będzie się działo na rynku w nadchodzącym roku
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.