Polska Noc na MaBru
20.11.2023
W nocy z 29 na 30 września 2023 r. na rynku Marché Matinal w Brukseli odbyło się wydarzenie Polska Noc na Mabru współorganizowane przez Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Amsterdamie. Ten festiwal polskich produktów i marek regionalnych z sektora spożywczego był częścią tegorocznej edycji drzwi otwartych MaBru (po Francji, Kolumbii i Portugalii w poprzednich latach) oraz częścią obchodów jubileuszu 50-lecia istnienia rynku w aktualnej lokalizacji.
![Oficjalne przemówienia na otwarcie wydarzenia Polska Noc na MaBru](https://www.trade.gov.pl/wp-content/uploads/2023/11/mabru1.jpg)
Polska Noc na MaBru była skupiona wokół kilkudziesięciu stoisk promocyjnych polskich producentów żywności i wyrobów regionalnych, którzy prezentowali swoje specjały na 1000 m kw. powierzchni jednej z hal Mabru. Podczas wydarzenia odbyły się liczne pokazy kulinarne i artystyczne, promujące branżową współpracę polsko-belgijską, oraz degustacje polskich produktów i prezentacje atrakcji turystycznych.
Polska Noc na MaBru – otwarcie
Uroczystość otworzył belgijski książę Laurent wraz z Dyrektorem Generalnym MaBru Laurentem Nysem
i Prezesem Sevketem Temizem, mowy otwarcia wygłosili także Ambasador Polski w Belgii Rafał Siemianowski, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Amsterdamie Magdalena Lekan i Burmistrz Brukseli Philippe Close. Przecięto symboliczną polską wstęgę po czym około 40 polskich dostawców zaprezentowało swoje produkty na dedykowanych stoiskach.
![Oficjele przecinający polską wstęgę](https://www.trade.gov.pl/wp-content/uploads/2023/11/20230930-JW1_0398-1024x683.jpg)
Oprawa artystyczna i mistrzowie kulinarni
Podczas wydarzenia o oprawę muzyczna zadbał energetyczny i kolorowy zespół Dagadana, a skuteczne trawienie polskich smakołyków zapewnili tancerze z grupy tanecznej NEXT Tomasza Barańskiego. Chwilę po północy zaskakujący w smakach pokaz kuchni molekularnej przygotował mieszkający w Polsce belgijski mistrz sztuki kulinarnej Jean Bos z asystentami, nagrodzony w 2006 roku tytułem Najlepszego Kucharza Świata. Nie obyło się bez tradycyjnych pierogów i bigosu serwowanych przez całą noc. Rynek był otwarty dla zainteresowanych od północy do 7 rano.
![Młodzi tancerze w folkowych strojach tańczą podczas wydarzenia Polska Noc na MaBru](https://www.trade.gov.pl/wp-content/uploads/2023/11/20230930-JW1_0870-1024x683.jpg)
![Kucharze w białych kitlach prezentują sztukę kulinarną podczas wydarzenia Polska Noc na MaBru](https://www.trade.gov.pl/wp-content/uploads/2023/11/20230930-JW1_0730-1024x683.jpg)
Polska Noc na MaBru – skuteczny networking
W wydarzeniu wzięło udział ponad 5 tys. odwiedzających, m.in. – VIP-ów ze świata dyplomacji i polityki, przedstawicieli Światowej Organizacji Rynków Spożywczych, Euro-Toques czy Członków Brukselskiej Federacji Horeca i lokalnych przedstawicieli branży HoReCa. Zdecydowaną większością odwiedzających wydarzenie byli przedstawiciele branży i handlu hurtowego, stanowiący ponad 70 proc. gości. Dla obecnych podczas wydarzenia polskich przedsiębiorców była to doskonała okazja do nawiązania wielu relacji biznesowych z międzynarodowymi liderami branży spożywczej oraz poznania lokalnych trendów branżowych.
![Ludzie rozmawiają przy stoiskach z artykułami spożywczymi podczas wydarzenia Polska Noc na MaBru](https://www.trade.gov.pl/wp-content/uploads/2023/11/20230930-JW1_0363-1-1024x683.jpg)
Polskie produkty do skosztowania
Polska Noc na MaBru miało również na celu budowę wizerunku Polski jako dostawcy zdrowej, wysokiej jakościowo żywności mogącej z powodzeniem konkurować na rynkach europejskich i światowym. Wśród wystawców byli m.in. producenci wyrobów regionalnych, przetwórcy owoców, napojów, wędlin i ryb. Wszystkich produktów można było skosztować na stoiskach działających – zgodnie z nazwą wydarzenia – przez całą noc.
![Kobiety kosztują sękacza podczas wydarzenia Polska Noc na MaBru](https://www.trade.gov.pl/wp-content/uploads/2023/11/20230929-JW1_0280-1-1024x683.jpg)
Organizatorzy wydarzenia
Współorganizatorami wydarzenia po stronie polskiej była Ambasada RP w Brukseli i Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Brukseli oraz Partnerzy: przedstawicielstwa Regionów Zachodniopomorskiego, Dolnośląsiego, Lubelskiego i Łódzkiego oraz Polskie Linie Lotnicze LOT, Związek Pracodawców Business & Science Poland i Bank Gospodarstwa Krajowego.
Relacja video z wydarzenia została zamieszczona na kanale YouTube Ministerstwa Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej.
Źródło: ZBH Amsterdam
- Wszystko
- Aktualności (632)
- Wiedza (273)
- Kalendarz (1050)
- Centrum Wsparcia (323)
-
Artykuł
Amerykańska inwestycja w Gliwicach i polski eksport światłowodów
AFL zwiększy polską produkcję i eksport światłowodów.
ArtykułPolskie firmy z kontraktami ONZ za ponad 60 mln dolarów
Polskie firmy wyróżniają się przede wszystkim w sektorze dostaw żywności i napojów
-
Artykuł
Niemieckie prawo przewiduje wysokie kary za opóźnienia w przewozie
Kara może sięgać nawet trzykrotności zapłaty za fracht.
ArtykułKultura biznesu w Niemczech
Niemcy cenią sobie podejście oparte na faktach, danych i analizie, znanym jako „Fachkompetenz”
-
Wydarzenie
DroneTech World Meeting 2024
Jedno z najistotniejszych w Europie wydarzeń dot. pojazdów, systemów bezzałogowych i autonomicznych …
-
Oferta wsparcia
Współpraca z biznesem na rzecz przygotowań do powojennej odbudowy Ukrainy
Program „Odbudowa Ukrainy” ma na celu wspieranie Ukrainy w powojennej odbudowie, skupiając się na ws…
Oferta wsparciaINTEREUROPA – umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw z województw…
Głównym celem projektu jest zwiększenie skali potencjału eksportowego firm z sektora MŚP
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.