Polska Noc na MaBru
20.11.2023
W nocy z 29 na 30 września 2023 r. na rynku Marché Matinal w Brukseli odbyło się wydarzenie Polska Noc na Mabru współorganizowane przez Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Amsterdamie. Ten festiwal polskich produktów i marek regionalnych z sektora spożywczego był częścią tegorocznej edycji drzwi otwartych MaBru (po Francji, Kolumbii i Portugalii w poprzednich latach) oraz częścią obchodów jubileuszu 50-lecia istnienia rynku w aktualnej lokalizacji.
Polska Noc na MaBru była skupiona wokół kilkudziesięciu stoisk promocyjnych polskich producentów żywności i wyrobów regionalnych, którzy prezentowali swoje specjały na 1000 m kw. powierzchni jednej z hal Mabru. Podczas wydarzenia odbyły się liczne pokazy kulinarne i artystyczne, promujące branżową współpracę polsko-belgijską, oraz degustacje polskich produktów i prezentacje atrakcji turystycznych.
Polska Noc na MaBru – otwarcie
Uroczystość otworzył belgijski książę Laurent wraz z Dyrektorem Generalnym MaBru Laurentem Nysem
i Prezesem Sevketem Temizem, mowy otwarcia wygłosili także Ambasador Polski w Belgii Rafał Siemianowski, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Amsterdamie Magdalena Lekan i Burmistrz Brukseli Philippe Close. Przecięto symboliczną polską wstęgę po czym około 40 polskich dostawców zaprezentowało swoje produkty na dedykowanych stoiskach.
Oprawa artystyczna i mistrzowie kulinarni
Podczas wydarzenia o oprawę muzyczna zadbał energetyczny i kolorowy zespół Dagadana, a skuteczne trawienie polskich smakołyków zapewnili tancerze z grupy tanecznej NEXT Tomasza Barańskiego. Chwilę po północy zaskakujący w smakach pokaz kuchni molekularnej przygotował mieszkający w Polsce belgijski mistrz sztuki kulinarnej Jean Bos z asystentami, nagrodzony w 2006 roku tytułem Najlepszego Kucharza Świata. Nie obyło się bez tradycyjnych pierogów i bigosu serwowanych przez całą noc. Rynek był otwarty dla zainteresowanych od północy do 7 rano.
Polska Noc na MaBru – skuteczny networking
W wydarzeniu wzięło udział ponad 5 tys. odwiedzających, m.in. – VIP-ów ze świata dyplomacji i polityki, przedstawicieli Światowej Organizacji Rynków Spożywczych, Euro-Toques czy Członków Brukselskiej Federacji Horeca i lokalnych przedstawicieli branży HoReCa. Zdecydowaną większością odwiedzających wydarzenie byli przedstawiciele branży i handlu hurtowego, stanowiący ponad 70 proc. gości. Dla obecnych podczas wydarzenia polskich przedsiębiorców była to doskonała okazja do nawiązania wielu relacji biznesowych z międzynarodowymi liderami branży spożywczej oraz poznania lokalnych trendów branżowych.
Polskie produkty do skosztowania
Polska Noc na MaBru miało również na celu budowę wizerunku Polski jako dostawcy zdrowej, wysokiej jakościowo żywności mogącej z powodzeniem konkurować na rynkach europejskich i światowym. Wśród wystawców byli m.in. producenci wyrobów regionalnych, przetwórcy owoców, napojów, wędlin i ryb. Wszystkich produktów można było skosztować na stoiskach działających – zgodnie z nazwą wydarzenia – przez całą noc.
Organizatorzy wydarzenia
Współorganizatorami wydarzenia po stronie polskiej była Ambasada RP w Brukseli i Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Brukseli oraz Partnerzy: przedstawicielstwa Regionów Zachodniopomorskiego, Dolnośląsiego, Lubelskiego i Łódzkiego oraz Polskie Linie Lotnicze LOT, Związek Pracodawców Business & Science Poland i Bank Gospodarstwa Krajowego.
Relacja video z wydarzenia została zamieszczona na kanale YouTube Ministerstwa Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej.
Źródło: ZBH Amsterdam
- Wszystko
- Aktualności (754)
- Wiedza (318)
- Kalendarz (1275)
- Centrum Wsparcia (324)
-
Artykuł
Polskie pierniki – smak tradycji, który podbija świat
Polska w czołówce największych eksporterów pierników na świecie
Wydarzenie7 kroków we wdrożeniu ESG do MŚP w Bydgoszczy
Jak wdrożyć raportowanie niefinansowe w firmie
-
Artykuł
Polskie pierniki – smak tradycji, który podbija świat
Polska w czołówce największych eksporterów pierników na świecie
ArtykułPolska trzecim eksporterem bombek w Europie
Wartość eksportu bombek świątecznych z Polski w 2023 roku wyniosła 68,2 mln euro
-
Artykuł
Polskie i europejskie mikrofirmy
Wyzwania, potencjał i kierunki rozwoju krajowych mikroprzedsiębiorstw
ArtykułNowa Komisja Europejska na lata 2024-2029
Priorytety nowej KE to bezpieczna i konkurencyjna Unia Europejska
-
Wydarzenie
7 kroków we wdrożeniu ESG do MŚP w Bydgoszczy
Jak wdrożyć raportowanie niefinansowe w firmie
WydarzenieKonferencja „POSTAW NA EKSPORT” w kujawsko-pomorskim
Zaproszenie dla regionalnych przedsiębiorców z sektora MŚP, którzy chcą rozwijać działalność ekspor…
-
Oferta wsparcia
Polskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
ArtykułPromocja marki innowacyjnych MŚP
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.