23.08.2024
Polska umacnia pozycję jednego z największych eksporterów drobiu na świecie
Polska jest największym producentem drobiu w Unii Europejskiej i trzecim eksporterem drobiu na świecie. Większymi graczami od nas na globalnym rynku są tylko Brazylia i USA.

Eksport polskiego drobiu w 2023 roku
Jak podaje GUS w roku 2023 wartość eksportu polskiego drobiu wyniosła 4,5 mld USD (Brazylia – 8,97 mld USD, USA – 4,88 mld USD).
Najwięksi odbiorcy polskiej produkcji drobiarskiej to:
- Niemcy (952,8 mln USD)
- Wielka Brytania (631,7 mln USD)
- Francja (544,7 mln USD)
- Niderlandy (436,8 mln USD)
Poza nimi także: Czechy (243,5 mln USD), Hiszpania (205,4 mln USD), Słowacja (130 mln USD), Belgia (124,5 mln USD).
W roku 2023 polski drób trafił do odbiorców w 98 krajach świata.

Udział % krajów w całkowitym eksporcie (kg) polskiego drobiu w roku 2023. Łączna masa 1 627 053 364 źródło: KOWR
Nowe rynki zbytu polskiego drobiu
Wietnam (po podpisanej w sierpniu 2022r. umowie o wolnym handlu z UE, polski eksport drobiu w roku 2023 osiągnął wartość 45,8 mln USD, notując 38% dynamikę wzrostu r/r.);
Filipiny (od sierpnia 2023 rynek filipiński ze 115 mln mieszkańców został otwarty na polski drób, wartość kilku miesięcy eksportu to ponad 357 tys. USD);
Japonia (od lipca 2024 japoński rynek z ponad 124 mln potencjalnych konsumentów jest otwarty na import drobiu z Polski).
Perspektywy eksportu polskiego drobiarstwa
W pierwszym półroczu 2024 roku wartość eksportu polskiego drobiu wyniosła około 2,312 mld USD i była wyższa o 1,94% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2023 (ok. 2,277 mld USD).
Polska odpowiada obecnie za około 20% całkowitej produkcji drobiu w Unii Europejskiej, co daje nam miano największego producentem tego rodzaju mięsa w UE. Eksport polskiego drobiu jest także dominującą częścią globalnego unijnego eksportu.
Według raportu opracowanego przez Strategy& do 2027 roku skumulowany roczny wskaźnik wzrostu produkcji drobiu i podrobów w Polsce ma się utrzymywać na poziomie plus 1,3%. Ten wskaźnik wzrostu (CAGR – ang. Compound Annual Growth Rate) odzwierciedla stabilny, ale umiarkowany rozwój sektora drobiarstwa w naszym kraju w najbliższych latach.
Źródło:
- Główny Urząd Statystyczny (GUS)
- Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR)
- National Chicken Council
- Strategy & „The state of the meat market in Poland in 2023″
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (833)
- Wiedza (404)
- Kalendarz (1522)
- Centrum Wsparcia (348)
-
Wydarzenie
VII Kongres AGD
PAIH objęła patronatem honorowym VII Kongresu AGD, który odbędzie się w dniach 22-23 maja 2025 r. w …
WydarzenieStoisko PAIH na Foodex Mongolia 2025
PAIH zaprasza do udziału w targach Foodex Mongolia 2025, które odbędą się w dniach 6-8 czerwca br. w…
-
Artykuł
Sukces polskiego stoiska narodowego na targach Cosmoprof
Przedsiębiorcy z branży kosmetycznej chętnie korzystali z możliwości dodatkowej promocji
RaportBranża targowa w Polsce – raport PIPT
Najważniejsze trendy, dane statystyczne oraz prognozy rozwoju branży targowej w Polsce
-
Artykuł
Kultura biznesu w Rumunii
Zdobycie zaufania wśród rumuńskich partnerów biznesowych może wymagać czasu i cierpliwości
ArtykułPsychologia handlu – negocjacje międzykulturowe bez błędów
Jak unikać błędów poznawczych i budować relacje z zagranicznymi partnerami?
-
Wydarzenie
VII Kongres AGD
PAIH objęła patronatem honorowym VII Kongresu AGD, który odbędzie się w dniach 22-23 maja 2025 r. w …
WydarzenieStoisko PAIH na Foodex Mongolia 2025
PAIH zaprasza do udziału w targach Foodex Mongolia 2025, które odbędą się w dniach 6-8 czerwca br. w…
-
Artykuł
Promocja marki innowacyjnych MŚP
Od 13 maja 2025 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP”
Oferta wsparciaPolskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…