Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Aktualności > Polska umacnia pozycję jednego z największych eksporterów drobiu na świecie
Artykuł

Polska umacnia pozycję jednego z największych eksporterów drobiu na świecie

Polska jest największym producentem drobiu w Unii Europejskiej i trzecim  eksporterem drobiu na świecie. Większymi graczami od nas na globalnym rynku są tylko Brazylia i USA.

kury wśród traw

Eksport polskiego drobiu w 2023 roku

Jak podaje GUS w roku 2023  wartość eksportu polskiego drobiu wyniosła 4,5 mld USD (Brazylia – 8,97 mld USD, USA – 4,88 mld USD).

Najwięksi odbiorcy polskiej produkcji drobiarskiej to:

  • Niemcy (952,8 mln USD)
  • Wielka Brytania (631,7 mln USD)
  • Francja (544,7 mln USD)
  • Niderlandy (436,8 mln USD)

Poza nimi także: Czechy (243,5 mln USD), Hiszpania (205,4 mln USD), Słowacja (130 mln USD), Belgia (124,5 mln USD).

W roku 2023 polski drób trafił do odbiorców w 98 krajach świata.

Udział % krajów w całkowitym eksporcie (kg) polskiego drobiu w roku 2023. Łączna masa 1 627 053 364 źródło: KOWR

Nowe rynki zbytu polskiego drobiu

Wietnam (po podpisanej w sierpniu 2022r. umowie o wolnym handlu z UE, polski eksport drobiu w roku 2023 osiągnął wartość 45,8 mln USD, notując 38% dynamikę wzrostu r/r.);

Filipiny (od sierpnia 2023 rynek filipiński ze 115 mln mieszkańców został otwarty na polski drób, wartość kilku miesięcy eksportu to ponad 357 tys. USD);

Japonia (od lipca 2024 japoński rynek z ponad 124 mln potencjalnych konsumentów jest otwarty na import drobiu z Polski).

Perspektywy eksportu polskiego drobiarstwa

W pierwszym półroczu 2024 roku wartość eksportu polskiego drobiu wyniosła około 2,312 mld USD i była wyższa o 1,94% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2023 (ok. 2,277 mld USD).

Polska odpowiada obecnie za około 20% całkowitej produkcji drobiu w Unii Europejskiej, co daje nam miano największego producentem tego rodzaju mięsa w UE. Eksport polskiego drobiu jest także dominującą częścią globalnego unijnego eksportu.

Według raportu opracowanego przez Strategy& do 2027 roku skumulowany roczny wskaźnik wzrostu produkcji drobiu i podrobów w Polsce ma się utrzymywać na poziomie plus 1,3%. Ten wskaźnik wzrostu (CAGR – ang. Compound Annual Growth Rate) odzwierciedla stabilny, ale umiarkowany rozwój sektora drobiarstwa w naszym kraju w najbliższych latach.

Źródło:

  • Główny Urząd Statystyczny (GUS)
  • Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR)
  • National Chicken Council
  • Strategy &  „The state of the meat market in Poland in 2023″
  • Wszystko
  • Aktualności (753)
  • Wiedza (317)
  • Kalendarz (1268)
  • Centrum Wsparcia (324)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.