Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Aktualności > Polskie produkty spożywcze podbijają Bangkok
Artykuł

Polskie produkty spożywcze podbijają Bangkok

Tajlandia stawia na Polskę. Polskie artykuły spożywcze zyskały stałą przestrzeń ekspozycyjną w jednym z kluczowych punktów zaopatrzeniowych dla branży HoReCa w Bangkoku. Dzięki wsparciu tajlandzkiego oddziału Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, w nowo otwartym centrum Phenix Food Wholesale Hub rozpoczął działalność polski pawilon, w którym będzie można kupić m.in. słodycze, napoje czy przetwory z Polski.

Zdjęcie grupowe przed centrum Phenix Food Wholesale Hub w Bangkoku

Phenix Hub to uruchomiony niedawno one-stop-shop dla tajlandzkiej branży HoReCa. Centrum zostało stworzone przez jedną z największych w Tajlandii firm zarządzających hotelami i restauracjami – Asset World Corporation i nastawione jest na produkty lokalne. Do projektu zaproszono jednak także wybrane kraje, w tym Polskę.

Tajlandia to druga największa gospodarka w ASEAN i duży kraj turystyczny z chłonnym rynkiem, ale wyśrubowanymi standardami. Jest to również drugi największy rynek zbytu dla polskich eksporterów w tym regionie. Zaproszenie do tego projektu jest więc prawdziwym wyróżnieniem. Potwierdzeniem, że Tajlandia widzi bardzo duży potencjał polskiej branży spożywczej, a na rynku tajlandzkim doceniana jest różnorodność i wysoka jakość naszych produktów

– mówi Norbert Bąk, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Bangkoku.

Nie tylko renoma produktów z Polski zadecydowała jednak o powstaniu polskiego pawilonu. Realizacja stałej ekspozycji w Phenix Hub nie byłaby możliwa gdyby nie stała współpraca Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Bangkoku z Asset World Corporation.

To na prośbę ZBH Bangkok liczne przedsiębiorstwa spożywcze, m.in. Wedel, Maspex, Bogutti, Bromex, Jaworski, Alcorythm, Feel Fit, Gran-Pik, Lipco Foods i Antonius Caviar, zaangażowały się w projekt polskiego pawilonu. Firmy wysłały tak wiele próbek produktów, że Asset World Corporation zdecydowało się przyznać Polsce jeden z największych pawilonów. Dzięki temu zaangażowaniu polskich przedsiębiorców i ekspertów PAIH, nasze krajowe firmy będą mogły promować swoje produkty w Bangkoku aż do końca roku. W centrum Phenix już teraz można znaleźć napoje Tymbark czy dżemy Łowicz. Projekt jest jednak otwarty na nowe firmy, dlatego też w przyszłości produktów z Polski na pewno będzie dużo więcej.

Wielu polskich producentów zastanawia się jakie artykuły konkretnie eksportować do Tajlandii. Z naszego doświadczenia i wiedzy rynkowej wynika, że na rynku tajlandzkim największy potencjał mają przede wszystkim polskie słodycze i zdrowe przekąski, mleko w proszku oraz sery i jogurty, a także takie owoce jak jabłka. Tajlandia jest naprawdę atrakcyjnym rynkiem eksportowym, dlatego mamy nadzieję, że uda nam się przekonać jeszcze więcej firm do współtworzenia z nami polskiego pawilonu w Bangkoku

– dodaje Norbert Bąk.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. (PAIH S.A.)


ul. Krucza 50
00-025 Warszawa

Źródło: PAIH

  • Wszystko
  • Aktualności (25)
  • Wiedza (19)
  • Kalendarz (113)
  • Centrum Wsparcia (59)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.