Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Aktualności > Relacja ze stoiska narodowego na targach IDEX 2025 w Abu Dhabi
Artykuł

Relacja ze stoiska narodowego na targach IDEX 2025 w Abu Dhabi

Targi IDEX w Abu Dhabi to jedno z najważniejszych światowych wydarzeń wystawienniczych, związanych z przemysłem obronnym i technologiami podwójnego zastosowania. Impreza stanowi platformę do wymiany poglądów i doświadczeń między przedsiębiorcami z całego świata. Podczas trwającej w dniach 17–21 lutego br. edycji swą ofertę zaprezentowało ponad 1,5 tys. wystawców. Wśród nich była obecna Polska Agencja Inwestycji i Handlu, która w ramach projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” zorganizowała polskie stoisko narodowe.

targi IDEX w Abu Dhabi

Globalne znaczenie IDEX

IDEX jest wydarzeniem o globalnym zasięgu, skupiającym przedstawicieli branży – przedsiębiorców i klientów z całego świata. Organizatorzy podają, że tegoroczna edycja okazała się rekordowa. Wzięło w niej udział 1565 wystawców z 65 państw oraz ponad 206 tys. odwiedzających.

Polskie stoisko marodowe na IDEX

Podczas targów stoisko PAIH w Abu Dhabi gościło przedstawicieli szesnastu polskich firm działających w sektorze wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania.


Przedsiębiorcy mieli możliwość wykorzystywania przestrzeni wystawienniczej polskiego stoiska narodowego do rozmów B2B z potencjalnymi kontrahentami. Nawiązane kontakty pozwoliły polskim firmom na dalsze budowanie silnej pozycji w regionie. Obecni na polskim stoisku mogli też skorzystać z logistycznego i merytorycznego wsparcia przedstawicieli Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w ZEA, którzy nie tylko służyli radą, ale także pomagali przy organizacji spotkań biznesowych.

Polskie Stoisko Narodowe odwiedzili również znamienici goście, z Jego Ekscelencją Rashedem Al Blooshim, podsekretarzem Departamentu Rozwoju Gospodarczego Abu Dhabi (ADDED) na czele oraz dr. Hamadem Khalifem Alnuaimi, szefem Wydziału Telekomunikacji Policji w Abu Dhabi. Polscy przedsiębiorcy spotkali się także z radcą i zastępcą szefa misji Ambasady RP w Abu Dhabi Jackiem Budą.

stoisko narodowe na targach IDEX

Wzrost znaczenia nowoczesnych technologii

Tegoroczna edycja targów IDEX nie pozostawiła wątpliwości, że zastosowanie nowoczesnych technologii w sektorze bezpieczeństwa oraz towarów podwójnego zastosowania staje się coraz bardziej istotne. Za przykład mogą posłużyć tu technologie dronowe czy zastosowanie systemów sztucznej inteligencji w zarządzaniu systemami uzbrojenia. Daje się przy tym zauważyć, że polscy przedsiębiorcy, przedstawiciele władz, sił zbrojnych, policji i innych służb są coraz bardziej świadomi roli, jaką w sektorze obronnym odgrywają podmioty z sektora cywilnego, rozwijające rozwiązania podwójnego zastosowania. Jest to szczególnie ważne dla wzmacniania odporności państwa oraz budowania konkurencyjności polskich podmiotów – podsumował wnioski płynące z targów Piotr Placha, Kluczowy Ekspert w Zespole Ekspertów Branżowych PAIH.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu kontynuuje działania promocyjne dla sektora wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania w ramach projektu Brand HUB. Najbliższym wydarzeniem, podczas którego zorganizowane zostanie polskie stoisko narodowe, będą targi DSEI w Londynie w dn. 12-15 września br. Odbywające się co dwa lata DSEI to jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń sektora obronnego, w który technologie podwójnego zastosowania są nieodłącznie wpisane.

Projekt Brand HUB

Polska Agencja Inwestycji i Handlu zorganizowała polskie stoisko narodowe podczas targów IDEX jako element Sektorowego programu promocji dla sektora wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania na rynkach perspektywicznych. Sektorowy program promocji realizowany jest w ramach projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu we współpracy z Ministerstwem Rozwoju i Technologii, w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021 -2027”.

Celem projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” jest wykorzystanie i zwiększenie potencjału rozwojowego polskich MŚP oraz wzrost wolumenu eksportu poprzez ich udział w działaniach promocyjnych na rynkach zagranicznych. Sektorowe programy promocji mają za zadanie wesprzeć rozpoznawalność tychże sektorów na rynkach zagranicznych dzięki promowaniu Marki Polskiej Gospodarki pod hasłem „Poland. Business Forward”.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH)

ul. Krucza 50, 00-025 Warszawa
identyfikacja PAIH

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.