Rola AI w polskich firmach – raport EY
06.02.2024
Na początku stycznia EY opublikował raport „Jak polskie firmy wdrażają AI”, analizujący proces wdrażania narzędzi sztucznej inteligencji w polskich firmach oraz motywacje i korzyści związane z tym procesem. Obecnie sztuczna inteligencja staje się coraz powszechniejszym elementem biznesu i wykorzystywana jest w różnych sektorach, takich jak rozrywka, marketing, przemysł, opieka zdrowotna, nauka i handel.
Według badania przeprowadzonego przez EY Polska, 20 proc. dużych i średnich przedsiębiorstw w Polsce już zaimplementowało systemy oparte na sztucznej inteligencji, a kolejne 40 proc. przygotowuje się do tego. Spośród firm, które korzystają już z rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, aż 80 proc. uważa, że wprowadzenie tych narzędzi przyniosło pozytywne efekty, wspierając budowanie pozycji rynkowej i zwiększając przewagę konkurencyjną. W związku z tym wykorzystanie sztucznej inteligencji staje się zarówno wyborem, jak i koniecznością.
Jednakże wdrożenie technologii opartych na sztucznej inteligencji stanowi znaczące wyzwanie organizacyjne. To nie tylko odpowiednie przygotowanie i wiedza, ale także zaangażowanie profesjonalnych zespołów. Firmy, które przeszły proces implementacji, wykazują większą skłonność do inwestowania dodatkowych środków w rozwój narzędzi opartych na sztucznej inteligencji i traktują go jako priorytet. Wprowadzenie tych rozwiązań często stanowi wstęp do głębszych transformacji, a około 2/3 przedsiębiorstw stosujących sztuczną inteligencję przygotowuje się do dalszych zmian.
Co znajduje się w raporcie?
- Praktyczne wskazówki od ekspertów.
- Wartość zmiany podejścia do wdrażania AI.
- Rozwiązania oparte na realnych doświadczeniach firm.
- Korzyści wynikające z wdrożeń AI.
- Wyzwania i jak im przeciwdziałać.
- Aktualność informacji.
Raport do pobrania na stronie EY Polska
- Wszystko
- Aktualności (7)
- Wiedza (4)
- Kalendarz (1)
-
Artykuł
Gotowi na sztuczną inteligencję – raport
83 proc. konsumentów spodziewa się przyspieszenia procedur administracyjnych dzięki AI
ArtykułSztuczna inteligencja w negocjacjach międzynarodowych
Systemy SI mogą analizować trendy rynkowe i przewidywać ich wpływ na konkretne negocjacje handlowe
-
Artykuł
Gotowi na sztuczną inteligencję – raport
83 proc. konsumentów spodziewa się przyspieszenia procedur administracyjnych dzięki AI
ArtykułAkt o sztucznej inteligencji opublikowany
Dokument stanowi kamień milowy w regulacjach dotyczących stosowania AI w UE
-
Artykuł
Sztuczna inteligencja w negocjacjach międzynarodowych
Systemy SI mogą analizować trendy rynkowe i przewidywać ich wpływ na konkretne negocjacje handlowe
ArtykułAI w spedycji – szansa czy zagrożenie?
Dzięki AI spedytorzy mogą zmniejszyć koszty i zminimalizować przestoje.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.