Rynek wołowiny w Singapurze
17.07.2024
Rynek wołowiny w Singapurze jest bardzo konkurencyjny i według danych Singapore Food Agency z 2023 r. aż 20 krajów dostarcza tu ten gatunek mięsa. Jednakże głównymi dostawcami od kilku lat są niezmiennie Australia, Brazylia oraz Stany Zjednoczone.
Australia od wielu lat jest największym dostawcą schłodzonej wołowiny. Brazylia dominuje w imporcie mięsa mrożonego, przy czym większość brazylijskich produktów jest używana w punktach gastronomii o niższej klasie.
W 2023 r. dostawy wołowiny do Singapuru wyniosły 33,5 tys. ton i odnotowano spadek importu o ponad 3 tys. ton w porównaniu do 2022 r.
Pod względem wolumenu importu w 2023 r., wołowina zajmuje 3. miejsce jeśli chodzi o rodzaj mięsa importowanego do Singapuru, po drobiu (import: 200,9 tys. ton) oraz wieprzowinie (import: 128,3 tys. ton).
Spożycie wołowiny
Singapur ma stosunkowo wysokie spożycie wołowiny na mieszkańca wśród krajów Azji Południowo-Wschodniej, mimo że mięso wołowe jest rzadziej spożywanym białkiem w codziennej diecie Singapurczyków w porównaniu do ryb, kurczaka i wieprzowiny. Wynika to z faktu, iż świadomość konsumentów, jeśli chodzi o korzyści zdrowotne i żywieniowe spożywania mięsa wołowego, jest zdecydowanie mniejsza.
Pomimo tego import wołowiny do Singapuru rósł w ostatnim czasie w szybkim tempie, napędzany rozwojem sektorów: handlu detalicznego i usług gastronomicznych oraz rosnącą popularnością wołowiny wśród singapurskich konsumentów, zwłaszcza w kontekście większej troski o zdrowie.
Kanały sprzedaży
Jeśli chodzi o kanały sprzedaży, prócz czołowych sieci handlowych (FAIR PRICE, COLD STORAGE, SHENGSIONG) oraz sprzedaży online, w Singapurze rośnie liczba sklepów dla smakoszy i ekskluzywnych sklepów mięsnych, takich jak Ryan’s Grocery, Huber’s, Eaters market, Culina, czy też Little Farms.
Źródła:
Singapore Food Agency, Food statistics, 2023
Meat&Livestock Australia, Market Snapshot, 2020
Opracowanie: ZBH Singapur
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (7)
- Wiedza (9)
- Kalendarz (18)
- Centrum Wsparcia (43)
-
Wydarzenie
Dolnośląskie na BeautyAsia Singapore 2025
Zaproszenie skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorców z Dolnego Śląska
ArtykułE-commerce w Singapurze: nowe nawyki zakupowe i wpływ technologii
Aż 80 proc. Singapurczyków przyznaje, że woli robić zakupy spożywcze przez Internet
-
Artykuł
Zainteresowanie polską sceną technologiczną w Singapurze rośnie
AngelHack Global Hackathon Series po raz pierwszy zawita do Polski
ArtykułNowy kierunek eksportowy dla polskiej wołowiny
Polscy hodowcy bydła będą mogli już eksportować wołowinę do Algierii
-
Artykuł
E-commerce w Singapurze: nowe nawyki zakupowe i wpływ technologii
Aż 80 proc. Singapurczyków przyznaje, że woli robić zakupy spożywcze przez Internet
-
Instytucja
Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego
Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) jest wiodąca, polską organizacją branżową …
Oferta wsparciaPlatforma ePing SPS & TBT
Platforma ePing SPS & TBT jest bezpłatnym narzędziem na poziomie Światowej Organizacji Handlu (WTO),…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.