Sprzedaż online w sierpniu br. pozostawia wiele do życzenia
Polscy e-klienci wydali w sierpniu 2024 roku jedynie 6,521 mld zł na zakupy w sieci, czyli aż o 8,3 proc. mniej niż w lipcu. Największy wzrost sprzedaży e-commerce odnotowały produkty z kategorii meble, RTV, AGD. Ich udział w sprzedaży wyniósł 16 proc.
30.09.2024
Według szacunków Krajowej Izby Gospodarczej opartych o sprawozdawczość Głównego Urzędu Statystycznego w sierpniu 2024 roku obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 108,689 mld PLN. Okazały się one o 0,8 proc. wyższe niż w lipcu oraz o 1,8 proc. wyższe niż w sierpniu roku 2023.
Szacujemy, że 75,0 proc. z w/w obrotów zostało zrealizowane w placówkach zatrudniających powyżej 9 osób (określanych w sprawozdawczości jako sektor przedsiębiorstw). Zamknęły się one kwotą 81,516 mld PLN. Była ona o 0,9 proc. wyższa niż w lipcu i o 3,2 proc. wyższa niż przed rokiem.
Polski rynek e-commerce w sierpniu 2024
Obroty w e-handlu w sierpniu 2024 roku stanowiły 8,0 proc. obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (81,516 mld PLN) i osiągnęły wartość 6,521 mld PLN. Były one o 8,3 proc. mniejsze niż w lipcu. Spadek nie miał charakteru sezonowego, był jednak odreagowaniem lepszego od oczekiwań lipca. Wyniki okazały się o 0,7 proc. wyższe niż przed rokiem.
Sprzedaż online w Polsce z podziałem na kategorie
Na ogólny spadek sprzedaży w e-handlu w sierpniu w ujęciu miesięcznym wpłynęły niższe niż miesiąc wcześniej wyniki w niemal wszystkich analizowanych przez GUS kategoriach w tym w szczególności:
- pozostałe o 14,4 proc.
- pojazdy samochodowe, motocykle, części o 14,3 proc.;
- farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny o 11,3 proc.;
- tekstylia, odzież i obuwie o 7,6 proc.;
- żywność, napoje i wyroby tytoniowe o 2,0 proc.;
- meble, rtv, agd o 1,6 proc..
Wzrosła jedynie sprzedaż w grupie prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach o 0,1 proc.
Więcej informacji na temat handlu online w Polsce w sierpniu 2024 roku można znaleźć w raporcie Krajowej Izby Gospodarczej.
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (734)
- Wiedza (309)
- Kalendarz (1233)
- Centrum Wsparcia (324)
-
Wydarzenie
Egipski rynek spożywczy – jak skutecznie wprowadzić polskie produkty
Aktualne możliwości eksportowe, specyfika rynku i perspektywy współpracy handlowej z Egiptem
WydarzenieAI w wyrobach medycznych – spotkanie tematyczne
Najnowsze wyzwania związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w sektorze medycznym
-
Artykuł
Dzień Uprzemysłowienia Afryki
Modernizacja infrastruktury jest niezbędna do rozwoju przemysłu na kontynencie
ArtykułCoraz więcej wyłudzeń w branży transportowej
Wyłudzenia środków za pomocą fałszywych e-maili to rosnące zagrożenie w branży transportowej
-
Wydarzenie
Egipski rynek spożywczy – jak skutecznie wprowadzić polskie produkty
Aktualne możliwości eksportowe, specyfika rynku i perspektywy współpracy handlowej z Egiptem
WydarzenieAI w wyrobach medycznych – spotkanie tematyczne
Najnowsze wyzwania związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w sektorze medycznym
-
Oferta wsparcia
Polskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
ArtykułPromocja marki innowacyjnych MŚP
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.