Szansa na zagraniczną ekspansje. PARP ogłasza nabór dla MŚP na EXPO 2025
16.07.2024
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) zachęca do skorzystania ze wsparcia w zagranicznej ekspansji w ramach działania „Promocja marki innowacyjnych MŚP” w związku z udziałem Polski w Wystawie Światowej EXPO 2025 w Osace, Kansai w Japonii.
![ludzie w biurze z uniesionymi rękoma do góry cieszą się](https://www.trade.gov.pl/wp-content/uploads/2024/07/126490237_m_normal_none.jpg)
Celem działania jest wspieranie promocji marek produktowych polskich firm zarówno w Japonii, jak i na innych rynkach azjatyckich. Wnioski można składać od 23 lipca do 26 września bieżącego roku. Program oferuje dofinansowanie do 50% kosztów kwalifikowalnych. Na ten cel jest przeznaczonych 25 milionów złotych.
Dla kogo wsparcie
Inicjatywa jest skierowana do polskich przedsiębiorstw, które mają świetny produkt z potencjałem eksportowym, ale brakuje im promocji na szeroką skalę. Również do firm o dużym potencjale eksportowym na rynkach międzynarodowych, obejmujących Japonię, ale także inne kraje Azji Południowo-Wschodniej, takie jak Korea Południowa oraz wybrane państwa Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN): Filipiny, Indonezję, Malezję, Singapur, Tajlandię, Brunei, Wietnam, Laos i Kambodżę.
Wsparcie otrzymają projekty przedsiębiorców, którzy planują udział w wydarzeniach targowych i konferencjach uwzględnionych w Programie promocji o charakterze ogólnym, związanym z udziałem Polski w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, Kansai. Program ten opracowano w ramach działania 2.26 „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027. Więcej informacji na temat programu można znaleźć tutaj.
Na co można przeznaczyć otrzymane dofinansowanie
Dofinansowanie można przeznaczyć na:
- udział wnioskodawcy w charakterze wystawcy w wydarzeniach targowych wskazanych w Programie promocji;
- wyjazdowe misje gospodarcze w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem wnioskodawcy w wydarzeniach targowych w charakterze zwiedzającego lub seminariach/konferencjach branżowych w czasie trwania misji odbywających się na rynkach docelowych wskazanych w Programie promocji;
- kampanie promocyjne ukierunkowane na rynki docelowe wskazane w Programie promocji;
- misję wyjazdową na Polsko-Japońskie Forum Eksportowe (20.05.2025 r.);
- misję wyjazdową na Polsko-Japońskie Forum Inwestycyjne (30.09.2025 r.)
Światowa Wystawa EXPO 2025 w Osace, Kansai
Od 13 kwietnia do 13 października 2025 roku w Japonii będzie miało miejsce jedno z najważniejszych wydarzeń międzynarodowych, które skupia innowacyjne przedsiębiorstwa z całego świata. Nadchodząca edycja EXPO 2025 odbędzie się na sztucznej wyspie Yumeshima na wodach Zatoki Osaka w regionie Kansai.
Organizatorzy przewidują udział 170 uczestników ze 161 krajów i regionów oraz 9 organizacji międzynarodowych. Wystawę odwiedzi ponad 28 mln osób.
Pawilon Polski na EXPO 2025 zajmie teren o powierzchni blisko 1000 m². Wnętrze pawilonu będzie pełne interaktywnych ekspozycji i multimedialnych prezentacji, które pokażą różnorodność polskiej gospodarki, nauki i kultury. W trakcie tej swoistej „podróży” po wystawie będzie towarzyszyła nam postać Fryderyka Chopina.
Będzie to miejsce spotkań biznesowych, gdzie polskie firmy będą mogły nawiązywać nowe kontakty handlowe i budować międzynarodowe relacje. Promocja polskiej gospodarki skupiona będzie w szczególności na branżach, które zostały zdefiniowane jako branże o największym potencjale eksportowym na rynki azjatyckie i najbardziej priorytetowe w relacjach handlowych z Japonią.
Więcej informacji na stronie PARP
![](https://www.trade.gov.pl/wp-content/uploads/2024/02/parpx-1-0x125-c-default.png)
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (627)
- Wiedza (273)
- Kalendarz (1042)
- Centrum Wsparcia (323)
-
Wydarzenie
Trzeci doroczny Polsko-Filipiński Szczyt IT Manila 2024
Tegoroczna edycja odbędzie się pod hasłem „IT w erze Sztucznej Inteligencji”.
-
Artykuł
Eksport polskiego drewna
W latach 2019-2023 wyeksportowano z Polski ponad 14,3 mln ton nieprzetworzonego drewna
ArtykułGUS: Obroty handlu zagranicznego (styczeń-maj 2024)
Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 18,1 mld PLN
-
Artykuł
Niemieckie prawo przewiduje wysokie kary za opóźnienia w przewozie
Kara może sięgać nawet trzykrotności zapłaty za fracht.
ArtykułKultura biznesu w Niemczech
Niemcy cenią sobie podejście oparte na faktach, danych i analizie, znanym jako „Fachkompetenz”
-
Wydarzenie
Trzeci doroczny Polsko-Filipiński Szczyt IT Manila 2024
Tegoroczna edycja odbędzie się pod hasłem „IT w erze Sztucznej Inteligencji”.
-
Oferta wsparcia
Współpraca z biznesem na rzecz przygotowań do powojennej odbudowy Ukrainy
Program „Odbudowa Ukrainy” ma na celu wspieranie Ukrainy w powojennej odbudowie, skupiając się na ws…
Oferta wsparciaINTEREUROPA – umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw z województw…
Głównym celem projektu jest zwiększenie skali potencjału eksportowego firm z sektora MŚP
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.