Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Aktualności > Targi w Polsce w 2023 roku – raport
Artykuł

Targi w Polsce w 2023 roku – raport

Uczestnicy wydarzeń chcą się spotykać, firmy odczuwają potrzebę i widzą korzyści z uczestnictwa w targach, zapotrzebowanie na bezpośredni kontakt i wymianę wiedzy face-to-face jest ogromne, a sektor, mimo globalnych i lokalnych wyzwań rozwija się. To najważniejsze wnioski płynące z Raportu Polskiej Izby Przemysłu Targowego „Targi w Polsce w 2023 roku”.

Ludzie na targach branżowych

4 czerwca 2024 r. na Międzynarodowych Targach Poznańskich odbyła się konferencja prasowa Polskiej Izby Przemysłu Targowego, podczas której Tomasz Kobierski, Prezes Zarządu Grupy MTP i Prezes Rady PIPT,  wraz z Krzysztofem Szoferem, wiceprezesem spółki BWS Expo i Filipem Bittnerem, wiceprezesem zarządu Grupy MTP zaprezentowali raport „Targi w Polsce w 2023 roku”, który jest podsumowaniem minionego roku w branży. W spotkaniu uczestniczyła także Wiesława Galińska dyrektor generalna PIPT.

Polski rynek targowy charakteryzuje się bogatą ofertą wydarzeń branżowych i dla klienta indywidualnego, które odbywają się w różnych częściach kraju. Dzięki strategicznemu położeniu Polska przyciąga zarówno wystawców, jak i odwiedzających z całej Europy oraz innych części świata, co sprzyja międzynarodowej współpracy oraz promocji polskiej gospodarki. Dynamika rozwoju oraz różnorodność organizowanych wydarzeń świadczą o silnej pozycji Polski jako centrum targowego Europy Środkowo-Wschodniej

– mówił Tomasz Kobierski Prezes Zarządu Grupy MTP i Prezes Rady PIPT.

Jakie kluczowe wnioski płyną z raportu?

  • Dane statystyczne

Raport wykazał, że mimo wyzwań i zmieniających się warunków gospodarczych, polski rynek targowy odnotował wzrost. W 2023 roku zorganizowano 121 targów, a wielkość wynajętej powierzchni wystawienniczej wzrosła znacząco, osiągając 130 proc. stanu z roku poprzedniego. W zakresie frekwencji w 2023 roku obserwujemy wyraźny wzrost zarówno liczby wystawców ogółem, jak i zwiedzających. Liczba wystawców ogółem wzrosła w stosunku do roku 2022 o 21 proc., podczas gdy liczba wystawców międzynarodowych zwiększyła się o 38 proc.

  • Adaptacja branży targowej do zachodzących zmian

Organizatorzy targów w związku z postępującą transformacją, zmianami klimatycznymi i demograficznymi próbują na nowo zdefiniować rolę tych wydarzeń, dostarczając zwiedzającym nowych doświadczeń, a wystawcom nowych możliwości. Zadaniem targów jest również odpowiadanie na coraz bardziej wymagające oczekiwania młodszych pokoleń, które szukają nowych doświadczeń i przestrzeni do kontaktu bezpośredniego z markami, z którymi się identyfikują. Zmianie ulegają formaty wydarzeń, jak również same stoiska targowe, które stają się coraz bardziej multimedialne i generują coraz mniej odpadów. Coraz większy nacisk kładziony jest na zrównoważone praktyki podczas organizowania wydarzeń targowych – od używania ekologicznych materiałów po minimalizację odpadów i redukcję emisji dwutlenku węgla. Ponadto polskie centra wystawiennicze przechodzą proces rozbudowy i modernizacji, co ma na celu jeszcze lepsze dostosowanie ich do zmieniających się wymagań rynkowych i oczekiwań uczestników wydarzeń.

  • Znaczenie targów dla gospodarki

Targi w Polsce odgrywają kluczową rolę w rozwoju gospodarczym miast, przyczyniając się do wzrostu lokalnych gospodarek poprzez turystykę biznesową i zwiększone zapotrzebowanie na usługi hotelowe, gastronomiczne i transportowe. Poznań, Kielce, Warszawa, Gdańsk czy Kraków, jako gospodarze wielu międzynarodowych wydarzeń, przyciągają przedsiębiorców i zwiedzających z całego świata, co przekłada się na wzrost inwestycji w regionie.

  • Prognozy na przyszłość – spotkania bezpośrednie to jedno z najlepszych narzędzi wspierających markę i jej relacje z otoczeniem

Sektor, mimo globalnych i lokalnych wyzwań, rozwija się. Z rosnącą liczbą planowanych na 2024 i 2025 rok wydarzeń oraz zwiększającym się zainteresowaniem zarówno krajowych, jak i międzynarodowych wystawców oraz zwiedzających, polski rynek targowy ma przed sobą perspektywę dalszego wzrostu

Źródło: Polska Izba Przemysłu Targowego

  • Wszystko
  • Aktualności (17)
  • Wiedza (9)
  • Kalendarz (37)
  • Centrum Wsparcia (8)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.