The Next Web Conference 2024
02.07.2024
W dniach 20-21 czerwca 2024 roku w Zaandam w Niderlandach odbyła się osiemnasta edycja prestiżowej konferencji technologicznej The Next Web Conference 2024. To wyjątkowe wydarzenie, obecnie określane także mianem lidera wśród europejskich konferencji technologicznych, zgromadziło innowatorów i entuzjastów technologii z całego świata zainteresowanych tematyką sztucznej inteligencji, blockchain, fintech, zrównoważonego rozwoju, przyszłości pracy i cyberbezpieczeństwa.
Zagraniczne Biuro Handlowe (ZBH) w Amsterdamie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu już po raz drugi współpracowało przy współorganizacji wydarzenia w roli Partnera TNW, organizując misję gospodarczą polskich przedsiębiorców dostarczających rozwiązania z obszaru cyberbezpieczeństwa i biometryki dla Fintech do Niderlandów. W ramach podjętych działań promocyjnych zorganizowano liczne aktywności mające na celu promocję polskich rozwiązań i polskiej myśli technologicznej.
Organizator konferencji The Next Web Conference 2024
Konferencja jest organizowana corocznie przez The Next Web B.V., przedsiębiorstwo prowadzące portal oraz cykle konferencji poświęconych nowym technologiom i startupom w Europie. TNW zostało założone w 2006 roku przez Borisa Veldhuijzena van Zantena i Patricka de Laive w Amsterdamie. Witryna z wiadomościami technologicznymi o tej samej nazwie ruszyła w 2009 roku. Dziś TNW jest jednym z największych źródeł informacji w branży technologicznej. Głównym udziałowcem TNW jest brytyjski dom medialny związany z Financial Times.
Uczestnicy konferencji
Tegoroczna edycja The Next Web Conference 2024 w przekroju liczbowym przedstawiała się następująco: ponad 200 start-upów z 40 krajów, prezentujące swoje przełomowe pomysły i innowacyjne rozwiązania, ponad 500 inwestorów z całego świata, poszukujących nowych, obiecujących projektów do wsparcia, blisko 150 firm technologicznych z 70 krajów miało swoje stoiska wystawowe, na których prezentowały najnowsze innowacje i rozwiązania technologiczne. Uczestnicy mogli zapoznać się z najnowocześniejszymi produktami i usługami, mogącymi kształtować przyszłość branży technologicznej.
Wydarzenia towarzyszące
Na konferencji The Next Web Conference 2024 – oprócz paneli, sesji oraz warsztatów – zorganizowano także blisko 55 wydarzeń dodatkowych, takich jak m.in.: sesje mentoringowe, pitch battles startup’s, pitching hours, startup bootcamps, konkurs globalny dla startupów – She Loves Tech Global Startup Competition – Europe Semifinal, escape room, kort do gry w padle, rejs statkiem połączony z karaoke oraz wiele innych aktywności mających na celu wsparcie nawiązywania relacji podczas wydarzenia.
Globalni giganci i innowatorzy
Konferencja przyciągnęła uwagę także globalnych gigantów i innowatorów, takich jak Booking.com, EY, PwC, KPMG, Wise, Netflix, Ikea, BMW, J.P. Morgan, Loop Earplugs, Decathlon, Tinder, Vinted i wielu innych. Ich obecność na scenie, gdzie dzielili się wizjami przyszłości i nadchodzącymi zmianami, była bardzo inspirująca. Sesje prowadzone przez powyższe firmy omawiały takie zagadnienia jak: rola technologii w osiągnięciu neutralności węglowej, wpływ technologii na przeniesienie branży turystycznej na nowy poziom, zmiany i transformacje branży płatniczej napędzane oczekiwaniami klientów oraz kontrolą regulacyjną, transformacje ekosystemu mody w obiegu zamkniętym – wyzwania i możliwości branży z uwzględnieniem zrównoważonej konsumpcji, modeli biznesowych w obiegu zamkniętym oraz roli technologii w promowaniu zrównoważonych relacji z modą, projektowanie biznesowe z włączeniem myślenia projektowego do strategii biznesowej, by jak najlepiej sprostać oczekiwaniom klientów i stymulować rozwój w sposób innowacyjny oraz wiele innych.
Promocja polskiego sektora fintech
Zagraniczne Biuro Handlowe w Amsterdamie (PAIH) podczas tegorocznej edycji zaangażowane było w misję promocji polskiego sektora fintech. Polski pawilon był miejscem, gdzie przedsiębiorcy dostarczający rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa, AI i biometryki mieli okazję do zaprezentowania swoich rozwiązań. Polski sektor reprezentowany był przedsiębiorców: Billon Sp. z o.o., 4Soft SA, El Passion Next Sp. z o.o., Caruma Sp. z o.o., Iteo SA, Fudo Security Sp. z o.o., PayU SA, Autopay SA oraz 3 startupy (P100 Sp. z o.o., 10Clouds Financial Institutions Sp. z o.o., Pricer Sp. z o.o.).
Podczas wydarzenia ZBH Amsterdam promowało również stworzoną na tę okazję publikację – katalog branżowy „Fintech.Cyber.Biometrics: Your Trusted Trio from Poland”, który prezentowany był podczas spotkań z potencjalnymi partnerami biznesowymi i inwestorami zainteresowanymi polskimi rozwiązaniami.
Dodatkową aktywnością zrealizowaną we współpracy z Ambasadą RP w Niderlandach oraz klastrem FinTech Poland był warsztat w formule Masterclass „Financial Innovations Made in Poland 2035: Trends, Opportunities, and Partnerships”, który miał na celu nie tylko zaprezentowanie potencjału polskiego sektora AI i biometrii dla FinTech, ale także promocję innowacyjności polskich rozwiązań dzięki zaprezentowaniu na żywo procesów tworzenia narzędzi opartych na sztucznej inteligencji dla instytucji finansowych. Warsztat merytorycznie wspierali przedstawiciele wiodących polskich przedsiębiorstw z branży, jak PayU, Billon oraz 10Clouds.
Przyszłoroczna edycja TNW odbędzie się w NDSM w Amsterdamie, stanowiąc jeden z elementów wielkiej imprezy zorganizowanej z okazji 750-lecia miasta. To wydarzenie zapowiada się na jedno z najbardziej ekscytujących i prestiżowych w kalendarzu technologicznym na 2025 r.
Źródło: ZBH Amsterdam
- Wszystko
- Aktualności (34)
- Wiedza (12)
- Kalendarz (105)
- Centrum Wsparcia (56)
-
Wydarzenie
Szanse i wyzwania na rynku meksykańskim
Meksyk należy do czołówki najbardziej dynamicznych rynków e-commerce w Ameryce Łacińskiej
WydarzenieNabór uczestników wyjazdu studyjnego do Amsterdamu
Celem wyjazdu jest udział w targach Metstrade Show 2024 RAI oraz nawiązanie kontaktów z międzynarodo…
-
Artykuł
Sektor ICT w Polsce i na świecie
Zaledwie 10 państw odpowiada za 82 proc. światowego eksportu dóbr ICT
ArtykułAkt o sztucznej inteligencji opublikowany
Dokument stanowi kamień milowy w regulacjach dotyczących stosowania AI w UE
-
Wydarzenie
Szanse i wyzwania na rynku meksykańskim
Meksyk należy do czołówki najbardziej dynamicznych rynków e-commerce w Ameryce Łacińskiej
WydarzenieNabór uczestników wyjazdu studyjnego do Amsterdamu
Celem wyjazdu jest udział w targach Metstrade Show 2024 RAI oraz nawiązanie kontaktów z międzynarodo…
-
Oferta wsparcia
Kierunek Azja – umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw z wojewódz…
Projekt „Kierunek Azja – umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw z województwa łódzkiego po…
Oferta wsparciaHorizon4Poland
Dzięki udziałowi w wydarzeniu Horizon4Poland dowiesz się, który BPK najlepiej wesprze Twoje potrzeby…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.