Wzrost w sektorze usług w strefie euro i UE
12.07.2024
Według najnowszych danych Eurostatu, w kwietniu 2024 r. produkcja usług w strefie euro oraz w całej Unii Europejskiej wzrosła o 1,1% w porównaniu do marca 2024 r. To pozytywna zmiana po spadkach zanotowanych w marcu. Wówczas produkcja usług spadła o 0,4% w strefie euro i o 0,6% w UE. Rok do roku, w porównaniu do kwietnia 2023 roku, produkcja usług wzrosła o 4,8% w strefie euro i o 4,2% w UE.

Solidny wzrost w większości branż usługowych
W kwietniu 2024 r. sektor usług w strefie euro i UE wykazał solidny wzrost w większości branż. Szczególnie dynamicznie rozwijał się sektor informacji i komunikacji, który wzrósł o 1,6% miesięcznie w obu strefach i odpowiednio o 9,0% i 8,0% rocznie w strefie euro i UE.
Działalność profesjonalna, naukowa i techniczna również zanotowała znaczne wzrosty. Wyniosły 2,4% miesięcznie i 5,3% rocznie w strefie euro oraz 2,6% miesięcznie i 5,0% rocznie w UE.
Usługi administracyjne i wsparcia wzrosły o 0,9% miesięcznie i 4,0% rocznie w strefie euro. Z kolei w UE o 0,8% miesięcznie i 3,3% rocznie.
Spadki odnotowano głównie w sektorze usług noclegowych i gastronomicznych. Zmniejszył się on o 1,6% miesięcznie i 3,1% rocznie w strefie euro. W UE o 1,6% miesięcznie i 2,9% rocznie.
Największe zmiany w poszczególnych krajach
W kwietniu 2024 roku odnotowano znaczące różnice w produkcji usług w poszczególnych krajach członkowskich UE. W porównaniu do marca 2024 roku, największy wzrost produkcji usług zaobserwowano w Chorwacji (+5,1%), Grecji (+4,4%) i Francji (+3,4%). Największe spadki miesięczne wystąpiły na Malcie (-2,7%), w Rumunii (-0,7%) i Finlandii (-0,6%).
W porównaniu rocznym największe wzrosty odnotowano w Luksemburgu (+14,3%), na Malcie (+10,1%) i Litwie (+7,6%). Największe spadki w tym okresie miały miejsce w Rumunii (-5,3%), Danii (-5,0%) i na Węgrzech (-3,9%).
Pozytywny kwiecień
Dane z kwietnia 2024 roku pokazują generalną poprawę w sektorze usług w strefie euro i UE. Wyraźne wzrosty notuje większość branż, pomimo pewnych spadków w sektorze usług noclegowych i gastronomicznych.
Źródło: Eurostat
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (825)
- Wiedza (398)
- Kalendarz (1499)
- Centrum Wsparcia (348)
-
Artykuł
Psychologia handlu – decyzje cenowe w eksporcie
Jak ustalić cenę, by nie zaniżyć wartości, nie odstraszyć i nie stracić marży?
ArtykułAlbania stawia na rozwój
W ślad za stabilizacją finansów publicznych idą ambitne reformy i inwestycje
-
Artykuł
Kompendium handlu zagranicznego Polski – kwiecień 2025 r.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR
ArtykułMisja przyjazdowa importerów żywności z Azji
Od sesji spotkań B2B rozpoczęła się trzydniowa misja azjatyckich kontrahentów
-
Artykuł
Psychologia handlu – decyzje cenowe w eksporcie
Jak ustalić cenę, by nie zaniżyć wartości, nie odstraszyć i nie stracić marży?
ArtykułAlbania stawia na rozwój
W ślad za stabilizacją finansów publicznych idą ambitne reformy i inwestycje
-
Wydarzenie
E-Commerce Connect 2025
Dowiedz się, jakie są najlepsze praktyki i technologie. Spędź miło czas nawiązując kontakty z czołow…
WydarzenieEXPO DIY 2025 Smart Green Home
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do udziału w targach EXPO DIY 2025 Smart Green Home.
-
Oferta wsparcia
Polskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
ArtykułPromocja marki innowacyjnych MŚP
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.