Zamówienia publiczne ONZ – sukces polskich firm
19.07.2023

W minionym roku Polska dostarczyła do ONZ towary i usługi za ponad 71 mln dolarów. To duży sukces – rok wcześniej było to tylko niecałe 5 mln dolarów.
Minister Waldemar Buda, komentując wyniki opublikowane przez ONZ, podkreślił, że polskie firmy „mają duży potencjał do odnoszenia sukcesów w światowej rywalizacji o zamówienia publiczne”. Aktywnie wspiera je w tym Ministerstwo Rozwoju i Technologii, organizując szkolenia i warsztaty dla przedsiębiorców oraz publikując na swojej stronie internetowej najważniejsze informacje dotyczące międzynarodowych zamówień publicznych i konkretnych przetargów.
Jak informuje MRiT, Polska dostarczyła do ONZ towary i usługi za 71,71 mln dolarów (wobec 4,86 mln USD w 2021 r.) i tym samym zajęła 70. miejsce pod względem wartości dostaw (wobec 158. w 2021 r.). W minionym roku z ONZ współpracowało 330 polskich firm, podczas gdy w 2021 r. były to 92 przedsiębiorstwa.
Najważniejszymi odbiorcami towarów i usług z Polski były:
- Światowy Program Żywnościowy (WFP) – 30,3 mln dolarów,
- UNICEF – 13,8 mln dolarów,
- WHO – 10,3 mln dolarów,
- UNHCR – 6,8 mln dolarów,
- IOM – 5,7 mln dolarów,
- UNDP – 1,9 mln dolarów,
- UN Secretariat – 1,1 mln dolarów,
- UNOPS – 1 mln dolarów.
Największą grupę towarową stanowiły żywność, napoje i środki medyczne, a wśród usług – usługi medyczne oraz transport i logistyka.
- Wszystko
- Aktualności (787)
- Wiedza (353)
- Kalendarz (1390)
- Centrum Wsparcia (346)
-
Wydarzenie
National Construction Summit 2025
Zaproszenie PAIH skierowane jest szczególnie do przedsiębiorców z sektora budowlanego, działających …
WydarzenieXVI Tydzień Rolniczy w Bagdadzie
XVI Tydzień Rolniczy to największa wystawa rolno-spożywcza organizowana w Iraku
-
Artykuł
USA chcą przywrócenia ceł na stal i aluminium – skutki dla Polski i UE
Z polskiego punktu widzenia najważniejsze są europejskie łańcuchy dostaw
ArtykułGUS: Obroty handlu zagranicznego (styczeń-grudzień 2024)
Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 3,0 mld PLN
-
Artykuł
Kierunki rozwoju e-commerce w Indiach
W 2024 r. wartość rynku e-commerce przekroczyła 123 mld dolarów
PodcastPortugalia jako brama do nowych rynków – jak zaplanować ekspansję
W 11. odcinku o tym, dlaczego Portugalia to więcej niż tylko lokalny rynek
-
Wydarzenie
National Construction Summit 2025
Zaproszenie PAIH skierowane jest szczególnie do przedsiębiorców z sektora budowlanego, działających …
WydarzenieXVI Tydzień Rolniczy w Bagdadzie
XVI Tydzień Rolniczy to największa wystawa rolno-spożywcza organizowana w Iraku
-
Oferta wsparcia
Polskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
ArtykułPromocja marki innowacyjnych MŚP
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.