Urządzenia elektrotechniczne i ich części
Polski rynek urządzeń elektrotechnicznych systematycznie rośnie. W 2019 r. produkcja sprzedana przemysłu elektrotechnicznego była wyższa o 4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Głównymi partnerami Polski w tym sektorze, pod kątem wartości wyeksportowanych towarów, są Niemcy, Francja i Czechy. W 2021 roku eksport sektora stanowił 3,2% polskiego eksportu towarów.
Jedną z charakterystycznych cech polskiego rynku elektrotechnicznego jest dominacja firm z kapitałem zagranicznym. Na naszym rynku są obecni różni światowi potentaci, co sprawia, że wiele polskich firm udaje się włączyć do międzynarodowego łańcucha wartości dodanej, który związany jest z procesem produkcji urządzeń. Polskie firmy elektrotechniczne mają dobrą renomę, co wynika z wykwalifikowanej kadry inżynierskiej, niższych cen w porównaniu do krajów zachodnich oraz stosowania nowoczesnych technologii.
Definicja sektora
Do branży zaliczamy następujące kody CN: 8503, 8505, 8506, 8514, 8515, od 8530 do 8533, od 8535 do 8538, 8540, od 8543 do 8548.
Obejmują one m.in. części nadające się wyłącznie lub głównie do silników elektrycznych i prądnic, elektromagensy, magnesy trwałe, elektryczne piece przemysłowe lub laboratoryjne, elektryczne maszyny i aparatura do lutowania, urządzenia sygnalizacyjne elektryczne, aparatura do sygnalizacji dźwiękowej lub wzrokowej, kondensatory elektryczne, rezystory, tablice, panele, konsole, pulpity, szafy i pozostałe układy wspornikowe, druty izolowane, kable, izolatory elektryczne, osprzęt izolacyjny do maszyn, urządzeń lub sprzętu elektrycznego i inne.
Wartość eksportu sektora z Polski [EUR]
Przydatne kontakty
Polska Izba Gospodarcza Elektrotechniki
- Tel.: +48 604 947 566
- E-mail: biuro@pige.com.pl
Branżowy Portal Eksportowy
Branżowy Portal EksportowySpis treściTable of contents
Powiązane treści
- Wszystko
- Centrum Wsparcia (42)
-
Oferta wsparcia
Świętokrzyskie – hard to pronounce, easy to do business in
Realizacja projektu promocji gospodarczej województwa świętokrzyskiego: „Świętokrzyskie – hard to pr…
Oferta wsparciaProeksportowy pakiet informacji
Pakiet informacji dostosowany do zgłoszonych przez firmę potrzeb w zakresie rozwoju eksportu na wska…
-
Oferta wsparcia
Szkolenia: dzielimy się wiedzą o rynkach zagranicznych
Szkolenia organizowane przez PAIH, w większości w formie webinariów, to doskonała możliwość do zdoby…
Oferta wsparciaSpotkania B2B: poznaj swojego partnera biznesowego
Weź udział w skrojonych na miarę sesjach B2B w oparciu o znajomość lokalnej specyfiki biznesowej i s…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.