Sprzęt sportowy i rekreacyjny
Polski rynek artykułów sportowych rośnie dynamicznie i jest wspierany przez rozwijający się trend na zdrowy tryb życia oraz coraz lepszą infrastrukturę sportową w kraju. Szacuje się, że średniorocznie przeciętny Polak przeznacza ok. 193 euro na odzież i sprzęt sportowy. Głównymi partnerami Polski w tym sektorze, pod kątem wartości wyeksportowanych towarów, są Niemcy, Czechy i Francja. W 2021 roku eksport branży stanowił 1,2% polskiego eksportu towarów.
Z powodu pandemii Covid-19, w 2020 r. polski rynek sprzętu sportowego skurczył się o ok. 4,5%. Segmentem, który wyhamował najbardziej był sektor odzieży sportowej, co wynikało bezpośrednio z obostrzeń dotyczących działalności siłowni, basenów, klubów fitness oraz imprez sportowych. W 2021 r. polska branża sprzętu sportowego zaczęła dynamicznie się odbijać po regresje spowodowanym restrykcjami.
Jednym z istotnych sektorów branży jest polska branża rowerowa. Jesteśmy znaczącym ogniwem europejskiego przemysłu rowerowego, ważnym graczem na rynku europejskim. W blisko 50 fabrykach i montowniach produkujemy 1,7 mln szt. rowerów, co daje czwarty wynik wśród producentów europejskich.
Definicja sektora
Do branży zaliczamy następujące kody CN: 8712, 8715, 8804, 9201, 9202, od 9205 do 9209, 9307, od 9503 do 9508.
Obejmują one m.in. rowery, wózki dziecięce, spadochrony, pianina, strunowe instrumenty muzyczne, dęte instrumenty muzyczne, perkusyjne instrumenty muzyczne, broń sportową, sprzęt do gier towarzyskich, stołowych lub salonowych, artykuły świąteczne, karnawałowe lub inne rozrywkowe, artykuły i sprzęt do ogólnych ćwiczeń fizycznych, gimnastycznych, lekkoatletycznych, do pozostałych sportów, artykuły wędkarskie, urządzenia rozrywkowe na wolnym powietrzu i inne.
Wartość eksportu sektora z Polski [EUR]
Spis treściTable of contents
Powiązane treści
- Wszystko
- Centrum Wsparcia (50)
-
Oferta wsparcia
Dofinansowanie do indywidualnych wyjazdów
Dofinansowanie do indywidualnych wyjazdów na wybrane przez przedsiębiorcę lub wskazane przez Centrum…
Oferta wsparciaWyjazdowe misje gospodarcze
Wyjazdowe misje gospodarcze mają na celu pomoc w internacjonalizacji firm z Pomorza Zachodniego.
-
Oferta wsparcia
Szkolenia: dzielimy się wiedzą o rynkach zagranicznych
Szkolenia organizowane przez PAIH, w większości w formie webinariów, to doskonała możliwość do zdoby…
Oferta wsparciaSpotkania B2B: poznaj swojego partnera biznesowego
Weź udział w skrojonych na miarę sesjach B2B w oparciu o znajomość lokalnej specyfiki biznesowej i s…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.