Szkło i ceramika
Polska jest piątym producentem szkła w Europie, a polskie huty produkują ponad 3,5 miliona ton szkła rocznie. Polski przemysł szklarski obejmuje ponad 100 przedsiębiorstw. Około jedna trzecia z nich posiada zdolność produkcyjną przekraczającą 20 ton dziennie. Jeśli chodzi o wyroby ceramiczne, Polska znana jest jako jeden z najbardziej cenionych producentów płytek ceramicznych w Europie. Swoją rozpoznawalność w branży zawdzięcza także znanej na całym świecie ceramice z Bolesławca. Głównymi partnerami Polski w tym sektorze, pod kątem wartości wyeksportowanych towarów, są Niemcy, Wielka Brytania i Francja. W 2021 roku eksport sektora stanowił 0,8% polskiego eksportu towarów.
Polskie huty szkła artystycznego i gospodarczego mają znakomitą markę w świecie. Znaczna większość produkcji czołowych hut szkła artystycznego sprzedawana jest zagranicą. W związku z prognozami dalszego wzrostu gospodarczego i rozwojem rynków produktów przyjaznych dla środowiska w najbliższych latach należy liczyć się z dalszym przyrostem produkcji szkła w Polsce. Prognozy takie uprawdopodabnia to, że Polska ma w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej korzystne warunki rozwoju przemysłu szklarskiego (dostęp do dobrej jakości surowców, odpowiednie zasoby ludzkie, centralne położenie, rozwijający się rynek).
Definicja sektora
Do sektora zaliczamy następujące kody CN: 6814, 6815, 6909, od 6911 do 6914, od 7001 do 7006, 7008, 7010, 7011, od 7013 do 7016, od 7018 do 7020, 9002.
Obejmują one różne rodzaje szkła takie jak m.in. szkło lane i walcowane, typu „float”, ciągnione i dmuchane, w postaci kulek, prętów i rur, szkło w arkuszach lub kształtach oraz wyroby i pojemniki ze szła, paciorki szklane, soczewki czy zwierciadła. Znajdziemy tu także produkty ceramiczne takie jak np. statuetki i artykuły dekoracyjne, wyroby ceramiczne do celów laboratoryjnych jak również porcelanowe zestawy stołowe i naczynia, kształtki chodnikowe, artykuły z miki i inne.
Wartość eksportu sektora z Polski [EUR]
Raporty
Spis treściTable of contents
Powiązane treści
- Wszystko
- Centrum Wsparcia (50)
-
Oferta wsparcia
Targi zagraniczne
Jeśli planujesz wejście na wybrany rynek zagraniczny lub chcesz promować swój towar/usługi w danym k…
Oferta wsparciaMisje gospodarcze
Wejście na wybrany rynek zagraniczny oraz promocja towaru/usługi na tym rynku. Jeśli planujesz ekspa…
-
Oferta wsparcia
Szkolenia i webinaria z zakresu handlu zagranicznego
Dzięki szkoleniom oferowanym przez KIG pozyskasz nowe lub zaktualizujesz dotychczasowe informacje w …
Oferta wsparciaPlatforma ePing SPS & TBT
Platforma ePing SPS & TBT jest bezpłatnym narzędziem na poziomie Światowej Organizacji Handlu (WTO),…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.