Polimery, żywice i wyroby z nich
Przemysł tworzyw sztucznych w Polsce od kilkunastu lat prężnie się rozwija i wnosi duży udział do polskiego PKB. Znaczne zapotrzebowanie na tworzywa sztuczne w ostatnim czasie spowodowało, że w minionych paru latach produkcja polimerów w Polsce rosła znacznie szybciej niż produkcja krajowego przemysłu tworzyw sztucznych jako całość. W 2019 r. udział branży polimerów i gumy w wartości dodanej brutto wytworzonej w całej gospodarce Polski wyniósł 6,3%.
Mocną stroną polskiego przemysłu tworzyw jest dodatnie i rosnące saldo handlu zagranicznego wyrobami końcowymi z tworzyw (w 2020 r. osiągnęło wartość 0,96 mln ton). Jest to efekt m.in. obserwowanego od kilkunastu lat wzrostu inwestycji kapitału krajowego i zagranicznego w nowoczesne technologie przetwórstwa. Rynek polski stanowi ok. 7,7% europejskiego zapotrzebowania na tworzywa ze strony przetwórców, a stały trend wzrostu zużycia tworzyw do produkcji wyrobów (w ostatnich 10 latach skumulowany wzrost zapotrzebowania wyniósł 40%) nie został zachwiany nawet w okresie pandemii. Głównymi partnerami Polski w tej branży, pod kątem wartości wyeksportowanych towarów, są Niemcy, Czechy i Włochy. W 2021 roku eksport branży stanowił 1% polskiego eksportu towarów.
Definicja sektora
Do sektora zaliczamy następujące kody CN: od 3901 do 3909, od 3911 do 3913.
Obejmują one m.in. polimery etylenu, polimery propylenu lub innych alkenów, polimery styrenu, polimery chlorku winylu, polimery octanu winylu, polimery akrylowe, żywice epoksydowe, aminowe, naftowe i inne.
Wartość eksportu sektora z Polski [EUR]
Raporty
Spis treściTable of contents
Powiązane treści
- Wszystko
- Centrum Wsparcia (40)
-
Oferta wsparcia
Baza terenów inwestycyjnych
COIE prowadzi bazę terenów inwestycyjnych województwa lubelskiego w której znajdują się oferty typu…
Oferta wsparciaWielkopolska Trade Office (WTO)
Wielkopolska Trade Office – usługi informacyjne dla wielkopolskich eksporterów.
-
Oferta wsparcia
Wielkopolska Trade Office (WTO)
Wielkopolska Trade Office – usługi informacyjne dla wielkopolskich eksporterów.
Oferta wsparciaŚwiętokrzyskie – hard to pronounce, easy to do business in
Realizacja projektu promocji gospodarczej województwa świętokrzyskiego: „Świętokrzyskie – hard to pr…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.