Urządzenia medyczne i artykuły higieniczne
Sektor urządzeń medycznych jest jednym z najszybciej rozwijających się branż w Polsce. Jego znaczenie rośnie z roku na rok, co widać w udziale w eksporcie z Polski ogółem. W przeciągu 10 lat udział sektora wzrósł z 0,37% do nieco ponad 1% sprawiając, że urządzenia medyczne stały się jedną z polskich specjalności. W 2019 r. wyeksportowano wyroby o wartości ponad 2,4 miliarda euro. Większość odbiorców polskich urządzeń stanowią kraje UE, warto jednak zauważyć tendencję rosnącego eksportu na rynki „egzotyczne”, takie jak np. Meksyk, Australia czy Japonia. Głównymi partnerami Polski w tej branży, pod kątem wartości wyeksportowanych towarów, są Niemcy, Stany Zjednoczone i Francja. W 2021 roku eksport sektora stanowił 1,5% polskiego eksportu towarów.

Polska notuje systematyczny wzrost ilości podmiotów zajmujących się wytwarzaniem wyrobów i technologii medycznych oraz wartości eksportowanych produktów. W 2020 r. zanotowano blisko 400 mln USD nadwyżki eksportu nad importem, gdzie import wyniósł 2,5 mld USD a eksport blisko 2,9 mld. Do 2025 szacuje się, iż nadwyżka ta osiągnie 1 mld USD.
Tym co czyni polskie produkty tak atrakcyjne dla zagranicznych klientów jest produkcja z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych, niezwykle wysoka jakość w połączeniu z przystępną ceną, elastyczność w podejściu do wymagań klienta oraz kompatybilność z produktami innych producentów.
Definicja sektora
Do sektora zaliczamy następujące kody CN: 3005, 4014, 5803, 7017, 8713, od 9018 do 9022, 9619.
Obejmują one m.in. artykuły higieniczne lub farmaceutyczne, wyroby laboratoryjne, higieniczne lub farmaceutyczne szklane, nawet skalowane lub kalibrowane, wózki dla niepełnosprawnych, przyrządy i urządzenia stosowane w medycynie, chirurgii, stomatologii lub weterynarii, urządzenia ortopedyczne i inne.
Wartość eksportu sektora z Polski [EUR]
Spis treściTable of contents
Powiązane treści
- Wszystko
- Aktualności (15)
- Wiedza (12)
- Kalendarz (57)
- Centrum Wsparcia (53)
-
Wydarzenie
Health & Rehab 2025
Zaproszenie Wydarzenie skierowane jest do firm oferujących innowacyjne produkty i rozwiązania w obsz…
WydarzenieFeira Hospitalar 2025
PAIH zaprasza krajowe firmy do współtworzenia polskiego stoiska i udziału w targach Feira Hospitalar…
-
Artykuł
Poszukiwani producenci opatrunków chirurgicznych
Węgierska firma z ponad 30-letnim doświadczeniem w dystrybucji urządzeń medycznych i wyrobów medyczn…
ArtykułPoszukiwani producenci wyrobów medycznych
Łotewska hurtownia wyrobów medycznych poszukuje wyrobów chirurgicznych, dializacyjnych, opatrunkowyc…
-
Artykuł
Na co jest popyt w Indiach?
Zanim zainwestujesz w ekspansję na rynku indyjskim, dowiedz się jakie produkty i technologie mają ta…
ArtykułJak rozpocząć sprzedaż internetową w Indiach?
Indie są krajem wielu możliwości, choć nie jest to rynek polecany dla początkujących eksporterów. To…
-
Wydarzenie
Możliwości na rynku Hongkongu oraz Greater Bay Area
Webinarium PAIH przybliży uczestnikom wiedzę o jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się ry…
WydarzenieHealth Days 2025 – hybrydowe spotkania b2b dla branży medycznej
Health Days 2025 to okazja do współpracy i wymiany wiedzy na temat nowoczesnych systemów opieki zdro…
-
Oferta wsparcia
Legalizacja dokumentów handlowych i eksportowych
Legalizacja jest urzędowym uwierzytelnieniem dokumentów handlowych, a jej potrzeba wynika z dyspozyc…
Oferta wsparciaSzkolenia i webinaria z zakresu handlu zagranicznego
Dzięki szkoleniom oferowanym przez KIG pozyskasz nowe lub zaktualizujesz dotychczasowe informacje w …
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.