Urządzenia medyczne i artykuły higieniczne
Sektor urządzeń medycznych jest jednym z najszybciej rozwijających się branż w Polsce. Jego znaczenie rośnie z roku na rok, co widać w udziale w eksporcie z Polski ogółem. W przeciągu 10 lat udział sektora wzrósł z 0,37% do nieco ponad 1% sprawiając, że urządzenia medyczne stały się jedną z polskich specjalności. W 2019 r. wyeksportowano wyroby o wartości ponad 2,4 miliarda euro. Większość odbiorców polskich urządzeń stanowią kraje UE, warto jednak zauważyć tendencję rosnącego eksportu na rynki „egzotyczne”, takie jak np. Meksyk, Australia czy Japonia. Głównymi partnerami Polski w tej branży, pod kątem wartości wyeksportowanych towarów, są Niemcy, Stany Zjednoczone i Francja. W 2021 roku eksport sektora stanowił 1,5% polskiego eksportu towarów.
Polska notuje systematyczny wzrost ilości podmiotów zajmujących się wytwarzaniem wyrobów i technologii medycznych oraz wartości eksportowanych produktów. W 2020 r. zanotowano blisko 400 mln USD nadwyżki eksportu nad importem, gdzie import wyniósł 2,5 mld USD a eksport blisko 2,9 mld. Do 2025 szacuje się, iż nadwyżka ta osiągnie 1 mld USD.
Tym co czyni polskie produkty tak atrakcyjne dla zagranicznych klientów jest produkcja z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych, niezwykle wysoka jakość w połączeniu z przystępną ceną, elastyczność w podejściu do wymagań klienta oraz kompatybilność z produktami innych producentów.
Definicja sektora
Do sektora zaliczamy następujące kody CN: 3005, 4014, 5803, 7017, 8713, od 9018 do 9022, 9619.
Obejmują one m.in. artykuły higieniczne lub farmaceutyczne, wyroby laboratoryjne, higieniczne lub farmaceutyczne szklane, nawet skalowane lub kalibrowane, wózki dla niepełnosprawnych, przyrządy i urządzenia stosowane w medycynie, chirurgii, stomatologii lub weterynarii, urządzenia ortopedyczne i inne.
Wartość eksportu sektora z Polski [EUR]
Spis treściTable of contents
Powiązane treści
- Wszystko
- Aktualności (14)
- Kalendarz (41)
- Centrum Wsparcia (54)
-
Wydarzenie
Australian Healthcare Week 2024
Australian Healthcare Week to największe i najbardziej wpływowe targi opieki zdrowotnej na półkuli p…
ArtykułInwestycje Kraju Kwitnącej Wiśni w Polsce
W 2022 roku Japonia była trzecim największym inwestorem w Polsce spośród krajów spoza UE
-
Wydarzenie
Stoisko PAIH na targach Feira Hospitalar 2024
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do udziału w targach medycznych Feira Hospitalar 2024. W…
WydarzenieExpoMedical 2024
ExpoMedical to największe profesjonalne wydarzenie dla całego sektora ochrony zdrowia w Argentynie i…
-
Oferta wsparcia
Przeciwdziałanie nieuczciwemu importowi
Dzięki wsparciu Ministerstwa Rozwoju i Technologii będziesz mógł chronić swoją produkcję przed nieuc…
Oferta wsparciaObniżenie kosztów importu zaopatrzeniowego
Możesz ubiegać się o zawieszenie poboru ceł albo ustanowienie unijnych kontyngentów taryfowych (z ni…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.