Urządzenia medyczne i artykuły higieniczne
Sektor urządzeń medycznych jest jednym z najszybciej rozwijających się branż w Polsce. Jego znaczenie rośnie z roku na rok, co widać w udziale w eksporcie z Polski ogółem. W przeciągu 10 lat udział sektora wzrósł z 0,37% do nieco ponad 1% sprawiając, że urządzenia medyczne stały się jedną z polskich specjalności. W 2019 r. wyeksportowano wyroby o wartości ponad 2,4 miliarda euro. Większość odbiorców polskich urządzeń stanowią kraje UE, warto jednak zauważyć tendencję rosnącego eksportu na rynki „egzotyczne”, takie jak np. Meksyk, Australia czy Japonia. Głównymi partnerami Polski w tej branży, pod kątem wartości wyeksportowanych towarów, są Niemcy, Stany Zjednoczone i Francja. W 2021 roku eksport sektora stanowił 1,5% polskiego eksportu towarów.
Polska notuje systematyczny wzrost ilości podmiotów zajmujących się wytwarzaniem wyrobów i technologii medycznych oraz wartości eksportowanych produktów. W 2020 r. zanotowano blisko 400 mln USD nadwyżki eksportu nad importem, gdzie import wyniósł 2,5 mld USD a eksport blisko 2,9 mld. Do 2025 szacuje się, iż nadwyżka ta osiągnie 1 mld USD.
Tym co czyni polskie produkty tak atrakcyjne dla zagranicznych klientów jest produkcja z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych, niezwykle wysoka jakość w połączeniu z przystępną ceną, elastyczność w podejściu do wymagań klienta oraz kompatybilność z produktami innych producentów.
Definicja sektora
Do sektora zaliczamy następujące kody CN: 3005, 4014, 5803, 7017, 8713, od 9018 do 9022, 9619.
Obejmują one m.in. artykuły higieniczne lub farmaceutyczne, wyroby laboratoryjne, higieniczne lub farmaceutyczne szklane, nawet skalowane lub kalibrowane, wózki dla niepełnosprawnych, przyrządy i urządzenia stosowane w medycynie, chirurgii, stomatologii lub weterynarii, urządzenia ortopedyczne i inne.
Wartość eksportu sektora z Polski [EUR]
Spis treściTable of contents
Powiązane treści
- Wszystko
- Kalendarz (46)
- Centrum Wsparcia (54)
-
Wydarzenie
Medlab Asia 2024
Targi Medlab Asia i Asia Health są bramą do dynamicznego sektora laboratoriów medycznych i opieki zd…
WydarzenieStoisko PAIH na targach Feira Hospitalar 2024
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do udziału w targach medycznych Feira Hospitalar 2024. W…
-
Wydarzenie
Szansa na rozwój Twojego biznesu w Japonii – Expo Osaka 2025, Kansai
Webinarium w formule hybrydowej, otworzy cykl szkoleń dla przedsiębiorców rozważających ekspansję na…
WydarzenieTajwańsko-Polskie Forum dla firm sektora medycznego 2023 – webinarium i sp…
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), wspólnie …
-
Oferta wsparcia
Kredyt dla nabywcy (buyer`s credit)
Kredyt eksportowy udzielany jest zagranicznym spółkom – nabywcom polskich dóbr i usług – w ramach pr…
Oferta wsparciaKredyt na finansowanie eksportu
Prefinansowanie kontraktów eksportowych polskich spółek, zabezpieczone m.in. gwarancją KUKE (w wysok…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.