Urządzenia medyczne i artykuły higieniczne
Sektor urządzeń medycznych jest jednym z najszybciej rozwijających się branż w Polsce. Jego znaczenie rośnie z roku na rok, co widać w udziale w eksporcie z Polski ogółem. W przeciągu 10 lat udział sektora wzrósł z 0,37% do nieco ponad 1% sprawiając, że urządzenia medyczne stały się jedną z polskich specjalności. W 2019 r. wyeksportowano wyroby o wartości ponad 2,4 miliarda euro. Większość odbiorców polskich urządzeń stanowią kraje UE, warto jednak zauważyć tendencję rosnącego eksportu na rynki „egzotyczne”, takie jak np. Meksyk, Australia czy Japonia. Głównymi partnerami Polski w tej branży, pod kątem wartości wyeksportowanych towarów, są Niemcy, Stany Zjednoczone i Francja. W 2021 roku eksport sektora stanowił 1,5% polskiego eksportu towarów.
Polska notuje systematyczny wzrost ilości podmiotów zajmujących się wytwarzaniem wyrobów i technologii medycznych oraz wartości eksportowanych produktów. W 2020 r. zanotowano blisko 400 mln USD nadwyżki eksportu nad importem, gdzie import wyniósł 2,5 mld USD a eksport blisko 2,9 mld. Do 2025 szacuje się, iż nadwyżka ta osiągnie 1 mld USD.
Tym co czyni polskie produkty tak atrakcyjne dla zagranicznych klientów jest produkcja z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych, niezwykle wysoka jakość w połączeniu z przystępną ceną, elastyczność w podejściu do wymagań klienta oraz kompatybilność z produktami innych producentów.
Definicja sektora
Do sektora zaliczamy następujące kody CN: 3005, 4014, 5803, 7017, 8713, od 9018 do 9022, 9619.
Obejmują one m.in. artykuły higieniczne lub farmaceutyczne, wyroby laboratoryjne, higieniczne lub farmaceutyczne szklane, nawet skalowane lub kalibrowane, wózki dla niepełnosprawnych, przyrządy i urządzenia stosowane w medycynie, chirurgii, stomatologii lub weterynarii, urządzenia ortopedyczne i inne.
Wartość eksportu sektora z Polski [EUR]
Spis treściTable of contents
Powiązane treści
- Wszystko
- Kalendarz (46)
- Centrum Wsparcia (54)
-
Wydarzenie
Tajwańsko-Polskie Forum dla firm sektora medycznego 2023 – webinarium i sp…
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), wspólnie …
WydarzenieStoisko PAIH na targach Expo Manufactura
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do udziału w największych targach branży produkcyjnej w …
-
Wydarzenie
Stoisko PAIH na targach Medical Philippines 2023
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do udziału w targach Medical Philippines 2023, które odb…
WydarzenieSpotkania b2b podczas Innovat&Match Brokerage Event – w Bolonii i…
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza do udzia…
-
Oferta wsparcia
Świętokrzyskie – hard to pronounce, easy to do business in
Realizacja projektu promocji gospodarczej województwa świętokrzyskiego: „Świętokrzyskie – hard to pr…
Oferta wsparciaProeksportowy pakiet informacji
Pakiet informacji dostosowany do zgłoszonych przez firmę potrzeb w zakresie rozwoju eksportu na wska…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.