Najczęściej zadawane pytania
Potrzebujesz pomocy? Tutaj odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania
Kategorie pytań
- Konto użytkownika
- O portalu Trade.gov.pl
- Treści
- Usprawnienia
- Wizytówka firmy
-
Jak założyć konto na portalu?
Aby założyć konto na portalu, w górnym pasku nawigacji kliknij przycisk 'Zaloguj się’. Zostaniesz przekierowany(-a) do strony logowania. Kliknij przycisk 'Załóż konto teraz’. Wyświetli się formularz rejestracyjny. W formularzu rejestracyjnym uzupełnij niezbędne dane. Zaakceptuj zgody.
-
Dlaczego warto założyć konto?
Konto zapewnia dostęp do dodatkowych funkcji portalu. Każdy zalogowany użytkownik ma możliwość dodania wizytówki, zapisania i edycji preferencji dotyczących treści oraz spersonalizowania Trade.gov.pl na wszystkich urządzeniach.
-
Jak zresetować hasło?
Aby zresetować hasło, w górnym pasku nawigacji kliknij przycisk 'Zaloguj się’. Zostaniesz przekierowany(-a)do strony logowania. Kliknij link 'Nie pamiętasz hasła?’ znajdujący się w po prawej stronie, pod przyciskiem 'Zaloguj’. Wpisz adres e-mail. Na wskazany adres e-mail zostanie przesłany link do resetowania hasła. Kliknij link z poziomu skrzynki odbiorczej i ustal nowe hasło.
-
Jak usunąć konto na portalu?
Aby usunąć konto, zaloguj się. Pod obszarem 'Działania’ kliknij czerwony link 'Usuń konto’. W oknie z prośbą o potwierdzenie woli usunięcia konta kliknij przycisk 'Usuwam konto’.
-
Co oznacza „Dopasuj Trade do siebie”?
Portal Trade.gov.pl posiada funkcje filtrowania treści w następujących kategoriach: kraj, branża, województwo, wielkość przedsiębiorstwa, doświadczenie w eksporcie. Po kliknięciu i zapisaniu wybranych filtrów portal będzie pokazywał wyłącznie treści zgodne z preferencjami. Preferencje można zmieniać w dowolnym momencie.
-
Czy wszystkie zgody są obligatoryjne?
Nie. Każdy użytkownik jest zobligowany jedynie do zaakceptowania regulaminu portalu.
-
W jakich celach będą wykorzystywane moje dane?
Portal Trade.gov.pl prowadzi działalność niekomercyjną. Zgoda na wykorzystanie danych umożliwia redakcji podtrzymywanie relacji z użytkownikami oraz prowadzenie działalności promocyjnej. Dane takie jak np. numer telefonu lub adres e-mail mogą być wykorzystywane w celach badawczych (np. przygotowania raportów na temat użytkowników), podtrzymywania relacji lub zapraszania na wydarzenia organizowane przez właściciela portalu lub jego operatora.
-
Czym jest Trade.gov.pl?
Trade.gov.pl to dwujęzyczny portal, „hub informacyjny”, skierowany do polskiego i zagranicznego przedsiębiorcy oraz wszystkich tych, którzy poszukują informacji gospodarczych, ekonomicznych i biznesowych w jednym miejscu.
-
Jakie informacje znajdują się na portalu?
Na polskojęzycznej wersji strony znaleźć można specjalistyczną wiedzę o rynkach zagranicznych i kluczowych branżach eksportowych, analizy, przewodniki rynkowe, podcasty i analizy, oferty i opis instytucji zajmujących się wsparciem. W anglojęzycznej wersji znajdują się artykuły o Polsce, polskiej gospodarce, kluczowych sektorach, podstawowe informacje dotyczące inwestowania na terenie naszego kraju, kontakt do instytucji administracji publicznej i Instytucji Otoczenia Biznesu (IOB) oraz bazę polskich eksporterów.
-
Kto jest właścicielem portalu Trade.gov.pl?
Właścicielem portalu jest Ministerstwo Rozwoju i Technologii, operatorem portalu jest Polska Agencja Inwestycji i Handlu.
-
Kto tworzy treści?
Treści tworzone są przez zespół redakcyjny portalu we współpracy z instytucjami wsparcia, zarówno na szczeblu centralnym, jak i regionalnym oraz branżowym. Aktualnymi informacjami z rynków zagranicznych dzielą się pracownicy Zagranicznych Biur Handlowych Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
-
Gdzie szukać informacji o wydarzeniach związanych z eksportem?
Jedną z najobszerniejszych baz informujących o wydarzeniach związanych z prowadzeniem biznesu i ekspansją zagraniczną jest zakładka Kalendarz.
-
Jak znaleźć programy wsparcia adekwatne do prowadzonej przeze mnie działalności?
Aby znaleźć odpowiedni program wsparcia, należy kliknąć w zakładkę ‘Centrum Wsparcia’ na stronie głównej. Programy wsparcia sklasyfikowane zostały w 8 kategoriach: informacje i doradztwo, szkolenia, nawiązanie kontaktów z partnerami biznesowymi, wsparcie w rozwoju produktu/usługi, pozyskanie finansowania, wsparcie w promocji produktu/usługi, ubezpieczenia oraz pozostałe. Po kliknięciu w wybraną opcję można dodatkowo zawęzić kryteria wyszukiwania, korzystając z filtrów (branża, instytucja organizująca, województwo).
-
Do kogo skierowana jest polska wersja portalu, a do kogo anglojęzyczna?
Polskojęzyczna wersja portalu skierowana jest do polskich przedsiębiorców, w tym aktualnych i potencjalnych eksporterów. Anglojęzyczna wersja portalu skierowana jest do przedsiębiorców zagranicznych poszukujących producentów polskich produktów, a także planujących inwestycje w Polsce.
-
Jakiego rodzaju treści znajdę na portalu?
Na portalu publikowane są treści w dwóch wersjach językowych, które nie są ze sobą tożsame ze względu na zróżnicowanie odbiorcy końcowego. W polskojęzycznej wersji znajdują się informacje o rynkach zagranicznych i kluczowych branżach eksportowych, kalendarz wydarzeń, przewodniki rynkowe, podcasty i analizy, oferty i instytucje wsparcia. W anglojęzycznej wersji znajdują się artykuły o Polsce, polskiej gospodarce, kluczowych sektorach, podstawowe informacje dotyczące inwestowania na terenie naszego kraju, kontakt do instytucji administracji publicznej i IOB, baza polskich eksporterów.
-
Kto tworzy treści?
Treści tworzone są przez zespół dedykowany do obsługi portalu we współpracy z instytucjami wsparcia, zarówno na szczeblu centralnym, jak i regionalnym oraz branżowym. Aktualnymi informacjami z rynków zagranicznych dzielą się pracownicy Zagranicznych Biur Handlowych Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
-
Gdzie szukać informacji o wydarzeniach związanych z eksportem?
Obecnie jedną z najobszerniejszych baz informujących o wydarzeniach związanych z prowadzeniem biznesu i ekspansją zagraniczną jest zakładka Kalendarz.
-
Jak znaleźć programy wsparcia adekwatne do prowadzonej przeze mnie działalności?
Aby znaleźć odpowiedni program wsparcia, należy kliknąć w zakładkę ‘Centrum Wsparcia’ na stronie głównej. Programy wsparcia sklasyfikowane są w 8 kategoriach: informacje i doradztwo, szkolenia, nawiązanie kontaktów z partnerami biznesowymi, wsparcie w rozwoju produktu/usługi, pozyskanie finansowania, wsparcie w promocji produktu/usługi, ubezpieczenia, pozostałe. Po kliknięciu w wybrany kafel można dodatkowo zawęzić kryteria wyszukiwania, korzystając w filtrów (branża, instytucja organizująca, województwo).
-
Jak zgłosić błąd na stronie?
Jeśli na stronie występuje błąd, kliknij w odnośnik ‘Formularz kontaktowy’ znajdujący się w prawej dolnej części strony głównej, poniżej czerwonej belki. Wypełnij formularz, zaakceptuj zgody i kliknij w przycisk ‘Wyślij’.
-
Mam pomysł na usprawnienie strony. Jak go zgłosić?
Jeśli masz pomysł na usprawnienie strony, kliknij w odnośnik ‘Formularz kontaktowy’ znajdujący się w prawej dolnej części strony głównej, poniżej czerwonej belki. Wypełnij formularz, zaakceptuj zgody i kliknij w przycisk ‘Wyślij’.
-
Jak dodać wizytówkę swojej firmy?
Aby dodać wizytówkę, załóż konto na portalu i zaloguj się.. W obszarze 'Działania’ kliknij przycisk 'Dodaj wizytówkę swojej firmy’. Wyświetli się formularz dodawania wizytówki firmy. Więcej informacji na temat procesu znajduje się w zakładce ‘Stwórz wizytówkę’
-
Moja firma jeszcze nie eksportuje, ale już myślę o możliwościach wyjścia na rynki zagraniczne. Czy mogę dodać wizytówkę?
Tak, wizytówkę może założyć także nieeksportująca firma, która dopiero planuje ekspansję zagraniczną.
-
Czy mogę edytować wizytówkę?
Aby edytować wizytówkę, zaloguj się. Kliknij w ‘Mój Trade’, a następnie w ‘Edytuj wizytówkę swojej firmy”. Zatwierdź zmiany. Po akcepcie Administratora zmiany będą widoczne na portalu.
-
Czy założenie wizytówki jest bezpłatne?
Tak, założenie i posiadanie wizytówki na portalu Trade.gov.pl jest bezpłatne.
-
Gdzie jest widoczna wizytówka mojej firmy?
Po założeniu wizytówki firmy na portalu Trade.gov.pl i zaakceptowaniu jej przez Administrację portalu znajdziesz ją na angielskojęzycznej stronie 'Polish Companies’.
-
Dlaczego moja wizytówka musi być w języku angielskim?
Zadaniem portalu Trade.gov.pl jest promowanie eksportu oraz zachęcanie zagranicznych inwestorów do współpracy z polskimi firmami. Treści w języku angielskim pozwolą potencjalnym, zagranicznym kontrahentom na szybkie wyszukanie potencjalnego partnera z Polski.
-
Jakie są korzyści z założenia wizytówki?
Wizytówka na portalu Trade.gov.pl wspomaga proces budowania pozycji firmy w Internecie. To jedno z ważniejszych narzędzi tzw. „linkbuilding”. Dodatkowo z uwagi na oficjalny charakter portalu wizytówka może wspomagać proces weryfikacji firmy przez zagranicznego kontrahenta.
-
Jakiego typu informacje znajdują się w wizytówce?
Poza danymi teleadresowymi firmy i opisem oferty wizytówka eksportera zawiera informacje na temat branży, obsługiwanych kierunków eksportowych, krajów docelowej ekspansji oraz rozmiaru przedsiębiorstwa. W wizytówce można zamieścić także zdjęcia i pliki.
-
Czy mogę dodać materiały marketingowe do wizytówki?
Jak najbardziej! Dodawanie materiałów marketingowych takich jak: zdjęcia, czy katalogi jest wręcz wskazane. W przypadku katalogów, czy ulotek należy pamiętać o załączaniu materiałów w języku angielskim.