Organizacja polskich stoisk narodowych na zagranicznych targach rolno-spoży…
Instytucja
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
10.07.2024
Kontakt:
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR) powstał 1 września 2017 roku na mocy ustawy z dnia 10 lutego 2017 r. (Dz. U. 2017 poz. 623). W tym też terminie przestały istnieć dwie agencje rolne: Agencja Rynku Rolnego i Agencja Nieruchomości Rolnych, których zadania przejął w znacznej części Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Do zadań KOWR należy:
- Wspieranie rozwoju współpracy handlowej sektora rolno-spożywczego z zagranicą.
- Realizacja działań promocyjnych i informacyjnych mających na celu promowanie produktów rolnych i żywnościowych, metod ich produkcji, a także systemów jakości produktów rolnych i żywnościowych
- Uczestnictwo, jako instytucja pośrednicząca i beneficjent, w realizacji programu operacyjnego Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym.
- Prowadzenie „Programu dla szkół” w zakresie dostaw mleka oraz owoców i warzyw.
- Obsługa funduszy promocji produktów rolno-spożywczych.
- Restrukturyzacja oraz prywatyzacja mienia Skarbu Państwa użytkowanego na cele rolnicze.
- Obrót nieruchomościami i innymi składnikami majątku Skarbu Państwa użytkowanymi na cele rolne.
- Administrowanie zasobami majątkowymi Skarbu Państwa przeznaczonymi na cele rolne.
- Wspieranie działań innowacyjnych i rozwojowych w sektorze rolno-spożywczym.
Jak pomaga eksporterom?
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wspiera firmy eksportujące poprzez następujące działania:
- Organizacja i obsługa zagranicznych wydarzeń informacyjnych i promocyjnych, w szczególności stoisk narodowych na międzynarodowych targach branży rolno-spożywczej, pokazów kulinarnych i degustacji pod hasłem Poland tastes good.
- Organizacja zagranicznych misji handlowych towarzyszących międzynarodowym targom i wystawom branży rolno-spożywczej.
- Organizacja misji przyjazdowych zagranicznych importerów i dystrybutorów zainteresowanych polskimi produktami rolno-spożywczymi.
- Organizacja wizyt studyjnych zagranicznych dziennikarzy i blogerów kulinarnych.
- Dystrybucja wśród przedsiębiorców informacji handlowych dotyczących rynków zagranicznych.
- Opracowywanie i dystrybucja analiz dotyczących rynków produktów rolnych i żywnościowych oraz rynków spożywczych wybranych krajów.
- Organizacja webinariów i szkoleń dotyczących uwarunkowań rynkowych w poszczególnych krajach.
Spis treściTable of contents