Polska Agencja Kosmiczna
10.07.2024
Polska Agencja Kosmiczna (POLSA) wspiera przedsiębiorców sektora kosmicznego w zakresie reprezentacji interesów polskich podmiotów na arenie międzynarodowej, identyfikowania nowych szans i negocjowania ich udziału w dużych międzynarodowych projektach naukowo-technologicznych. Pomaga także w poszukiwaniu partnerów biznesowych na rynku zagranicznym. Organizuje spotkania między polskimi i zagranicznymi podmiotami przemysłowymi w ramach konferencji, warsztatów, targów, misji gospodarczych. POLSA wspiera także polski sektor kosmiczny poprzez jego promocję w mediach społecznościowych, na stronie internetowej oraz w kontaktach z mediami polskimi i zagranicznymi.
POLSA jest agencją wykonawczą Ministerstwa Rozwoju i Technologii powołaną w 2014 r. Jej zadaniem jest wspieranie polskiego przemysłu kosmicznego poprzez realizację priorytetów Polskiej Strategii Kosmicznej. POLSA współpracuje z międzynarodowymi agencjami oraz administracją państwową w zakresie badania i użytkowania przestrzeni kosmicznej. Odpowiada za promocję polskiego sektora kosmicznego w kraju i za granicą. POLSA prowadzi również działania związane z informacją i edukacją na temat wykorzystania technologii satelitarnych (m.in. nawigacji, obserwacji Ziemi i komunikacji) w gospodarce, administracji i w życiu codziennym.
Jak wspiera eksporterów?
Polska Agencja Kosmiczna wspiera przedsiębiorców sektora kosmicznego w zakresie:
- reprezentacji interesów polskich podmiotów na arenie międzynarodowej,
- wspierania polskich podmiotów poprzez konsultacje, doradztwo w zakresie udziału w programach m.in. Komisji Europejskiej (Horyzont Europa, EUSPA, etc.) oraz Europejskiej Agencji Kosmicznej,
- identyfikowania nowych szans i negocjowania udziału podmiotów polskiego sektora kosmicznego w dużych międzynarodowych projektach naukowo-technologicznych, m.in. JPL/NASA,
- zdobywania projektów w Europejskiej Agencji Kosmicznej oraz wdrażania opracowywanych przez polski sektor kosmiczny produktów i usług w europejskie łańcuchy dostaw,
- poszukiwania partnerów biznesowych na rynku zagranicznym,
- organizacji i koordynacji spotkań między polskimi i zagranicznymi podmiotami przemysłowymi w ramach konferencji, warsztatów, targów, misji gospodarczych itp.,
- koordynowania misji przyjazdowych delegatów ESA do polskich firm,
- promocji działań w kanałach komunikacji POLSA (między innymi: prowadzenie i aktualizacja bazy podmiotów, komunikacja w mediach społecznościowych, budowanie relacji z mediami).
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (737)
- Wiedza (311)
- Kalendarz (1245)
- Centrum Wsparcia (323)
-
Wydarzenie
10. edycja InfoWeek Grupy PFR
Bezpłatne spotkania online z ekspertami, którzy dostarczają przedsiębiorcom najnowszej wiedzy o ofer…
WydarzenieNarodowe Wyzwania w Rolnictwie 2024
Uczestnicy wydarzenia poszerzą wiedzę na temat najnowszych trendów w rolnictwie, hodowli zwierząt, s…
-
Artykuł
Sprzedaż online w sierpniu br. pozostawia wiele do życzenia
Polscy e-klienci wydali w sierpniu 2024 roku aż o 8,3 proc. mniej niż w lipcu
ArtykułRaport „The Professional Electronics, Microelectronics and Photonics Sector…
Polskie firmy coraz szerzej wykorzystują swój potencjał
-
Artykuł
Klucz do sukcesu polskich marek kosmetycznych na rynku chilijskim
Chilijskie społeczeństwo cechuje silna segmentacja według klas społecznych
ArtykułJak cesja wierzytelności wpływa na funkcjonowanie firmy transportowej?
Cesja wierzytelności często jest sposobem na pozbycie się długu lub przyspieszenie spłaty
-
Wydarzenie
Lubelski eksport – diagnoza, doświadczenia, wsparcie
Wydarzenie skierowane jest głównie do regionalnych firm, które w obliczu globalnych zmian rynkowych …
WydarzenieIII Regionalny Kongres Gospodarczy Opolskie dla Biznesu
Celem Kongresu jest wspieranie innowacyjnych rozwiązań, które będą służyć rozwojowi gospodarczemu Op…
-
Oferta wsparcia
Misje gospodarcze
Wejście na wybrany rynek zagraniczny oraz promocja towaru/usługi na tym rynku. Jeśli planujesz ekspa…
Oferta wsparciaLegalizacja dokumentów handlowych i eksportowych
Legalizacja jest urzędowym uwierzytelnieniem dokumentów handlowych, a jej potrzeba wynika z dyspozyc…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.