Polska Agencja Kosmiczna
10.07.2024
Polska Agencja Kosmiczna (POLSA) wspiera przedsiębiorców sektora kosmicznego w zakresie reprezentacji interesów polskich podmiotów na arenie międzynarodowej, identyfikowania nowych szans i negocjowania ich udziału w dużych międzynarodowych projektach naukowo-technologicznych. Pomaga także w poszukiwaniu partnerów biznesowych na rynku zagranicznym. Organizuje spotkania między polskimi i zagranicznymi podmiotami przemysłowymi w ramach konferencji, warsztatów, targów, misji gospodarczych. POLSA wspiera także polski sektor kosmiczny poprzez jego promocję w mediach społecznościowych, na stronie internetowej oraz w kontaktach z mediami polskimi i zagranicznymi.
POLSA jest agencją wykonawczą Ministerstwa Rozwoju i Technologii powołaną w 2014 r. Jej zadaniem jest wspieranie polskiego przemysłu kosmicznego poprzez realizację priorytetów Polskiej Strategii Kosmicznej. POLSA współpracuje z międzynarodowymi agencjami oraz administracją państwową w zakresie badania i użytkowania przestrzeni kosmicznej. Odpowiada za promocję polskiego sektora kosmicznego w kraju i za granicą. POLSA prowadzi również działania związane z informacją i edukacją na temat wykorzystania technologii satelitarnych (m.in. nawigacji, obserwacji Ziemi i komunikacji) w gospodarce, administracji i w życiu codziennym.
Jak wspiera eksporterów?
Polska Agencja Kosmiczna wspiera przedsiębiorców sektora kosmicznego w zakresie:
- reprezentacji interesów polskich podmiotów na arenie międzynarodowej,
- wspierania polskich podmiotów poprzez konsultacje, doradztwo w zakresie udziału w programach m.in. Komisji Europejskiej (Horyzont Europa, EUSPA, etc.) oraz Europejskiej Agencji Kosmicznej,
- identyfikowania nowych szans i negocjowania udziału podmiotów polskiego sektora kosmicznego w dużych międzynarodowych projektach naukowo-technologicznych, m.in. JPL/NASA,
- zdobywania projektów w Europejskiej Agencji Kosmicznej oraz wdrażania opracowywanych przez polski sektor kosmiczny produktów i usług w europejskie łańcuchy dostaw,
- poszukiwania partnerów biznesowych na rynku zagranicznym,
- organizacji i koordynacji spotkań między polskimi i zagranicznymi podmiotami przemysłowymi w ramach konferencji, warsztatów, targów, misji gospodarczych itp.,
- koordynowania misji przyjazdowych delegatów ESA do polskich firm,
- promocji działań w kanałach komunikacji POLSA (między innymi: prowadzenie i aktualizacja bazy podmiotów, komunikacja w mediach społecznościowych, budowanie relacji z mediami).
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (736)
- Kalendarz (1243)
-
Wydarzenie
Polsko-Chińskie Forum Gospodarcze
Polska Agencja Inwestycji i Handlu wraz z Ministerstwem Rozwoju i Technologii we współpracy z Ambasa…
ArtykułZainteresowanie polską sceną technologiczną w Singapurze rośnie
AngelHack Global Hackathon Series po raz pierwszy zawita do Polski
-
Artykuł
Włoska firma z branży technologii biomedycznych poszukuje partnerów
Włoskie innowacyjne MŚP z branży technologii biomedycznych poszukuje producentów lub dostawców urząd…
ArtykułPolskie stoisko GreenEvo na Międzynarodowych Targach Ochrony Środowiska FIM…
14 czerwca Piotr Woźny, Ambasador RP w Kolumbii uroczyście otworzył polskie stoisko GreenEvo – Akcel…
-
Wydarzenie
ARCHIDEX 2024
ARCHIDEX to wiodące wydarzenie biznesowe w branży architektonicznej w Azji.
WydarzeniePolskie startupy cyfrowe na STEP Conference w Dubaju
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza polskie startupy technologiczne, w szczególności z branż…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.