Polska Agencja Kosmiczna
10.07.2024
Polska Agencja Kosmiczna (POLSA) wspiera przedsiębiorców sektora kosmicznego w zakresie reprezentacji interesów polskich podmiotów na arenie międzynarodowej, identyfikowania nowych szans i negocjowania ich udziału w dużych międzynarodowych projektach naukowo-technologicznych. Pomaga także w poszukiwaniu partnerów biznesowych na rynku zagranicznym. Organizuje spotkania między polskimi i zagranicznymi podmiotami przemysłowymi w ramach konferencji, warsztatów, targów, misji gospodarczych. POLSA wspiera także polski sektor kosmiczny poprzez jego promocję w mediach społecznościowych, na stronie internetowej oraz w kontaktach z mediami polskimi i zagranicznymi.
POLSA jest agencją wykonawczą Ministerstwa Rozwoju i Technologii powołaną w 2014 r. Jej zadaniem jest wspieranie polskiego przemysłu kosmicznego poprzez realizację priorytetów Polskiej Strategii Kosmicznej. POLSA współpracuje z międzynarodowymi agencjami oraz administracją państwową w zakresie badania i użytkowania przestrzeni kosmicznej. Odpowiada za promocję polskiego sektora kosmicznego w kraju i za granicą. POLSA prowadzi również działania związane z informacją i edukacją na temat wykorzystania technologii satelitarnych (m.in. nawigacji, obserwacji Ziemi i komunikacji) w gospodarce, administracji i w życiu codziennym.
Jak wspiera eksporterów?
Polska Agencja Kosmiczna wspiera przedsiębiorców sektora kosmicznego w zakresie:
- reprezentacji interesów polskich podmiotów na arenie międzynarodowej,
- wspierania polskich podmiotów poprzez konsultacje, doradztwo w zakresie udziału w programach m.in. Komisji Europejskiej (Horyzont Europa, EUSPA, etc.) oraz Europejskiej Agencji Kosmicznej,
- identyfikowania nowych szans i negocjowania udziału podmiotów polskiego sektora kosmicznego w dużych międzynarodowych projektach naukowo-technologicznych, m.in. JPL/NASA,
- zdobywania projektów w Europejskiej Agencji Kosmicznej oraz wdrażania opracowywanych przez polski sektor kosmiczny produktów i usług w europejskie łańcuchy dostaw,
- poszukiwania partnerów biznesowych na rynku zagranicznym,
- organizacji i koordynacji spotkań między polskimi i zagranicznymi podmiotami przemysłowymi w ramach konferencji, warsztatów, targów, misji gospodarczych itp.,
- koordynowania misji przyjazdowych delegatów ESA do polskich firm,
- promocji działań w kanałach komunikacji POLSA (między innymi: prowadzenie i aktualizacja bazy podmiotów, komunikacja w mediach społecznościowych, budowanie relacji z mediami).
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (736)
- Wiedza (311)
- Kalendarz (1240)
- Centrum Wsparcia (323)
-
Wydarzenie
Biznes Forum & Gala LKB 2024
Biznes Forum & Gala LKB 2024 została objęta patronatem Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
WydarzenieBeauty + Health & Wellness Manila 2024
Udział w Beauty + Health & Wellness Manila 2024 to szansa na ekspansję eksportu polskiej branży kosm…
-
Artykuł
Regionalne Biuro Handlowe w Rzeszowie otwarte
Polska Agencja Inwestycji i Handlu uruchomiła kolejne z Regionalnych Biur Handlowych
ArtykułSpadek zawinięć do polskich portów w I kwartale br.
Mimo globalnych trudności polskie porty radzą sobie z adaptacją do nowych warunków
-
Artykuł
Poszukiwanie partnera biznesowego w Arabii Saudyjskiej
Arabia Saudyjska to potężny, w dużej mierze uzależniony od importu rynek, który jest atrakcyjnym mie…
ArtykułSztuka negocjacji: kultury ceremonialne i nieceremonialne
W dzisiejszym artykule z serii Sztuka negocjacji skupimy się na kulturach ceremonialnych i nieceremo…
-
Wydarzenie
Szansa na rozwój Twojego biznesu w Japonii – Expo 2025 Osaka, Kansai. Branż…
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza na webinar „Szansa na rozwój Twojego biznesu w Japonii –…
WydarzenieMisja Gospodarcza do Turcji
Cele misji to: rozpoznanie rynku, nawiązanie kontaktów biznesowych i nawiązanie kontaktów z organiza…
-
Instytucja
Polska Izba Przemysłu Skórzanego
Polska Izba Przemysłu Skórzanego to organizacja branżowa prowadząca swą działalność na rzecz przemys…
InstytucjaPolski Związek Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego
Polski Związek Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego reprezentuje 18 wiodących krajowych producentó…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.